وقتی پلیس یک خودروی کروز بدون راننده را متوقف می کند چه اتفاقی می افتد


کمی بیش از دو ماه از زمانی که کروز اجازه داد ساکنان سانفرانسیسکو بر روی ربات بدون راننده خود سوار شوند، می گذرد و یکی از اتومبیل های او قبلاً به پلیس مراجعه کرده است. در ویدیویی که در ابتدا در هفته گذشته در اینستاگرام منتشر شد، کاربر تعامل ناخوشایند – و تا حدودی خنده‌دار – بین اداره پلیس سانفرانسیسکو و خودروی خودران را پس از پارک نکردن چراغ‌های آن به تصویر می‌کشد.

پس از توقف یک شورت بولت که تبدیل به کروز شده است، یک افسر پلیس به پنجره او می رود، تلاش می کند (ناموفق) در را باز کند و شروع به رفتن به سمت رزمناو خود می کند. خودروی خودران با چیزی شروع می شود که در نگاه اول شروعی عالی برای تعقیب و گریز پلیس به نظر می رسد، اما سپس می ایستد و خطرات خود را بیشتر در مسیر قرار می دهد. پلیس دوباره پشت ماشین پیش می‌رود، از ماشین پیاده می‌شود و سپس اطراف ماشین می‌چرخد، زیرا ظاهراً سعی می‌کنند بفهمند چگونه چراغ‌های جلو را دوباره روشن کنند.

همانطور که سخنگوی کروز آرون مک کلیر بیان کرد لبهخودروی خودران برای فرار از دست پلیس راه زیادی حرکت نکرد – سعی می‌کرد جای امن‌تری برای پارک پیدا کند، حرکتی که اکثر رانندگان انسانی نمی‌توانند به این راحتی از آن فرار کنند. مک‌لیر همچنین تأیید کرد که SFPD خودرو را به دلیل روشن نکردن چراغ‌های جلو کشیده است و می‌گوید کروز از آن زمان این مشکل را برطرف کرده است.

مک‌کلیر گفت: «ماشین به ماشین پلیس تسلیم شد، سپس به نزدیک‌ترین مکان امن به ایستگاه ترافیکی رسید. “یک افسر با کارکنان کروز تماس گرفت و هیچ استنادی صادر نشده است. ما از نزدیک با SFPD در مورد نحوه تعامل با وسایل نقلیه خود کار می کنیم و شماره تلفنی برای تماس آنها در چنین شرایطی تعیین می کنیم.”

کروز، یکی از شرکت‌های تابعه جنرال موتورز، از فناوری LIDAR برای ارتقای قابلیت‌های خودران خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت از سال ۲۰۱۷ از خودروها برای دور زدن کارمندان خود در سانفرانسیسکو استفاده کرده است، اما به تازگی صف تاکسی را در میان جمعیت عمومی شهر باز کرده است.

ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چرا کروز بدون چراغ جلو کار می کند. چراغ های جلوی اتوماتیک خودرو ممکن است غیرفعال شده باشند یا نتوانسته اند تاریکی اطراف خود را تشخیص دهند. در هر صورت، کمی نگران کننده است. وسایل نقلیه کروز فقط از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح مجاز به رانندگی هستند، که بدیهی است که چراغ های جلو را بسیار مهم می کند.

در سال ۲۰۱۸، یک خودروی خودران اوبر تصادف کرد و یک عابر پیاده روی دوچرخه خود را در سراسر جاده در تمپ، آریزونا کشته شد. بررسی‌های بعدی هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل (NTSB) نشان داد که اوبر سیستم ترمز اضطراری کارخانه ولوو را خاموش کرده است تا از هرگونه تعامل با برنامه خودران اوبر جلوگیری کند، اما مشخص نیست که آیا این امر در تصادف نقش داشته است یا خیر.