مرسدس بنز ویژن EQXX مفهومی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرده است.


مرسدس بنز اعلام کرده است که خودروی مفهومی الکتریکی این شرکت، Vision EQXX، آزمایش مسافت طولانی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ باتری با موفقیت انجام داده است. این یکی از طولانی ترین مسافت هایی بود که یک وسیله نقلیه الکتریکی با یک بار شارژ طی می کرد.

این سفر از طریق چندین شهر اروپایی انجام شد که از آلمان شروع شد، سپس به سوئیس و ایتالیا و در نهایت به مقصد، بندر کاسیس در نزدیکی مارسی در جنوب فرانسه رسید. دماها بین ۳ تا ۱۸ درجه سانتیگراد (۳۷ تا ۶۴ درجه فارنهایت) بود و ماشین با سرعت متوسط ​​۵۴ مایل در ساعت حرکت می کرد.

مسافت پیموده شده “بیش از” ۱۰۰۰ کیلومتر یا حدود ۶۲۱ مایل بود. این بیش از دو برابر برد معمولی است که امروزه اکثر وسایل نقلیه الکتریکی در جاده ها می توانند طی کنند. طبق گفته مرسدس، وضعیت شارژ Vision EQXX در هنگام ورود حدود ۱۵ درصد بود که باعث می‌شود خودرو مسافتی در حدود ۱۴۰ کیلومتر (۸۷ مایل) باقی بماند. میانگین مصرف با ۸.۷ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر (۷.۱ کیلووات ساعت در هر ۶۲ مایل) یک رکورد کم بود.

مرسدس در اوایل سال جاری Vision EQXX را به عنوان آزمایشی در درجه اول در کارایی باتری معرفی کرد. این خودروی مفهومی با هدف اسپورت و طراحی شیک و آینده‌نگر خود، احتمالاً پایه‌ای برای خودرویی تولیدی خواهد بود که می‌تواند در نهایت با دیگر خودروهای الکتریکی لوکس مانند پورشه تایکان، آئودی e-tron GT و تسلا رودستر رقابت کند.

تست برد در دنیای واقعی برای مرسدس بنز یک موهبت است، که قبلاً ادعا می کرد Vision EQXX با نرخ ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر یا بیش از ۶ مایل در هر کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. این آزمایش‌ها بر اساس شبیه‌سازی شرایط ترافیک در دنیای واقعی است که تخمینی از برتری Vision EQXX در شرایط واقعی است. شرایط دنیای واقعی

در آن زمان، مرسدس گفت که محدوده برتر Vision EQXX “کاملا واقع گرایانه” است و بسیاری از پیشرفت های تکنولوژیکی آن از طریق معماری ماژولار مرسدس بنز در خودروهای تولیدی آینده ادغام خواهد شد. نتایج آزمایش در دنیای واقعی این ادعاها را تقویت خواهد کرد.

البته تخمین scope هنوز فقط یک تخمین است. این بر عهده آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و همچنین انجام آزمایش جهانی هماهنگ شده خودروهای سبک (WLTP) در اروپا خواهد بود که به طور مستقل هر حوزه ای را برای خودروهای الکتریکی تأیید کند. اکثر خودروهای برقی موجود در بازار امروز بردی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مایل دارند، در حالی که برخی از مدل‌های قبلی برد کمتری از آن داشتند. جدیدترین محدوده خودروهای الکتریکی بردی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ مایل دارند.

البته محدوده EV بسیار ذهنی است. حتی سیستم رتبه بندی EPA فقط برای ارائه یک عکس فوری تحت شرایط خاص فرآیند آزمایش آژانس است. معمولاً عواملی مانند بالا رفتن از تپه های شیب دار و اثرات هوای سرد را که می توانند باتری خودرو را خیلی سریعتر از رانندگی روی سطوح صاف یا در هوای گرم فرسوده کنند، حذف نمی کند.

به گفته مرسدس، این شرکت تست محدوده خود را تحت هیچ شرایطی که شبیه شرایط ایده آل باشد انجام نداده است. مسیر شامل انواع شرایط کوهستانی شیب دار و همچنین کارهای ساختمانی و سایر خطرات بود. طیف وسیع دمایی، از هوای خنک کوهستان تا شرایط ملایم تر، به Vision EQXX کمک کرد تا در تنظیمات مختلف عمل کند. خودرو در معرض برف یا شرایط یخ زدگی قرار نگرفته است، زیرا مشخص است که انرژی باتری EV را می‌مکد.