هولوکاست یک استعاره نیست


صندلی ای که جلوی دروازه فلزی در ساختمانی فرسوده ایستاده است. این ساختمان اصلی آپارتمانی است که زمانی یهودیان را در گتوی ورشو در خود جای داده بود. ورشو لهستان | تصویر توسط Getty Images

توسط Solomon D. Stevens

به عنوان یهودی، اغلب به ما می گویند که نباید به جهان اجازه داد هولوکاست را فراموش کند. ما اغلب به عنوان راهی برای تأکید بر اهمیت آن برای یهودیان و در کل جهان می گوییم «هرگز فراموش نکن». من قطعا با آن موافقم، اما زنده نگه داشتن یاد هولوکاست کافی نیست. مشکل تنها این نیست که خاطره هولوکاست ممکن است با گذشت زمان کم رنگ شود. مسئله واقعی این است که خود هولوکاست ممکن است برای اهداف سیاسی ربوده شود و معنا و اهمیت آن برای همیشه از بین برود.

استفاده تاسف بار از هولوکاست توسط سیاستمداران دست راستی در طول همه گیری همه گیر را در نظر بگیرید، که اغلب ناامیدی خود را با الزامات ماسک زدن و واکسیناسیون به عنوان مبارزه با نازیسم توصیف می کردند. مارجوری تیلور گرین، جمهوری خواه از جورجیا، گفت: مردم “نیازی ندارند که پیراهن های پزشکی قهوه ای شما برای درخواست واکسیناسیون در درب خانه ظاهر شوند. شما نمی توانید مردم را مجبور کنید که بخشی از تجربه انسانی باشند.”

واضح است که او سعی دارد هولوکاست را بدزدد تا نگرانی های شخصی خود را در مورد واکسن ها و ماسک ها مطرح کند و این باعث می شود که ادعا کند مقامات آمریکایی به اندازه تی شرت های قهوه ای نازی ظالم هستند و اقدامات بهداشتی معقول به همان اندازه خشونت آمیز است. آزمایشات پزشکی پزشکان نازی مانند جوزف منگله.

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

البته این توهینی به تمام یهودیانی است که در جریان هولوکاست رنج بردند. عدم حساسیت نسبت به آن شگفت انگیز است. اما چیزی که من در اینجا بر آن تمرکز می کنم، این است که مردم نادان در مورد معنای هولوکاست سردرگم می شوند. کارکنان مراقبت های بهداشتی ما جوزف منگله نیستند. هولوکاست نباید برای کسب امتیازات سیاسی ارزان استفاده شود. این توهین است، اما خطرناک است.

موزه حقوق بشر دالاس و موزه هولوکاست گزارش دادند که یک مقام منتخب در آیداهو، که از فرماندار درخواست می کند کارگران غیرضروری در خانه بمانند، شکایت کرد، ادعا کرد که در جریان هولوکاست، “کارگران غیر ضروری را سوار قطار کردند. ” اما یهودیان را «سوار قطار» نکردند، زیرا آنها کارگران غیرضروری بودند. این خنده دار بود اگر آنقدر جدی نبود.

خبرنامه ایمیل هفته یهودی واشنگتن را دریافت کنید و اخبار برتر ما را از دست ندهید
ما داده ها را با فروشندگان خارجی به اشتراک نمی گذاریم.

ثبت نام رایگان

آنها را به دلیل یهودی بودن سوار قطار کردند و به دلیل یهودی بودن به اردوگاه های کار و کشتار فرستادند. از آنها نه تنها خواسته شد برای مدت کوتاهی در خانه بمانند تا از انتشار ویروس جلوگیری کنند. این یک استفاده نفرت انگیز از هولوکاست و همچنین تلاشی خام برای سود بردن از جایگاه محترمی است که هولوکاست در تاریخ برای اهداف خودخواهانه به خود اختصاص داده است. این نه تنها توهین به تمام یهودیانی بود که توسط نازی ها قتل عام شدند، بلکه یک اشتباه بود.

گلن بک، مفسر جناح راست، تصمیم فیس‌بوک و توییتر برای ممنوع کردن سخنان مشوق عداوت و تنفر در پلتفرم‌هایشان را با قرار دادن یهودیان توسط نازی‌ها در گتوی ورشو مقایسه کرد. بک گفت: “مثل آلمانی ها و یهودیان پشت دیوار است. آنها را در محله یهودی نشین می گذاشتند. خب، این محله یهودی نشین دیجیتال است. شما می توانید هر چه می خواهید صحبت کنید، یهودی ها. شما هر کاری می خواهید پشت دیوار انجام دهید. این معنایی ندارد و ما در آن هستیم.”

آنقدر عصبانی ام می کند که به سختی می توانم جلوی خودم را بگیرم. بک اشاره می کند که یهودیان در گتوی ورشو از آزادی کامل در گتو برخوردارند. آنجا همه چیز خوب بود. تنها مشکل این بود که سخنرانی آنها در خارج از دیوار ممنوع بود. اما گتوی ورشو جهنمی بود. در نهایت، کسانی که از گرسنگی یا بیماری نمی مردند یا در گتو کشته می شدند یا به اردوگاه های کار اجباری فرستاده می شدند. این ناسزاگویی به بک یک شبیه سازی نادرست و یک قیاس نادرست است.

یهودیان گتوی ورشو به طور سیستماتیک برای نابودی آماده شده بودند. آنها نه تنها امتیازات خود را در برخی از سایت های رسانه های اجتماعی از دست دادند زیرا آنها نفرت و دروغ پراکنی می کردند. آنها قربانی نفرت و دروغ بوده اند.

ما حق داریم از این استفاده سیاسی از هولوکاست آزرده شویم. اما، بیش از هر چیز دیگری، ما باید نگران این باشیم که در طول زمان هولوکاست می‌تواند به استعاره‌ای بی‌معنی برای هر چیز ناخوشایندی تبدیل شود. ما نباید اجازه دهیم هولوکاست به استعاره ای تبدیل شود که هر زمان که با اهداف سیاسی کسی جور در می آید پرتاب می شود. ما باید به گفتن “دیگر هرگز” ادامه دهیم، اما یک چالش جدید داریم: باید خستگی ناپذیر کار کنیم تا آنچه را که نباید فراموش کنیم روشن کنیم. هولوکاست یک استعاره نیست. این تاریخ است و ما باید برای حفظ اهمیت تاریخی آن بجنگیم.

Solomon D. Stevens, Ph.D. از کالج بوستون
از کتاب های او می توان به «دین، سیاست و حقوق» اشاره کرد.
(با همکاری پیتر شوتن) و
“چالش هایی برای صلح در خاورمیانه.”