قیمت‌های آمازون موزیک برای اعضای Prime در حال افزایش است


آمازون در یک پرسش متداول جدید اعلام کرد که قیمت سرویس پخش موسیقی خود را افزایش می دهد. از ۵ می، مشترکین آمازون پرایم باید ۸.۹۹ دلار (۸.۹۹ پوند) در ماه یا ۸۹ دلار (۸۹ پوند) در سال برای دسترسی به Music Unlimited بپردازند که به ترتیب از ۷.۹۹ دلار (۷.۹۹ پوند) و ۷۹ دلار (۷۹ پوند)) افزایش یافته است. قیمت طرح تک دستگاهی – که به شما امکان می دهد به کل کتابخانه گوش دهید اما فقط از یک دستگاه Echo یا Fire TV – از ۳.۹۹ دلار (۳.۹۹ پوند) به ۴.۹۹ دلار (۴.۹۹ پوند) در ماه افزایش می یابد. اگر عضو Prime نیستید، قیمت Amazon Music Unlimited در ۹.۹۹ دلار (۹.۹۹ پوند) تغییر نخواهد کرد.

مانند Engadget توجه داشته باشید که قیمت کاملاً تغییر می کند، اما تخفیفی را که مشترکین آمازون پرایم هنگام پرداخت برای آمازون موزیک علاوه بر اشتراک ماهانه معمولی خود در آمازون دریافت می کنند، حذف می کند. به جای دریافت ۲ دلار تخفیف در ماه، اکنون فقط ۱ دلار تخفیف در مقایسه با مشترکین غیر پرایم دریافت می کنند. اخبار افزایش قیمت چند هفته پس از آن منتشر شد که آمازون قیمت اشتراک پرچمدار خود را برای اولین بار در چهار سال گذشته از ۱۱۹ دلار به ۱۳۹ دلار در سال یا ۱۲.۹۹ دلار به ۱۴.۹۹ دلار در ماه افزایش داد.

آمازون یک نسخه جفتی از سرویس پخش موسیقی خود را با اشتراک معمولی Prime دارد، اما کاتالوگ محدودی از تنها ۲ میلیون آهنگ (در مقایسه با ۹۰ میلیون آهنگ نامحدود) دارد. همچنین هیچ پشتیبانی از کیفیت CD بدون افت یا پخش موسیقی HD بدون پرداخت هزینه نامحدود وجود ندارد.

اغلب گفته می شود که آمازون موزیک سومین سرویس پخش موسیقی بزرگ در جهان پس از Spotify و Apple Music است. در سه ماهه دوم سال گذشته، آژانس تحقیقاتی Midia گزارش داد که Apple Music (که معمولاً ۹.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد) حدود ۷۸.۶ میلیون مشترک داشت، در مقایسه با Amazon Music (شامل Prime Music و Music Unlimited) با کمی بیش از ۶۸.۱ میلیون مشترک. در همین حال، Spotify (9.99 دلار در ماه) در پایان سال گذشته ۱۸۰ میلیون مشترک پریمیوم داشت.