Stripe، Alphabet، Meta، Shopify و McKinsey ابتکار جدید کربن زدایی را راه اندازی کردند


نام های بزرگ در زمینه فناوری و مشاوره به تازگی تعهدی به مبلغ ۹۲۵ میلیون دلار برای خرید کربن جدا شده از هم اکنون تا سال ۲۰۳۰ داده اند. این تعهد – یک تعهد Stripe، Alphabet، Meta، Shopify و McKinsey – نشان دهنده سرمایه گذاری عمده در فناوری های کربن زدایی هستند.

ابتکار جدید آنها که Frontier نام دارد، باید دامنه فناوری نوپا را گسترش دهد و در عین حال آن را برای سایر شرکت هایی که به دنبال خرید کربن جدا شده به عنوان راهی برای جبران بخشی از آلودگی ناشی از گرم شدن کره زمین هستند، قابل دسترس تر کند. آن ها تولید می کنند.

در حال حاضر امکاناتی وجود دارد که می‌تواند این دی‌اکسید کربن را از هوا فیلتر کند، همچنین تلاش‌هایی برای ذخیره‌سازی دی‌اکسید کربن در صخره‌ها یا اقیانوس‌ها پس از گرفتن آن انجام می‌شود. اما توانایی فعلی برای انجام این کار در مقایسه با آنچه که برخی از کارشناسان آب و هوا ضروری می گویند، حداقل است. علاوه بر این، این فناوری هنوز بسیار گران است.

هدف Frontier کاهش هزینه ها با افزایش تقاضا برای خدمات است. در نهایت به عنوان نوعی واسطه بین خریدارانی که مایل به پرداخت هزینه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند و تامین کنندگانی که می توانند این کار را برای آنها انجام دهند عمل خواهد کرد. باید پایه های زیادی را برای این نوع بازار ایجاد کند – از تعیین استانداردهایی برای غربالگری پروژه های کربن زدایی گرفته تا کشف نوعی سیستم برای اعطای اعتبار به شرکت هایی که نشان می دهد آنها چقدر دی اکسید کربن برای حذف آن از جو پرداخت کرده اند.

چنین بازاری برای کربن زدایی باید با احتیاط پیش رود تا از برخی خطرات با بازارهای مشابه برای جبران کربن جلوگیری شود. سابقه پروژه‌های جبران کربن وجود دارد که عملاً نتوانسته‌اند در درازمدت دی اکسید کربن را جدا کنند، حتی با ادعای شرکت‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند که اساساً ردپای کربن خود را از بین می‌برند.

بسیار مهم است که بسیاری از کارشناسانی که خواستار کربن زدایی بیشتر شده اند، تاکید می کنند که هدف اولیه خنثی کردن آلودگی است که جلوگیری از آن دشوار است. این آلاینده‌های «کاهش سخت» معمولاً از صنایع سنگین مانند تولید سیمان و فولاد می‌آیند، که نمی‌توانند به راحتی به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شوند. کربن زدایی به معنای خروج بدون زندان برای شرکت هایی نیست که در وهله اول باید گام های اساسی برای کاهش آلودگی خود بردارند.

Frontier به طور کامل متعلق به Stripe است، در حالی که سایر شرکت ها بودجه اولیه را تامین می کنند. این زیرمجموعه جدید بر اساس تلاش‌های قبلی Stripe برای تقویت فناوری‌های کربن‌زدایی خود استوار است. استرایپ در ابتدا متعهد شد در سال ۲۰۱۹ سالانه ۱ میلیون دلار هزینه کند تا دی اکسید کربن را از هوا خارج کند. سال بعد، پلتفرم پرداخت آنلاین به مشتریان خود این امکان را ارائه داد که بخشی از پولی را که از هر فروش پروژه های کربن زدایی به دست می آورند، تقدیم کنند. . مشارکت این مشتریان همچنین از ابتکار مرز پشتیبانی خواهد کرد.