Jeep Magneto 2.0 جدیدترین خودروی الکتریکی مفهومی از Stellantis است


جیپ از کانسپت مگنتو ۲.۰ به روز شده رونمایی کرده است که نشان می دهد این مدل نمادین آفرود به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی چگونه به نظر می رسد. جیپ به هیچ گونه ارتقای سخت افزاری برای موتور سفارشی خود اشاره ای نکرده است، اما به نظر می رسد که عملکرد قابل توجهی نسبت به مدل سال گذشته داشته است.

موتور Magneto 2.0 اکنون با دور کمتری کار می‌کند، با حداکثر قدرت بالاتر که اکنون می‌تواند تا ۱۰ ثانیه تحویل داده شود. حداکثر گشتاور ۸۵۰ پوند فوت – بیش از سه برابر سال گذشته – و ۶۲۵ اسب بخار قدرت را ارائه می دهد.

جیپ مگنیتو ۲.۰ همان پالت پانک دگرگون شده نمونه اولیه سال گذشته را دارد و همچنان دارای گیربکس شش سرعته دستی است – برای یک ماشین الکتریکی نادر است اما شبیه آنچه در فورد موستانگ ۲۰۱۹ بود. همچنین آبی “برق” را حفظ کرده است. و رنگ سفید، اما ۲.۰ بیشتر شبیه یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا بدون مفهوم وینچ عظیم سال گذشته است که در گلگیر جلو قرار گرفته است.

چندین تغییر ظاهری دیگر در Magneto 2.0 وجود دارد: جلوپنجره در حال حاضر سیاه رنگ شده است، یک صفحه بیکینی سفارشی با سانروف وجود دارد، نوارهای سفید در امتداد طرفین اضافه شده است که به سمت عقب آبی می شوند، و یک نشان ظریف “۲.۰” وجود دارد. به تگ Magneto Business اضافه شد. Magneto 2.0 همچنین چرخ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۴۰ اینچی را در مقایسه با لاستیک‌های ۳۵ اینچی سال گذشته افزایش می‌دهد و این خودرو به جای دو اینچ، سه اینچ افزایش یافته است.

تغییرات در چرخ ها و بالابر با فاصله بین دو محور افزایش یافته است که تیم موپار توانسته است آن را ۱۲ اینچ از Gas Wrangler افزایش دهد و فضایی را برای پیشرانه الکتریکی ایجاد کند. با این تغییرات، Jeep Magneto 2.0 اکنون از فاصله کافی برای صخره نوردی ایمن و ردیابی آتش برخوردار است و گفته می‌شود که نسبت‌هایی شبیه به مدل ۲۰۰۴ «LJ» Wrangler «LJ» دارد.

سیستم باتری ۷۰ کیلووات ساعتی Magneto 2.0 مشابه نمونه اصلی است: به چهار قسمت تقسیم شده و در اطراف بدنه Wrangler توزیع می شود تا وزن یکنواخت را توزیع کند. Magneto 2.0 حدود ۳.۵ برابر سریعتر از نسخه اصلی است و از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۲ ثانیه طول می کشد. این کانسپت Magneto 2.0 را سریع‌تر از تسلا مدل X Plaid، Rivian R1S، Ford Mustang Mach-E GT و GMC Hummer EV می‌کند (و برای بسیاری از آنها تقریباً به همین راحتی می‌توان آن را تهیه کرد).

Jeep Grand Cherokee 4xe Trailhawk PHEV
عکس: Stellants

هیچ جزئیاتی در مورد محدوده تخمینی باتری به اشتراک گذاشته نشده است، که مایه تاسف است زیرا این یک معیار عالی برای مقایسه با یک جیپ تمام الکتریکی واقعی است که برای سال آینده برنامه ریزی شده است. این برند متعلق به Stellantis هنوز هم طیف خودروهای خود را الکتریکی می‌کند و فقط خودروهای هیبریدی پلاگین از جمله مینی‌ون کرایسلر پاسیفیکا و نسخه‌های ۴xe جیپ رانگلر و گرند چروکی را ارائه می‌کند.

در حال حاضر، باید به کانسپت Jeep Magneto 2.0 بسنده کنیم، که به چندین مفهوم دیگر ارائه شده توسط تیم Mopar قطعات پرفورمنس جیپ، از جمله Jeep Grand Cherokee 4xe Plug-in Hybrid به سبک Trailhawk می پیوندد. گروه Concepts and Customs از ۹ تا ۱۷ آوریل به نمایشگاه سالانه Moab Easter Jeep Safari در یوتا می رود.