توسعه‌دهنده Forspoken می‌گوید بارگذاری بازی‌های ۱ ثانیه‌ای اکنون در رایانه شخصی یک واقعیت موقتی است


دوشنبه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که DirectStorage «عصر جدیدی از زمان‌های بارگذاری سریع و دنیای دقیق بازی‌های رایانه شخصی» را آغاز خواهد کرد. و در حالی که اکنون کمی بزرگ به نظر می رسد، او توسعه دهنده یک بازی نمایشی فناوری آینده است. پیش بینی اکنون ادعا می کند که زمان بارگذاری ۱ ثانیه ای به طور قانونی در دسترس است.

مدیر فنی Luminous Productions، Teppei Ono، در GDC 2022 در مورد فناوری موجود در نسخه رایانه شخصی این بازی صحبت می کرد و می گوید که عنوان Square Enix در واقع برخی از صحنه ها را در یک ثانیه بارگذاری می کند، البته به شرط اینکه رایانه شخصی ویندوز ۱۱ شما دارای هارد دیسک باشد. NVMe SSD قادر است بیش از ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه خواندن.

زمان بارگذاری دوم برای هر صحنه صدق نمی کند، و در واقع هیچ صحنه بارگیری را در آن مدت زمان به ما نشان نمی دهد – در عوض ما نمونه هایی از صحنه ها و گیم پلی را دیده ایم که در آن صحنه ها پیش بینی ۱.۹ ثانیه، ۱.۷ ثانیه و ۲.۲ ثانیه طول کشید تا به ما برسد، به لطف روشی که DirectStorage جریان دارایی گرافیکی را از CPU به GPU تخلیه می کند.

لطفا کیفیت پایین این فیلم از پخش GDC را ببخشید.
اسکرین شات توسط شان هالیستر / The Verge

ممکن است تعجب کنید که آیا این بسیار سریعتر از بازی کردن است بدون DirectStorageو اونو اعتراف می کند که پاسخ در واقع منفی است، هنوز نه: در حالی که مطمئناً افزایش سرعت زیادی را از یک SSD روی صفحات چرخان مغناطیسی هارد دیسک و از یک SSD NVMe بر روی یک درایو ساتا کندتر مشاهده خواهید کرد، DirectStorage در پیش بینی تنها یکی از تنگناهای بزرگ ورودی/خروجی را حذف می کند – بقیه روی CPU هستند.

و اگر امیدوارید که DirectStorage عملکرد بهبود یافته ای را با هارد دیسک های چرخه ای ارائه دهد، پاسخ هنوز این نیست: “HardD ها به دلیل محدودیت های عملکرد سخت افزار، نتیجه مورد انتظار را ارائه نمی دهند.”

زمان ها برای هارد دیسک با یا بدون DirectStorage تقریباً یکسان است.
اسکرین شات توسط شان هالیستر / The Verge

زمان بارگذاری شگفت انگیز در SATA و M.2، اما تفاوت چندانی ندارد.
اسکرین شات توسط شان هالیستر / The Verge

اما به گفته Ono، “I/O دیگر گلوگاهی برای زمان بارگذاری نیست” – سرعت انتقال اطلاعات DirectStorage برای SSD ها به وضوح سریعتر است و اگر گلوگاه های دیگر را در CPU شناسایی کنند و از مزیت کامل استفاده کنند، در آینده می توانند آن را بهبود بخشند. رمزگشایی فشرده سازی دارایی GPU

به آن پرش عظیم در I/O نگاه کنید. حیف که هنوز چیز زیادی در بازی ندیده ایم.
اسکرین شات توسط شان هالیستر / The Verge

به‌طور کلی، او می‌گوید، اکثر بازی‌های رایانه شخصی مانند آنها از SSD سریع NVMe بهره نمی‌برند پیش بینی، ادعا می کند که زمان بارگذاری برای اکثر بازی ها بیش از ۱۰ ثانیه است. در تجربه من، سریع ترین زمان بارگیری که دیده ام، بوده است Final Fantasy VII Intergrade Remake در PS5، که از زمانی که صفحه اصلی PS5 را ترک می کنید تا زمانی که می توانید شخصیت خود را جابجا کنید، تنها ۱۰ ثانیه طول می کشد، سرعت آن چهار تا پنج برابر بیشتر از PS4 است. مشخص نیست که آیا پیش بینی بستگی به راه اندازی برنامه تا پخش قابل پخش دارد یا خیر.

با پیش بینیاونو می‌گوید که از تکنیک‌های دیگری نیز برای افزایش سرعت بارگذاری استفاده می‌کنند، مانند بارگذاری بازی از قبل در حالی که در صفحه عنوان هستید.

AMD نیز امروز فاش کرد پیش بینی به‌روزرسانی موقت از FidelityFX Super Resolution 2.0 برای رزولوشن‌های موثر بالاتر یا نرخ فریم سریع‌تر پشتیبانی می‌کند، که تیم می‌گوید ادغام آن در بازی کمتر از یک هفته طول کشید.