برو تجربیات کارمندان سابق تسلا با نژادپرستی رو به قول خودشون بخون


را لس آنجلس تایمز او مقاله ای عالی دارد که با سه کارمند سابق تسلا درباره تجربیاتشان در مورد نژادپرستی، تبعیض و انتقام در شرکت مصاحبه می کند، که ارزش خواندن دارد. این داستان راهی برای طرح دعویی است که خودروساز در حال حاضر با آن مواجه است، به طوری که وزارت کار و مسکن کالیفرنیا ادعا می کند که شرکت دارای “محل کار جدا از هم نژادی” است.

در حالی که تجربیات شرح داده شده در دادخواست و در بارداستان مشابه (و به همان اندازه ناراحت‌کننده) است، و توانایی خواندن مصاحبه‌های واقعی به ارتباط نام‌ها، چهره‌ها و تجربیات افراد با وضعیت تأسیسات تسلا در کالیفرنیا کمک می‌کند.

کارگران داستان های منحصر به فردی دارند، اما خطوط عرضی به طرز نگران کننده ای مشابه هستند. دو کارمند پس از گزارش رفتار نژادپرستانه به سرپرستان یا بخش منابع انسانی، “در لیست سیاه” یا “در لیست سیاه” قرار گرفتند. یکی به دست آوردن شغلی را توصیف می کند که معمولاً توسط دو نفر انجام می شود – دیگری به یاد می آورد که از یک سرپرست پرسید: “تو به من می گویی که خودم یک کار چهار نفره انجام دهم؟” راه اندازی خواهد شد. هر یک به طور مداوم گزارش شده است که n-word نامیده می شود – گاهی اوقات توسط مدیران، اغلب با کلمه “تنبل” پیوست شده است.

یکی از کارمندان می‌گوید رفتن به HR به آزار و اذیت همکارانش پایان داد – اما تا ماه‌ها پس از آن، بررسی عملکرد، افزایش یا ارتقای شغلی به او داده نشد. او بعداً به دلیل تصادفی که با یک لیفتراک مسلسل برخورد کرد، اخراج شد. او گفت که کارگر دیگری پنج مسلسل زد و او به کار خود ادامه داد. او گفت: «آنها منتظر بودند تا من اشتباه کنم.

سایر کارگران نیز همین احساسات را تکرار کردند. یکی گفت که تسلا پس از گزارش رفتار تبعیض آمیز خود به دپارتمان حقوق بشر، «به دنبال دلیلی برای اخراج او شد». دیگری گفت که احساس می کند پس از اینکه “توسط سرپرستان بزرگ شد” او را مجبور به ترک شرکت کرده اند. این مثالی است که او زد:

او گفت که منابع انسانی به او ایمیل زده اند که “به دلیل تهدید شخصی تحت بازجویی قرار دارد.” او که گیج شده بود پرسید که چه کسی را تهدید کرده است و به او گفته شد که فردی در شیفت امروز است.

اما او شیفت شب کار می کرد.

رامبی گفت: “افراد در شیفت امروز به آنها گفتند ما او را نمی شناسیم.”

وکلای این شرکت (دیگر بخش روابط عمومی ندارد) تا حد زیادی این اتهامات را رد کرده اند بار، و دلایل برخورد با کارمندان را در نحوه برخورد او برشمرد. اما این اولین بار نیست که تسلا به دلیل داشتن یک محل کار متخاصم با موشکافی مواجه می شود. سال گذشته، یک هیئت منصفه در کالیفرنیا حکم داد که این شرکت باید ۱۳۷ میلیون دلار غرامت به یک کارگر سابق بپردازد، زیرا ناظران در مورد گزارش های او مبنی بر آزار و اذیت او با گرافیتی های نژادپرستانه و ادامه استفاده او از توهین های نژادی، کاری انجام ندادند.

شرکت همچنین مجبور شد پس از برنده شدن در یک دعوای داوری به یکی دیگر از کارمندان سابق، ۱ میلیون دلار بپردازد – و او اظهار داشت که سرپرستش او را یک کلمه n-word خطاب کرده و پس از مواجهه با او به دلیل استفاده از تهمت، دوباره علیه او تلافی کرد. سایر کارمندان شرکت را به فرهنگ نژادپرستانه متهم کردند. (باز هم، تسلا بسیاری از اتهامات مربوط به این موارد را رد کرده است.)

اما در حالی که مطالعه در مورد پرونده های دادگاه مطمئناً می تواند مفید باشد، همچنین مهم است که بدانید کارمندان در مورد موقعیت هایی که برای خود گذرانده اند چه می گویند. این زمینه بیشتر فراهم می کند، و همچنین بینشی را ارائه می دهد که ما ممکن است متوجه این موضوع نشویم که چگونه تبعیض از نظر عاطفی بر افراد و زندگی آنها در حرکت رو به جلو تأثیر می گذارد. به این دلیل لس آنجلس تایمز قطعه مهم و ارزش خواندن است.