غذاهای عید پاک با فیبر – آیا ممکن است؟


عکس از J ESTEBAN BERRIO / ISTOCK / Getty Images Plus

نوشته لیندا مورل

در هر عید فصح، اکثر یهودیان مشتاقانه منتظر غذاهای سنتی خانواده خود هستند: توپ های ماتسا، توپ های سبک، کوگل ها و دسرهای غنی، و از Metzah با تعداد بی شماری از تاپینگ های خوشمزه برای صبحانه، ناهار و شام لذت می برند.
با این حال، ممنوعیت های مذهبی برای خوردن هر گونه گندم، جو، چاودار، غلات یا جو دوسر اساساً مقدار زیادی فیبر را از رژیم غذایی معمول آمریکایی حذف می کند.

یهودیان اروپای شرقی نیز از حبوبات اجتناب می کنند و فیبر بیشتری را از بین می برند. اما این تغییر در رژیم غذایی بسیاری از افراد را در معرض وضعیتی قرار می دهد که به ندرت درباره آن صحبت می کنند – یبوست.
برای پیچیده تر شدن اوضاع، غذاهایی که بسیاری از یهودیان آمریکایی برای جایگزینی این غلات استفاده می کنند، میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا نیستند، بلکه غذاهای نشاسته ای و بدون فیبر هستند.
ماتزه از آرد سفید بدون الیاف و آب تهیه می شود. اما نان پر دردسر برای سیستم گوارش نیز مسدود کننده است.

در مقاله ای در مورد رژیم غذایی و تغذیه، دانیل زولوتنیکی، از فیلادلفیا RD، توضیح می دهد که یبوست یک عارضه جانبی طبیعی از خوردن محصولات آرد سفید تصفیه شده بدون فیبر است. مقدار زیادی سبزیجات و میوه های سرشار از فیبر. نوشیدن آب زیاد همچنین می تواند اثر کند کربوهیدرات های چسبنده را معکوس کند.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

در اینجا چند راه برای افزایش فیبر در رژیم غذایی خود در عید پاک وجود دارد:

  • از ماکارونی سبوس دار استفاده کنید که حاوی سه گرم فیبر در هر برگ است. میوه هایی مانند انواع توت ها، هندوانه و مرکبات را در صبحانه خود بگنجانید.
  • میان وعده سبزیجات خام. سبزیجات و میوه ها را به کوگل اضافه کنید. غذاهای جانبی را پر از محصولات سرو کنید. میوه را به عنوان دسر بخورید یا آن را در شیرینی بپزید. توت فرنگی یا زردآلو خشک را در شکلات آب شده آغشته کنید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید. مصرف میوه ها و سبزیجات به جای غذاهای کنسرو شده، سیستم گوارش شما را تشویق می کند تا در عید پاک و در طول سال به خوبی کار کند.

سوپ مرغ با سبزیجات | گوشت

خبرنامه ایمیل هفته یهودی واشنگتن را دریافت کنید و اخبار برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان خارجی به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان


سوپ مرغ در زمینه سفید.

خدمت ۸
۱ کلم کوچک، ۲-۳ پوند
سینه مرغ ۲ عدد تقسیم شده ۴ عدد (با استخوان، پوست یا بدون)
۶ جزیره
۶ ساقه کرفس
۱ عدد ازگیل بزرگ
۱ عدد پیاز بزرگ
شوید تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
۵ عدد مکعب آب مرغ
نمک کوشر به مزه

جهت:

کلم را از وسط نصف کنید. قلب را بردارید و دور بریزید. برگ ها را به صورت نوار برش دهید و سپس آنها را خرد کنید. کلم را در یک قابلمه بزرگ بریزید. هویج، کرفس، جعفری و پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. آن را با بقیه مواد به قابلمه اضافه کنید.
به اندازه ای آب بریزید که مواد را به اندازه ۲ اینچ بپوشاند. درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. سپس شعله را کم کنید تا سوپ بجوشد. اگر آب خیلی سریع در حال جوشیدن است، شعله را کم کنید. به مدت ۹۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید تا مرغ کاملا پخته شود.
با قاشق سوراخ شده تکه های مرغ را جدا کنید. آنها را در یخچال بگذارید تا گرم بمانند. پوست را دور بریزید. مرغ را از استخوان جدا کرده و به قطعات کوچک برش دهید. مرغ را به قابلمه برگردانید و هم بزنید. بلافاصله سرو کنید یا در قابلمه را ببندید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید. این کار را می توان از دو روز قبل انجام داد.

سالاد کلم و توت فرنگی | برهنه

سالاد کلم پیچ با سیب، زغال اخته و آجیل. پس زمینه خاکستری نمای بالا

خدمت ۸
۱ دسته کلم، انواع مختلف
۲ (۱۶ اونس) توت فرنگی
۳ سیب ننه اسمیت
نصف فنجان کشمش
نمک کوشر به مزه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

جهت:

شلغم ها را زیر آب سرد بشویید و روی حوله کاغذی یا در یک کاسه سالاد چرخان آبکش کنید. خارها را از هر برگ کلم جدا کنید. شلغم را به قطعات کوچک برش دهید. آن را به یک کاسه سالاد بزرگ منتقل کنید. توت فرنگی ها را در آب سرد بشویید و روی دستمال کاغذی بگذارید. برگ ها را جدا کنید. توت فرنگی ها را به اندازه های لقمه ای برش دهید، حدود ۴ تا ۶ قطعه در هر توت فرنگی.
پوست و هسته سیب. آنها را به قطعات کوچک برش دهید. توت فرنگی و سیب را به کاسه سالاد اضافه کنید. اگر سالاد را با پلاستیک پوشانده و در یخچال نگهداری کنید، می توان تا این مرحله از چند ساعت قبل آماده کرد. نمک بپاشید. با روغن و آبلیمو بپاشید. مواد را با هم هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. فوراً آن را پا بگذارید.