صدمات ناشی از دوچرخه برقی حتی در جاده های هلندی که به خوبی محافظت می شوند در حال افزایش است


یک مطالعه جدید از VeiligheidNL، یک سازمان هلندی با تمرکز بر پیشگیری از آسیب، به این نتیجه رسید که دوچرخه سواران الکترونیکی نسبت به دوچرخه سواران معمولی خطر آسیب بیشتری دارند. با این حال، او اذعان می کند که تحقیقات بیشتری برای تعیین علل زمینه ای مورد نیاز است.

هلند شاید یکی از امن ترین کشورها برای دوچرخه سواری باشد، زیرا زیرساخت های زیادی برای جدا نگه داشتن دوچرخه سواران از سایر وسایل نقلیه طراحی شده است. ایمنی دوچرخه در مدرسه نیز به کودکان آموزش داده می‌شود و بسیاری از شهرها برای دهه‌ها از فرهنگ دوچرخه‌سواری لذت می‌برند.

با این حال، این گزارش می گوید که دوچرخه سواران الکترونیک در هلند ۱.۶ برابر بیشتر از یک دوچرخه سوار معمولی در اورژانس قرار دارند، در حالی که این میزان برای دوچرخه های مسابقه ای دو برابر و برای دوچرخه های کوهستانی سه برابر است. نسبت دوچرخه‌سواران آسیب‌دیده در مقایسه با سال ۲۰۱۶ (۱۹ درصد) به طور قابل‌توجهی (۳۶ درصد) بیشتر بود. دوچرخه‌سواران ۱۲ تا ۱۷ ساله مخصوصاً در معرض خطر ویزیت اضطراری قرار داشتند که ۲۲ درصد تلفات را در مقایسه با ۴ درصد در سال ۲۰۱۶ تشکیل می‌دادند. درصد)).

به طور کلی، گزارش به این نتیجه رسید که علت اصلی همه صدمات دوچرخه (اعم از معمولی و برقی) رفتار خود راکب (۴۴ درصد) – برای مثال خطای فرمان – در حالی که ۳۲ درصد موارد جاده‌ای بوده است. بیشتر این حوادث فقط سوارکار را تحت تاثیر قرار می دهد. VeiligheidNL می گوید که دو سوم از ۱۱۰۰۰۰ قربانی ترافیکی که در بیمارستان های هلند درمان شدند، دوچرخه سوار بودند.

فروش دوچرخه در سراسر جهان در طول این همه گیری به صورت قارچ گونه رشد کرده است و برای اولین بار دوچرخه سواران جدیدی را به جاده ها آورده است که بسیاری از آنها دوچرخه های برقی جدید دارند. در هلند، کشوری که تعداد دوچرخه‌های بیشتری نسبت به مردم دارد، دوچرخه‌های برقی ۵۲ درصد از کل دوچرخه‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۶ و تنها ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۱، طبق داده‌هایی که جمع‌آوری کرده است. انجمن RAI. دوچرخه‌سواران بیشتری حداقل تا حدی افزایش اندک آسیب‌دیدگی دوچرخه‌های الکترونیکی را توضیح می‌دهند.

سال گذشته در هلند، ۵۸۲ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند (کمترین میزان از سال ۲۰۱۵) – ۲۰۷ نفر در دوچرخه های معمولی، ۱۷۵ نفر در اتومبیل، و ۸۰ نفر در دوچرخه های الکترونیکی (از ۷۴ نفر در سال ۲۰۲۰) دفتر آمار ملی هلند، CBS. در مجموع در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۲۲ دوچرخه سوار در تصادفات رانندگی کشته شدند.

به عنوان ساکن آمستردام برای بیش از دو دهه، من دیده ام که چگونه دوچرخه های الکترونیکی روش دوچرخه های سفارشی را تغییر داده اند، به خصوص در دو سال گذشته. تا حدی به دلیل عامل احمق، اکنون اختلاف سرعت بیشتری در مسیرهای دوچرخه وجود دارد که توسط بسیاری از شرکت‌ها تشدید شده است و تجاوز کردن از حد مجاز سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت اتحادیه اروپا را آسان کرده است. به دلیل افزایش کلی استفاده از دوچرخه، اکنون خطوط حفاظت شده دوچرخه نیز شلوغ تر شده اند. همچنین شایان ذکر است که هلندی‌ها از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند – حتی در میان گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان یا افراد مسن – و مقامات تمایلی به اجبار آنها ندارند زیرا می‌تواند استفاده از دوچرخه را محدود کند و اهداف مهم زیست‌محیطی را دور از دسترس قرار دهد.