شورلت بولت EV و EUV جنرال موتورز پس از بیرون کشیدن باتری از آتش به تولید بازگشتند.


جنرال موتورز تولید شورلت بولت EV و EUV 2022 را از سر گرفته است و اکنون به بسته باتری جدیدی دسترسی دارد که باید از خطرات آتش سوزی در امان باشد. این پس از فراخوانی شورولت بولت به دلیل آتش سوزی احتمالی باتری در تمام سال های مدل صورت می گیرد که منجر به توقف کامل تولید خودروهای برقی و EUV بولت از آگوست گذشته شده است.

استیو ماجوروس، معاون بازاریابی Chevy، دیروز در یک تماس مطبوعاتی گفت: “هدف ما این است که کاملاً رک و پوست کنده به معیارهای تجاری بازگردیم.” برنامه بازگشت بولت شامل رسیدن به سفارشات جدید Bolt EV و EUV برای سال ۲۰۲۲ (سفارشات برای سال ۲۰۲۳ از ژوئیه آغاز می شود)، یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی جدید همزمان با روز افتتاحیه لیگ برتر بیسبال، و “وظیفه دلهره آور” تعویض تمام باتری ها است. بسته های متاثر از فراخوان

Majoros در مورد موضوع تعویض باتری گفت: “ما یک منبع قابل اعتماد بسیار بسیار خوب داریم تا مطمئن شویم که می توانیم تمام این نیازهای فعلی را برآورده کنیم.” Majoros فاش کرد که ۶۷۰۰ خودروی بولت در انبارها در انبارها در انتظار باتری‌های جدید هستند و اولویت با تامین باتری‌ها به مالکان فعلی متاثر از فراخوان است تا موجودی فروخته نشده.

Majoros در مورد اینکه چند نفر از دارندگان بولت هنوز منتظر باتری های جدید هستند، سرعت تعویض آنها یا هر آمار دیگری مربوط به فراخوان اظهار نظر نمی کند. اما وقتی مشتری یک بسته باتری جدید دریافت می‌کند، Chevy می‌گوید که با ضمانت هشت ساله به‌روزشده، ۱۰۰۰۰۰ مایلی، به‌علاوه ۲۰ مایل برد اضافی ارائه می‌شود. جزئیات دیگری که به اشتراک گذاشته شد این بود که اداره ملی ایمنی بزرگراه و ترافیک در تماس نزدیک با جنرال موتورز در مورد وضعیت تعویض باتری معیوب است.

فراخوان اولیه جنرال موتورز در سال ۲۰۲۰ شامل ۶۸۰۰۰ خودروی برقی بولت در سرتاسر جهان بود، اما بعداً به حدود ۱۴۰۰۰۰ خودروی برقی افزایش یافت که حتی آخرین بولت EUV را نیز تحت تأثیر قرار داد. اما Majoros می‌گوید که جنرال موتورز از نظر زنجیره تامینی که روی Bolt EV و EUV تأثیر می‌گذارد، «در مکان بسیار بهتری» قرار دارد. در مورد خودروی اسپورت کامارو شرکت Chevy که جنرال موتورز این هفته تولید آن را به دلیل مشکلات نامشخص زنجیره تامین متوقف کرد، نمی توان همین را گفت.

نمایشگر قدرت بولت EUV.
عکس: جنرال موتورز

به گفته کوین کلی از جنرال موتورز، باتری‌های قدیمی که از پیچ‌های فراخوان‌شده به دست می‌آیند، به طور کامل بازیافت یا مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند، اما نحوه استفاده مجدد از آنها و اینکه آیا بسته‌های باتری وصله‌شده قطعاتی را با باتری‌های قدیمی به اشتراک گذاشته‌اند، فاش نشده است. اما Majoros گزارش داد که باتری‌های جدید مشابه باتری‌های مورد استفاده در پلت فرم باتری Ultium جنرال موتورز نیستند، که با شرکت‌های شریک مانند هوندا و همچنین در سایر خودروهای الکتریکی جنرال موتورز مانند GMC Hummer EV استفاده می‌شود، که ممکن است به مشتریان این خودروهای دیگر اطمینان دهد. .

این جلسه همچنین نشان داد که جنرال موتورز بیش از هر محصول دیگری در خط تولید خود، از جمله بازاریابی و تولید، روی Bolt EV و EUV هزینه می‌کند. گران ترین محصول این شرکت وانت پیکاپ Chevy Silverado است که به زودی نسخه EV خود را نیز دریافت خواهد کرد. به گفته کلی، جنرال موتورز قصد دارد دو برابر بیشتر EUV برای EUV بزرگتر از دریچه کوچکتر بسازد. بولتز به Cadillac Lyric و GMC Hummer EV می‌پیوندد تا به‌عنوان خودروهای الکتریکی فعال این شرکت تولید کند.