تسلا دیگر کانکتورهای تلفن همراه را به هر خودرویی اضافه نخواهد کرد


ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا تایید کرده است که تسلا استفاده از کانکتور تلفن همراه خود را با خرید خودروهای جدید متوقف کرده است و در عوض لوازم جانبی را به صورت جداگانه با قیمت ارزان تر ۲۰۰ دلار به فروش می رساند. موضوع توییت. کانکتور قابل حمل همراه با آداپتوری است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه خود را از یک پریز خانه استاندارد شارژ کنند و آداپتورهای دیگر برای خرید جداگانه در دسترس هستند.

شنبه عصر کاربر توییتر جاسازی توییت متوجه شدم که تسلا صفحه پشتیبانی خود را به روز کرد تا توجه داشته باشد که کانکتور قابل حمل ۴۰۰ دلار قیمت دارد. تسلا قبلاً کانکتور تلفن همراه را به عنوان لوازم جانبی “با ماشین بیا” در نظر گرفته بود.

در پاسخ به واکنش کاربر به این وضعیت، ماسک تأیید کرد که این شرکت دیگر کانکتورهایی را برای خرید در نظر نخواهد گرفت. ماسک توضیح داد: «آمار استفاده بسیار کم بود، بنابراین به نظر بیهوده بود. مشخص نیست که تسلا شروع به گنجاندن کدام یک از آنها در گروه خواهد کرد.

ماسک ساعاتی بعد به‌روزرسانی دیگری ارائه کرد و خاطرنشان کرد که «بر اساس بازخورد کاربران»، تسلا قیمت کانکتور تلفن همراه را به ۲۰۰ دلار کاهش می‌دهد. او همچنین گفت که تسلا هنگام خرید خودرو، سفارش کانکتور تلفن همراه را آسان‌تر می‌کند و مشتریان را تشویق می‌کند تا قبل از رسیدن خودروی خود، شارژر دیواری نصب کنند.

کانکتور تلفن همراه هنوز با قیمت ۴۰۰ دلار در وب سایت تسلا فهرست شده است، و حتی اگر بخواهید نمی توانید یکی از آن ها را بخرید – کانکتور تلفن همراه در حال حاضر در دسترس نیست. با این حال، مشخص نیست که چه مدت موجودی ما تمام شد یا اینکه آیا کمبود زنجیره تامین در تصمیم تسلا نقش داشته است یا خیر. تسلا بلافاصله پاسخ نداد لبهدرخواست برای اظهار نظر (تسلا تیم روابط عمومی خود را در سال ۲۰۱۹ منحل کرد و معمولاً به سؤالات رسانه ها پاسخ نمی دهد).

واکنش ها به تصمیم ماسک متفاوت بود. اگرچه کانکتور قابل حمل لازم نیست، مالکان تسلا می توانند خودروی خود را از شارژر دیواری نصب شده در خانه یا ایستگاه شارژ شارژ کنند. مقداری رانندگان بگویید هنگام مسافرت داشتن کانکتور تلفن همراه با آنها راحت است. این لوازم جانبی می تواند در کمپینگ یا هنگام سفر در منطقه ای بدون ایستگاه شارژ مفید باشد، زیرا به رانندگان اجازه می دهد وسیله نقلیه خود را به یک پریز استاندارد ۱۲۰ ولت وصل کنند.

مقداری رانندگان ما همچنین می گوییم سرورهای اتصال قابل حمل به عنوان جایگزین بسیار ارزان تری برای شارژر دیواری گران قیمت، در حالی که دیگران آنها می گویند که به ندرت از آن استفاده می کنند. اتصالات با آداپتور ۱۲۰ ولت یا ۲۴۰ ولت به صورت استاندارد با سایر وسایل نقلیه الکتریکی مانند نیسان لیف، فورد موستانگ ماخ ای، شورت بولت و همه خودروهای برقی BMW عرضه می شوند.

در سال ۲۰۲۰، اپل به طرز معروفی شارژرها را با آیفون های جدید متوقف کرد و سامسونگ و گوگل نیز از این کار پیروی کردند. در حالی که به راحتی می توان شباهت هایی را بین این وضعیت و وضعیت تسلا مشاهده کرد، اما هنوز زود است که بگوییم آیا حرکت تسلا یک اثر دومینویی در میان سایر سازندگان خودروهای برقی ایجاد می کند یا خیر.