در نهایت، اپل به برنامه‌های «خواننده» مانند Kindle، Netflix و Spotify اجازه می‌دهد تا به سایت‌های خود پیوند دهند.


طبق اعلامیه روز چهارشنبه این شرکت، اپل به قول خود عمل می کند و به برخی از توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از داخل برنامه های خود به سایت های خود لینک دهند. قوانین جدید که از امروز به اجرا در می‌آیند، به توسعه‌دهندگان «برنامه‌های خواننده» (برنامه‌هایی که هدف اصلی آنها دسترسی به محتوای دیجیتال است، مانند نتفلیکس، کیندل یا اسپاتیفای) اجازه می‌دهد تا برای مواردی مانند مدیریت حساب یا ایجاد حساب، به سایت‌های خود پیوند دهند. .

این باید به بهبود تجربه کاربری بد تاریخی برای این نوع برنامه‌ها کمک کند که ناشی از قوانین قبلی اپل است. قبلاً، اگر برنامه نتفلیکس را دانلود کرده بودید و حساب کاربری نداشتید، نتفلیکس اجازه نداشت پیوندی برای ثبت نام به شما بدهد یا به شما بگوید برای ایجاد حساب به کجا بروید. این امر باعث ناامید شدن اپلیکیشن‌ها برای کاربران بدون حساب شد و توسعه‌دهندگانی را که نمی‌خواستند از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند (و ۳۰ درصد از درآمد خود را کنار بگذارند) را مجبور کرد تا تجربه بدتری را برای مشتریان بالقوه فراهم کنند. در حال حاضر، توسعه دهندگان حداقل باید بتوانند دکمه ای بسازند که شما را به وب سایت آنها می برد.

اسکرین شات برنامه نتفلیکس، همراه با متن

نمونه ای از انواع زبان هایی که توسعه دهندگان باید تحت قوانین قدیمی استفاده می کردند.

با این حال، توسعه دهندگان نمی توانند بلافاصله پیوند ثبت نام را به صفحه اصلی برنامه خود اضافه کنند و این کار را انجام دهند. با توجه به صفحه پشتیبانی توسعه دهندگان اپل، قبل از اینکه به شما اجازه داده شود یک پیوند خارجی اضافه کنید، باید یک “حق” درخواست کنید. اپل همچنین جریان خاصی را اعمال کرده است – اگر توسعه‌دهنده‌ای کاربر را به سایت خود پیوند دهد، باید صفحه‌ای قرار دهد که نشان دهد خریدهای انجام شده از طریق اپل انجام نخواهد شد. آنها همچنین باید به یک صفحه اپل پیوند دهند که خطرات مربوط به ارائه اطلاعات شما به یک توسعه دهنده شخص ثالث را توضیح می دهد.

نمونه ای از صفحه نمایش بینابینی اپل.
عکس: اپل

اپل همچنین فهرستی از الزامات مربوط به خود پیوند را دارد. مثلا:

  • پیوند باید در مرورگر باز شود، نه در نمای وب در برنامه.
  • هیچ داده یا پارامتر اضافی را نمی توان به وب سایت منتقل کرد.
  • برنامه شما نمی تواند متنی داشته باشد که توضیح دهد چقدر چیزها در وب سایت شما هزینه دارد (به عنوان مثال Netflix نمی تواند بگوید “برای ثبت نام در Netflix روی این دکمه کلیک کنید، از ۹.۹۹ دلار در ماه شروع می شود”).

البته اپل تغییرات اپلیکیشن ها را قبل از انتشار بررسی خواهد کرد. اگر تاریخچه نشانه ای باشد، احتمالاً مشکلات فزاینده ای وجود خواهد داشت زیرا توسعه دهندگان معتقدند برنامه آنها با دستورالعمل های اپل مطابقت دارد، اما بازبینان برنامه اینطور نیستند.

هنگامی که اپل اعلام کرد که تغییر در سپتامبر ۲۰۲۱ در راه است، گفت که این امر به بسته شدن تحقیقات ضد انحصار از رگولاتورهای ژاپنی کمک می کند. در آن زمان، جزئیات پیاده‌سازی نامشخص بود – سوالاتی در مورد اینکه اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند یک «لینک واحد» را به اشتراک بگذارند، چه منظوری داشت. با نگاهی به دستورالعمل‌هایی که اپل امروز منتشر کرد، به نظر می‌رسد که شما فقط می‌توانید یک URL داشته باشید که بتوانید کاربران را به آن هدایت کنید (که نمی‌تواند از طریق تغییر مسیرها یا صفحه فرود عبور کند). با این حال، می‌توانید از این پیوند «یک بار در هر صفحه برنامه» استفاده کنید، به شرطی که «پیام یکسان در هر مورد» را نشان دهد.

همانطور که در داستان های قبلی ذکر شد، این تغییر از نظر دامنه نسبتاً محدود است. اپل فهرست بسیار طولانی از الزامات دارد که اگر برنامه‌ها می‌خواهند واجد شرایط باشند، باید آن‌ها را برآورده کنند. بنابراین، اگرچه این تغییر دلیل محکمی برای مثلاً اپل علیه اتحادیه اروپا نخواهد بود، حداقل باید کمک کند تا تجربه اشتراک برای برخی از برنامه‌ها کمتر احمقانه باشد.