آیا متاورز فرصتی برای بانکداری است؟ – خبری نیست


فضای شانه آمیزه ای از واقعیت و انتزاع است. ایجاد دنیایی جدید، این فناوری خواسته کاربرانی است که پویایی و خلاقیت را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند. بنابراین طبیعی است که صاحبان مشاغل، از جمله بانکداران، تصمیم بگیرند جایی باشند که عموم مردم هستند.

به گزارش نبأ نیوز، مفهوم جدید متاورز به جهان و نسل بعدی اینترنت اشاره دارد که شاید عنوان «زندگی دوم» برای آن مناسب باشد.
متافعال از دو کلمه meta به معنای فراتر و cosmos به معنای جهان تشکیل شده است که با هم معنی «در سراسر جهان» را تشکیل می دهند. این دنیای شبیه سازی شده سه بعدی هر لحظه پردازش و تغییر می کند. اجزای منفرد دنیای متاتارس به هم پیوسته اند و متشکل از مادیات، هویت های شخصی و هر چیزی است که فرد ایجاد می کند و نکته اینجاست که در این فضا محدودیت های فیزیکی معنا ندارد زیرا او به فضا اعتقادی ندارد.

کاربران Metavars; پرواز بین حق و مباح
هر کسی می تواند آزادانه و در هر زمان و مکانی برای حضور در متاورز، هر کاربر با ایجاد و اشتراک گذاری دنیای خود در ایجاد دنیای مجازی متاورز سهیم باشد.
حتی با استفاده از تلفن همراه هم می توان وارد این دنیا شد. یعنی ممکن است در یک خانه روستایی در گوشه ای راحت و به دور از هیاهوی دنیای بیرون نشسته باشید و با تلفن همراه یا لپ تاپ خود و با کمک وسایل جانبی عضو متوارس باشید.

بانکداران در مورد متاوارها چه فکری خواهند کرد؟
فضای شانه آمیزه ای از واقعیت و انتزاع است. ایجاد دنیایی جدید، این فناوری خواسته کاربرانی است که پویایی و خلاقیت را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند. بنابراین طبیعی است که صاحبان مشاغل، از جمله بانکداران، تصمیم بگیرند جایی باشند که عموم مردم هستند.
صنعت مجازی متوارس با استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال و نوآوری هایی که به ارمغان خواهند آورد، فراتر از ارزهای فیات و الکترونیکی خواهد رفت. Metavars فراتر از بانکداری الکترونیکی است و این دقیقاً همان جایی است که بانکداران باید برای آینده آماده باشند و با توجه به زیرساخت های مناسب، با فناوری همگام شوند.
در این دنیای پیشرو، قطعاً عرصه رقابت فراتر از چیزی است که تاکنون دیده‌ایم و بانک‌ها سعی دارند با افزایش خدمات و رضایت مشتریان، جزو بهترین‌ها و اولین‌ها باشند که توسط مشتریان خود انتخاب می‌شوند. در دنیای متاوارز، همانطور که علم بازاریابی می گوید، شناخت مخاطب، دریافت بازخورد و ارائه خدمات بر اساس نیاز مصرف کننده ضروری است.
به نظر می رسد بانک ها باید به فکر تغییری باشند که همگام با فناوری بوده و از این طریق با تولید محتوای جدید، اهداف خود را پیش ببرند. همانطور که امروزه نیز به اقتضای زمان در فضای مجازی حضور دارند و به شکلی جدید و به روز مشتریان را جذب و با آنها ارتباط برقرار می کنند. در دنیای مجازی متاورس، آنها باید راه های متفاوت و جدیدی را برای ارتباط با مشتری، جذب و حفظ مشتری بیابند و آن را به عنوان یک هدف در برنامه استراتژیک خود قرار دهند.
مشتریان مجازی اگرچه به صورت فیزیکی به شعبه مراجعه نمی کنند، اما ارتباط بیشتری با بانک ها برقرار کرده اند. بانک‌ها می‌توانند رفتار خود را از طریق داده‌کاوی اندازه‌گیری کنند و آنچه را که مشتری برای برقراری ارتباط مؤثرتر با آنها نیاز دارد، به دست آورند، همه آنچه برای ایجاد اعتماد و از این طریق، کسب موقعیت پیشرو و سهم بازار مربوطه لازم است. پیش بینی رفتار مصرف کننده اعم از کالای فیزیکی یا خدماتی یکی از الزامات هر فعالیت واحد بازاریابی و روابط عمومی است و بدون شک رفتار مردم در طول زمان تغییر خواهد کرد.
به نظر می رسد نیاز به استفاده کنندگان آتی بانک ها بیش از رویه های پس انداز و بانکی است و بانک ها باید نسبت به تخصیص نیازهای وی اقدام کنند. دنیای متا در واقع بهشتی است که هرکس برای خود می سازد، پس طبیعی است که برای هر فردی یک بانک ایده آل با خدمات متفاوت و متنوع و بر اساس خلاقیت او وجود داشته باشد. در این بین، برنده بانکی است که نیازهای مشتری را یک قدم جلوتر پیش بینی کرده و برآورده کند.