با چهار دهه انحصار مطلق خودرو با هر کیفیتی تولید و فروخته اند و امروز می گویند با هزاران میلیارد زیان انباشته مواجه شده ایم.


در کمال تعجب، یک بخش بیش از چهارده دهه است که در انحصار مطلق بوده و به هر شکل و کیفیتی به تولید و فروش محصولات می پردازد و امروز با هزاران میلیارد زیان انباشته مواجه است. من ادعای آنها را قبول ندارم، اما معتقدیم هر تولیدکننده باید تحلیل معتبر و جامعی از هزینه های خود تهیه کند و این آمارها را در فضای رقابتی آزاد منتشر کند.

به گزارش «نبخبر»، سردار سید تیمور حسینی جانشین فرمانده انتظامی فراغه گفت: اینکه بیش از چهار دهه است بخشی را در انحصار خود درآورده و محصولاتی با هر شکل و کیفیتی تولید و عرضه کرده و امروز می گوید شگفت انگیز است. ارزش آن هزاران میلیارد است.» او با زیان انباشته مواجه شد، به همین دلیل است که من ادعای آنها را به هیچ عنوان قبول ندارم، اما معتقدم هر تولیدکننده باید تحلیل معتبر و کاملی از هزینه های خود تهیه کند و در محیط رقابتی رایگان این تبلیغ آمار.

سردار سیدتیمور حسینی در خصوص قیمت گذاری دستوری خودروسازان گفت: به هیچ عنوان قیمت گذاری دستوری خودروها بر کیفیت آن ها تاثیرگذار نباشد. قیمت سفارشی به چه معناست؟

وی گفت: جای تعجب است که بخشی بیش از چهارده دهه است که در انحصار مطلق بوده و به هر شکل و کیفیتی تولید و عرضه کرده و امروز با هزاران میلیارد زیان انباشته مواجه است و من ادعای آنها را قبول ندارم. به هر حال، اما من همچنین معتقدم که هر محصولی باید تحلیلی تهیه کند.

وی ادامه داد: بارها اشاره کرده ام که ممکن است شخص یا سازمانی در کشور با توسعه صنعت خودرو در کشور مخالفت کند و متحمل ضررهای مالی هنگفتی شود. مثلاً به آنها گفتم شما باید قیمت پژو ۲۰۶ را میلیارد دلار اعلام کنید و در عین حال واردات خودرو را آزاد کنید تا این دو با هم در بازار رقابتی وجود داشته باشند، پرداخت یک میلیون تومان؟

جانشین رئیس پلیس راهور فرجا افزود: پلیس تنها مجاز به دخالت در امور مربوط به ایمنی خودروها است، بارها شاهد بوده ایم که ایربگ خودروها در تصادفات و تصادفات باز نشده و یا باز می شده است. هنوز در آن تصادف یا با فوت افراد هستند.» برخورد کردیم یا سرنشینان آن خودرو به شدت مجروح شدند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه حضور ناظر پلیس راهنمایی و رانندگی در تمامی مسائل مربوط به ایمنی انسان ضروری است، گفت: طبق مقررات نمی توانیم در مسائل اعمال شده در این زمینه دخالت کنیم و تا زمانی که قوانین جاری در این زمینه نباشد نمی توانیم در این زمینه حضور داشته باشیم. توسط مجلس بررسی می شود و تغییرات در آن گنجانده شده است.”

معاون راهنمایی و رانندگی الفرجا درباره اخذ گواهینامه رانندگی موتورسیکلت توسط بانوان؟ زمانی که در متن ماده ۲۰ قانون جرایم راهنمایی و رانندگی به صراحت آمده است که گواهینامه موتور سیکلت برای مردان است، یعنی زنان مجاز به اخذ گواهینامه موتور سیکلت نیستند، طبق قانون جاری کشور عمل می کنیم.

وی افزود: تا زمانی که موتور سیکلت برای زنان آزاد نشود، زن نمی تواند به عنوان راننده از آن استفاده کند، زیرا طبق قوانین رانندگی با تمام وسایل نقلیه زمینی اعم از برقی، بنزینی، هیبریدی یا گازوئیلی، دو چرخ و… …. آنها به گواهینامه نیاز دارند و ممکن است این وسیله نقلیه را رانندگی نکنند.

وی با اشاره به موضوع پلاک سوم گفت: پلاک سوم یک تراشه بسیار کوچک است که روی پلاک خودرو نصب می شود و این تراشه به منظور تبادل اطلاعات است تا بتوانیم از آن برای کنترل افراد استفاده کنیم. رفتار رانندگی با سیستم های هوشمند و همچنین امکان تعویض پلاک صدور مجوز هر نوع خرید و فروش و انتقال آن به مالک دیگر در اسرع وقت.

سردار حسینی درباره کمبود پلاک در مراکز شماره گذاری خودروها اظهار کرد: با تعداد زیادی پلاک انبار شده در انبارهای خود مواجه هستیم.

وی نسبت به هرج و مرج تردد موتورسواران در سطح شهر هشدار داد و تاکید کرد: نمی توان با اعمال قانون نسبت به آنها کار درست انجام داد و به نتیجه مطلوب رسید، نکته دیگر اینکه در حال حاضر شاهد سردرگمی در مورد موتورسواران و موتورسیکلت ها هستیم. او به هر کجا که برای او جذاب باشد سفر می کند، بنابراین آیا همه مشاغلی که امروز در مرکز شهر و بازار قرار دارند جزو مشاغلی هستند که باید در مرکز شهر متمرکز شوند؟ آیا روش تخصیص و توزیع ما به درستی اجرا شده است؟ ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا و شناسایی کنیم و سپس اطمینان حاصل کنیم که دیگر با این وضعیت مواجه نخواهیم شد.

سردار حسینی تاکید کرد: سال هاست که به جای اینکه به سراغ علت اصلی برویم و منشا اصلی را پیدا کنیم با معلولان برخورد کرده ایم، بسیاری از موتورسواران اگر شغل مناسبی داشتند این فعالیت را انجام نمی دادند. برخورد با معلول دردی را دوا نمی کند. این نشان می دهد که باید به معلولان توجه کنیم، اصلاح این وضعیت تنها با اقدام پلیس امکان پذیر خواهد بود، البته پلیس نیز باید به این معضل توجه کند.

وی گفت: شهرداری یکی از اداراتی است که وظایف مشخصی در رابطه با آلودگی هوا و ترافیک شهری دارد و در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی همواره در کنار شهرداری است. امیدوارم روزی مسئولان ادارات و ادارات متوجه شوند که باید به فکر یک سیستم باشند و متوجه شوند که با ابزار پلیس و اقدامات منفی پلیس نمی توان همه کارها را انجام داد.

سردار حسینی در مورد نقاط تصادفات نیز گفت: ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهر و جاده ها وجود دارد که روند رفع این نقاط حادثه خیز را امیدوار کننده نمی بینیم. پلیس راهور تنها حزبی است که با همه ملاقات کرد. سازمان ها و شرکت های مرتبط با ایمنی و سلامت جان انسان ها مذاکره می کنند.

سردار حسینی در پایان صحبت های خود درباره معضل ترافیک این روزهای شهر تهران گفت: در همه جای دنیا شاهد ازدحام شدید هستیم اما توانستند با تنظیم ترافیک در شهرها این زمان را برای رانندگان قابل تحمل کنند که اینطور نیست. مورد در شهر تهران به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفت. باید با فرهنگ سازی صحیح و اجرای قانون صحیح نظم ترافیکی را در شهر اجرا کنیم تا شهروندان این بار سنگین ترافیک را به دوش بکشند.