Apple Business Essentials اکنون برای مشاغل کوچک در دسترس است


سرویس اشتراک Business Essentials که اپل در اواخر سال گذشته در نسخه آزمایشی محدود اعلام و معرفی کرد، اکنون برای هر کسب و کار کوچکی در دسترس است. این ادغام عمودی اپل از مدیریت دستگاه و فضای ذخیره‌سازی ابری در سیستم Business Manager است که شرکت‌ها از قبل برای خرید و مدیریت دستگاه‌های اپل خود استفاده می‌کنند و برای سازمان‌هایی با کمتر از ۵۰۰ کارمند طراحی شده است. اکنون که به طور رسمی راه اندازی شده است، همچنین شامل یک کلاس تجاری جدید از پوشش اختیاری برای دستگاه های AppleCare Plus با پشتیبانی ۲۴ ساعته و قابلیت اتصال به یکی از فناوری های آموزش دیده توسط اپل در محل در کمتر از چهار ساعت است.

این اشتراک خدمات سنتی فناوری اطلاعات را به یک پورتال واحد با قیمت اولیه ۲.۹۹ دلار برای هر کارمند در ماه متصل می کند. اپل درهای خود را با یک دوره آزمایشی رایگان دو ماهه باز می کند که در دسترس شرکت هایی است که قبلاً بخشی از آزمایش بتا بوده اند.

شرکت هایی که می توانند از این بسته استفاده کنند یا شخص ثالثی مانند آن راه اندازی کنند، ممکن است از قبل به پورتال Apple Business Manager دسترسی داشته باشند. کسب‌وکارها (و به‌طور مشابه، مدارس دارای Apple School Manager) می‌توانند Apple IDهای مدیریت‌شده را رزرو و توزیع کنند، بنابراین کارمندان نمی‌توانند به اشتباه یک Apple ID شخصی ایجاد کنند. همچنین می‌تواند به‌طور خودکار سخت‌افزار خریداری‌شده توسط اپل را خریداری کند، مجوزهای نرم‌افزاری را در اپ استور دریافت کند، فهرست‌ها را همگام‌سازی کند (Microsoft Azure) و موارد دیگر.

بزرگترین تغییر برای افرادی که مسئولیت مدیریت IT را بر عهده دارند، مربوط به استقرار و مدیریت است: مشتریان تجاری کوچک می توانند از خدمات اپل برای ارسال بسته های از پیش پیکربندی شده مستقیماً به دستگاه های کارمندان از طریق تنظیمات Wi-Fi/VPN، رمزگذاری اجباری FileVault و برنامه ها استفاده کنند. سپس کارمندان می توانند تنظیمات خود را مشاهده کنند، به پشتیبانی دسترسی داشته باشند یا تعمیرات را از طریق برنامه Business Essentials پیگیری کنند. پیش از این، دریافت ویژگی‌های استقرار و مدیریت در دستگاه‌های اپل به خدمات و تجربه دیگری برای استفاده از آنها نیاز داشت. با این حال، بزرگترین کاری که این تنظیمات نمی تواند انجام دهد، کار با دستگاه های موبایل یا دسکتاپ است که توسط اپل ساخته نشده اند.

حداکثر اشتراک ۲۴.۹۹ دلار در ماه برای یک کارمند است.

برای کسب‌وکارهای کوچکی که به دنبال رویکردی ساده و خطی برای مدیریت مک هستند، یا کسانی که ظرفیت کارمندان فناوری اطلاعات را ندارند، راه‌حل جدید اپل ممکن است قانع‌کننده باشد. قیمت اولیه ۲.۹۹ دلار در ماه برای هر کارمند، یک دستگاه و ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی iCloud را پوشش می دهد، سپس به ۶.۹۹ دلار برای ۲۰۰ گیگابایت و ۱۲.۹۹ دلار برای ۲ ترابایت می رسد.

AppleCare Plus for Business Essentials 7 دلار اضافی در ماه برای یک ردیف دستگاه (شامل یک تعمیر یا تعویض) یا ۱۳ دلار اضافی در ماه برای سه دستگاه و ۲۰۰ گیگابایت سطح iCloud اضافی (شامل دو تعمیر یا تعویض) است. به عنوان حداکثر، می تواند برای یک کارمند ۲۴.۹۹ دلار در ماه با سه دستگاه، ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی iCloud و AppleCare Plus برای Business Essentials هزینه داشته باشد (هزینه ۱ دلار در ماه در AppleCare صرفه جویی می شود).

مدیران فناوری اطلاعات می توانند با رفتن به وب سایت فعلی Apple Business Manager و کلیک کردن روی منوی جدید اضافه شده «اشتراک» در نوار کناری، برای سرویس جدید ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، گزینه های منوی نوار کناری جدید از جمله خدمات، پشتیبانی و گروه ها ظاهر می شود. ویژگی‌های دیگر عبارتند از توانایی راه‌اندازی حساب‌های تجاری بر روی رایانه یا تلفن‌های خود، بدون نگرانی در مورد خطر کردن کار یا داده‌های خصوصی – راه‌حل اپل «جداسازی رمزگذاری‌شده داده‌های شخصی» را از داده‌های تجاری امکان‌پذیر می‌کند.

سرویس جدید اپل جایگزینی برای راه حل های موجود مانند Jamf ارائه می دهد که توسط هزاران شرکت و دانشگاه استفاده می شود، با پلتفرم های Apple Business/School Manager کار می کند و دارای ویژگی های جامع تری از جمله راه حل های نرم افزاری امنیتی است. اما برای کسب‌وکارهای کوچکی که فقط نیاز دارند دستگاه‌های تازه خریداری شده اپل را به‌راحتی ثبت کنند، پشتیبانی اولیه را ارائه دهند و فقط نیاز به توزیع نرم‌افزار از مخزن اپل اپ استور دارند، Business Essentials اپل ممکن است اصول اولیه را پوشش دهد.