NFL اکنون به تیم ها اجازه می دهد حامیان مالی بلاک چین را شکار کنند، اما معاملات رمزنگاری خاص و توکن های طرفداران را ممنوع می کند.


NFL اکنون به تیم ها اجازه می دهد تا از حمایت های مالی با شرکت های بلاک چین اطمینان حاصل کنند. با این حال، طبق گزارش CNBC، همچنان از تبلیغ رمزارزها و توکن های طرفداران جلوگیری می کند. این منعکس کننده تصمیم NFL قبلی برای ممنوعیت تیم ها از حمایت مالی از ارزهای دیجیتال است.

در یک یادداشت داخلی مشاهده شده توسط CNBC، NFL گفت که اجازه می دهد “روابط تبلیغاتی بدون متعهد شدن بیش از حد رگولاتور یا ریسک برند”، که شامل علائم ورزشگاه نمی شود. او همچنین تاکید می‌کند که «باشگاه‌ها به جلوگیری از ترویج مستقیم ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد».

جو روجیرو، رئیس محصولات مصرفی NFL، در بیانیه‌ای به CNBC، گفت که حمایت مالی بین تیم‌ها و شرکت‌های بلاک چین به خاطر «انعطاف‌پذیری» تنها می‌تواند حداکثر تا سه سال ادامه داشته باشد. این امر از معاملات بلندمدت مانند قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری Crypto.com با LA Staples Center، که اکنون به عنوان Crypto.com Arena شناخته می شود، جلوگیری می کند. او همچنین به این رسانه گفت که لیگ در حال بررسی فروش حقوق بلاک چین به یک شرکت خاص است.

اگرچه این تغییر قانون همچنین به تیم ها اجازه می دهد NFT و شرکت های پشت آن را تبلیغ کنند، اما اجازه استفاده از لوگوهای رسمی و سایر علائم را در هیچ یک از تبلیغات نمی دهد. همچنین تیم ها را از “درگیر شدن در مجوزهای محصول یا ترتیبات حمایت مالی برای شرکت های NFT یا NFT” باز می دارد. او او اراده با این حال، اگر “با مشارکت NFT در سطح لیگ مرتبط هستند”، استفاده از لوگوها و حمایت مستقیم را مجاز کنید. سال گذشته، NFL با NFT Dapper Labs همکاری کرد و یک بازار کامل از NFT ها را ایجاد کرد که از لحظات به یاد ماندنی بازی های قبلی تشکیل شده بود.

بی میلی NFL برای حمایت از ارزهای دیجیتال خاص و توکن های طرفداران قابل درک است. در ماه دسامبر، رگولاتور تبلیغات بریتانیا، تیم فوتبال آرسنال اف سی را از تبلیغ توکن فن خود به دلیل گمراه کردن طرفداران در مورد خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کرد. ناگفته نماند که مدیر عامل صرافی محبوب Socios – جایی که اکثر این توکن های طرفدار در آن زندگی می کنند – متهم به دستکاری ارزش ارز دیجیتال مورد استفاده در این پلتفرم در اوایل ماه جاری شد.

این یادداشت می‌افزاید: «در این محیط نظارتی در حال تحول، ضروری است هنگام ارزیابی فرصت‌های تجاری بالقوه مربوط به فناوری‌های بلاک چین، با احتیاط پیش برویم و مراقبت مناسب از همه شرکای بالقوه و مدل‌های کسب‌وکار آنها انجام دهیم.» NFL قرار است روز شنبه با صاحبان تیم ملاقات کند تا در مورد تغییرات در قوانین پیرامون بلاک چین بحث کند.

با این حال، NFL در مورد آزمایش NFT ها و ارزهای دیجیتال کاملا محافظه کار نبوده است. لیگ سال گذشته برای برخی از بازی‌های خود بلیت‌های یادبود NFT تهیه کرد و این کار را دوباره برای Super Bowl LVI انجام داد. همچنین با شرکت کارت بازرگانی Panini برای توسعه اولین بسته های کارت معاملاتی NFT در لیگ شریک شد.

و با وجود ممنوعیت تبلیغات حشیش، Super Bowl عمل کنید یک پخش تبلیغاتی محبوب Coinbase که باعث از کار افتادن برنامه تبادل کریپتو شد. بازیکنان NFL نیز وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند، به طوری که آرون راجرز و ادل بکهام جونیور بخشی از حقوق خود را به صورت رمزنگاری دریافت می کنند و تام بردی که هنوز به طور کامل بازنشسته نشده است، آژانس NFT خود را به نام Autograph ایجاد کرد.