مشکلات زنجیره تامین فورد و شوی اکنون خودروهای بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است


گزارش شده است که فورد و شورلت تولید خودروهای پرفورمنس پرچمدار خود، موستانگ و کامارو را به مدت یک هفته به دلیل مشکلات زنجیره تامین (از طریق جالوپنیک). در حالی که مکث ها احتمالاً دستیابی به یک خودروی قدرتمند را دشوارتر نمی کند، آنها فقط آخرین مورد از یک رشته تأخیر ماشین هستند که به دلیل کمبود تراشه و سایر منابع ایجاد می شود.

مطابق با WXYZ دیترویتفورد به صراحت کمبود تراشه را دلیل عدم تولید خودرو در کارخانه مونتاژ فلت راک که موستانگ در آن ساخته می شود، ذکر می کند. این اولین باری نیست که این شرکت با مشکلات تامین مواجه می‌شود – مجبور شد چندین بار تولید F-150 و سایر وسایل نقلیه را کاهش دهد و اوایل امسال شروع به فروش کاوشگرهایی کرد که ظاهراً ویژگی‌های جزئی خود را از دست داده بودند. به دلیل کمبود چیپس

جنرال موتورز، شرکت مادر Chevy، با مشکلات مشابهی روبرو شده است فاکس بیزنس او می‌گوید که این شرکت دقیقاً توضیح نداده است که چرا تولید را در تأسیسات Lansing Grand River که مسئول تولید کامارو و کادیلاک CT4/CT5 است، متوقف می‌کند. سال گذشته، این شرکت مجبور شد شش کارخانه خود را در ایالات متحده ببندد و ویژگی هایی مانند شارژ بی سیم و سیستم های مدیریت سوخت فعال صرفه جویی در گاز را از برخی از وسایل نقلیه خود حذف کند. او حتی عدم فروش را مقصر دانست که باعث شد تویوتا به “بزرگترین فروشنده خودرو در ایالات متحده” تاجی که جنرال موتورز برای نزدیک به یک قرن در اختیار داشت، به دست آورد.

واضح است که فورد و جنرال موتورز مجبور نیستند کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و گام‌هایی برای بهبود وضعیت برداشته‌اند – در اواخر سال گذشته، هر دو اعلام کردند با سازندگان تراشه همکاری می‌کنند. اما طراحی تراشه های خود یا تغییر در تولید پروژه هایی هستند که ممکن است سال ها طول بکشد و هر شرکتی که به فناوری دست می زند در حال حاضر برای دستیابی به نیمه هادی ها می جنگد.

سایر خودروسازان نیز تحت تأثیر فشارهای زنجیره تامین هم از همه‌گیری و هم حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته‌اند. تنها در دو ماه گذشته، BMW تولید خود را در برخی از کارخانه‌های آلمانی خود متوقف کرده است، تسلا کارخانه خود در شانگهای را به دلیل محدودیت‌های ناشی از COVID، تعطیل کرده است، و نیسان عرضه گسترده‌تر Ariya EV خود را در ژاپن به دلیل کمبود تراشه به تعویق انداخته است. ولوو و تویوتا نیز مجبور به کاهش تولید شدند.

البته، از آنجایی که خودروسازان با تولید دست و پنجه نرم می کنند، خرید خودرو برای مصرف کنندگان نیز سخت تر می شود. خودروهای جدید در صورت موجود بودن گرانتر می شوند و حتی برخی از خودروهای دست دوم بیشتر از قیمت جدید خود به فروش می رسند.