رژیم لاغری سریع

ادغام یهودیت و تئاتر با یوهانا گرونهات


نویسنده لیندسی وناسدالان

او می‌گوید حتی زمانی که یوهانا گرونهات یک نمایشنامه یهودی را کارگردانی نمی‌کند، «اثرانگشت یهودیت به نوعی راه خود را پیدا می‌کند، زیرا من دنیا را اینگونه می‌فهمم».

اکنون، گرونهات، ۴۱ ساله، دستیار مدیر هنری تئاتر جی در واشنگتن، «اجبار یا خانه پشت سر» را کارگردانی می‌کند که مردی را نشان می‌دهد – حتی به وسواس – برای اقتباس از «دفترچه خاطرات آن فرانک» در یک نمایشنامه.

این اولین تولید Gruenhut در تئاتر J از زمان شروع همه‌گیری COVID-19 خواهد بود.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

او می‌گوید: «بعد از دو سال دوری از هنر، واقعاً احساس زیبایی است که بتوانم با نمایشی که قدرت صحنه را تجلیل می‌کند، برگردم.

این نمایش برای اولین بار در ژانویه اجرا شد. ۲۶ در هفتاد و پنجمین سالگرد انتشار “دفترچه خاطرات آن فرانک”.

خبرنامه هفته یهودی واشنگتن را از طریق ایمیل دریافت کنید و هرگز اخبار برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان شخص ثالث به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

او در نقش روزانه‌اش، فیلمنامه‌ها را می‌خواند، میز ادبی را مدیریت می‌کند و کمک‌های مالی را مدیریت می‌کند، از جمله برنامه جدیدی که به هفت نمایش‌نامه‌نویس یهودی سفارش می‌دهد تا آثار جدیدی بنویسند که صداهای متفاوت قومی را نمایندگی می‌کنند.

در این ماه، تئاتر کمک مالی جدیدی به نام گسترش قانون را با هدف به اشتراک گذاشتن داستان‌های مختلف یهودی فراتر از اجداد سفیدپوستان اروپایی راه‌اندازی کرد.

گرونهات می‌گوید: «به‌منظور اینکه بتوانیم معنای یهودی بودن و یهودی بودن را بررسی کنیم… زیرا می‌دانید که افراد زیادی در سراسر جهان هستند.

او که در منهتن بزرگ شد، در راماز، یک مدرسه روزانه یشیوا ارتدکس مدرن در سمت شرق بالا رفت. در آنجا، او متون عبری و آرامی را در کلاس تلمود خود سرازیر کرد، منابعی یافت، هر تفسیری را بررسی کرد و در بحث سالم شرکت کرد.

در تحقیق در مورد منابع، نویسندگان و الهام بخش نمایشنامه هایش امروز، این بنیاد را به او یادآوری می کند.

گرونهات گفت: «این ایده ورق زدن هر صفحه – تمام نکات ظریف – و تلاش برای درک نوبت عبارات، به نوعی به چیزی شبیه چیزی است که من واقعاً در کلاس تلمود دوست داشتم.»

هنگامی که او نقشی را در یک برنامه تور در مورد شورش های کرون هیتز توسط نمایشنامه نویس و کارگردان یهودی الیزابت سوادوس دریافت کرد، این تجربه به تقویت علاقه او به تئاتر و تقویت هویت یهودی او کمک کرد.

او در حدود ۱۲ یا ۱۳ سالگی جوانترین عضو گروه بود. حضور در آنجا دیدگاه او را نسبت به فرهنگ های دیگر گسترش داد. او می‌توانست سوابق و باورهای خود را جدا از مدرسه کشف کند.

او گفت: “یهودی بودن در جهان متفاوت است، و همچنین فهمیدن اینکه این برای شما چه معنایی دارد می تواند متفاوت باشد.”

تئاتر J به او فرصتی داد تا «این دو نیرو را در زندگی من ذوب کند [theater and Judaism] برای من بسیار مهم و قدرتمند هستند که چگونه دیدگاه من را شکل دادند.

اولین تجربه او با تئاتر جی به سال ۲۰۱۵ بازمی گردد، زمانی که آدام ایمرواهر، مدیر هنری، او را برای کارگردانی “در واقع” انتخاب کرد، نمایشی که در به تصویر کشیدن قوانین رضایت در محوطه های دانشگاهی به موقع بود.

درست در جریان جلسات کاوانا باز شد. بنابراین احساس می‌کردم که واقعاً برای آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، نبض دارد.» او می‌گوید.

رابطه کاری آنها تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافت – زمانی که بیش از یکی از نمایش های گرونهات به دلیل کووید-۱۹ به تعویق افتاد. این به او این فرصت را داد تا به عنوان معاون مدیر هنری وارد شود.

او می‌گوید: «من فیلم‌نامه‌های زیادی می‌خوانم، بنابراین می‌دانم چه نمایش‌هایی در حال اجرا هستند و چه نمایش‌هایی ممکن است برای تئاتر جی هیجان‌انگیز باشند.

او ادامه می دهد: «من و آدام فقط درباره هنرمندان مختلف صحبت می کردیم، نمایشنامه نویسان مختلف و نمایشنامه های مختلفی که برای من جالب بود. او از من درباره «اجبار» پرسید، و من گفتم: «اوه، من آن نمایش را دوست دارم، دوست دارم آن نمایش را اجرا کنم» و سپس کووید به تعویق افتاد یا کووید لغو شد.

“COVID قطع شد.”

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر