۵ هشدار جدی کمبود منیزیم در بدن! – خبری نیست


علاوه بر این، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد عضلانی کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیاد دارید، حتما میزان منیزیم بدنتان را بررسی کنید. فشار مکرر عضلانی، به خصوص فشار چشم، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد.

منابع غذایی مانند لوبیا، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو تنبل، بادام، لوبیا، سویا، حبوبات و اسفناج همگی منابع طبیعی منیزیم هستند.

سطوح کافی منیزیم برای عملکرد مغز، قلب و ماهیچه‌ها مهم است و ترکیب آن با ویتامین‌های K و D باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود.

به گزارش نچرال نیوز، کمبود این ماده معدنی دارای ۵ علامت هشدار دهنده جدی است:

کاهش شنوایی و صدای زنگ در گوش: مطالعات نشان داده اند که سطوح مناسب منیزیم به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند کمک می کند. در واقع کمبود منیزیم یکی از دلایل اصلی کم شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی یا لرزش عضلانی: منیزیم برای حفظ سلامت عضلات ضروری است و با تحریک جذب مجدد کلسیم به حفظ عضلات قوی و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند. منیزیم همچنین جذب پتاسیم را افزایش می دهد که یک جزء ضروری برای عملکرد صحیح عضلات است.

علاوه بر این، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد عضلانی کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیاد دارید، حتما میزان منیزیم بدنتان را بررسی کنید. فشار مکرر عضلانی، به خصوص فشار چشم، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد.

افسردگی: ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و افسردگی سال هاست که وجود دارد. علم مدرن نیز این ارتباط را تایید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده است که سطوح بسیار پایین منیزیم در بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند ظاهر می شود.

اگر به طور ناگهانی بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی، بی حالی، اضطراب و تحریک پذیری می کنید، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به شما کمک می کند آرام و خنک باشید.

عملکرد غیر طبیعی قلب: همانطور که گفته شد، سطوح پایین منیزیم بر عملکرد عضلات در سراسر بدن از جمله عضله قلب تأثیر می گذارد. منیزیم ناکافی باعث ایجاد وضعیتی به نام آریتمی می شود و خطر عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

سنگ کلیه: بسیاری از مردم فکر می کنند که سنگ کلیه به دلیل تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود، در حالی که کمبود منیزیم عامل اصلی سنگ کلیه است. منیزیم با مهار اتصال کلسیم به اگزالات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دو ترکیبی که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در واقع، دریافت منیزیم کافی راهی برای جلوگیری از سنگ کلیه است.

فراموش نکنید که منابع غذایی مانند لوبیا، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو تنبل، بادام، لوبیا، سویا، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.