به نظر می رسد که نسخه بعدی TweetDeck، نسخه متمرکز بر کاربران قدرتمند برنامه توییتر، رایگان نخواهد بود. محقق امنیتی جین مانچون ونگ کشف کردن صفحه ثبت نام در حال پیشرفت این برنامه، که به خود می بالد که «ابزاری قدرتمند و هم زمان برای افرادی که در توییتر زندگی می کنند» است و تجربه ای بدون آگهی را ارائه می دهد.
اگرچه این صفحه به صراحت بیان نمیکند که برای دسترسی به TweetDeck باید به توییتر پول پرداخت کنید، شرکتها معمولاً «کمک به شما را در جلوگیری از چیزی که ما را به پول میرساند» را به عنوان ویژگی برای محصولات رایگان (حتی اگر مانند نسخه فعلی) تبلیغ نمیکنند. نسخه TweetDeck). آیا نمی دانید، توییتر در حال حاضر یک سرویس اشتراک پولی دارد که سعی دارد آن را به کاربران قدرتمند خود بفروشد.
توییتر در حال پر کردن موارد جدید است جاسازی توییت صفحه اشتراکی که روی آن کار می کنند. دو ویژگی جدید:
۱. پیوند به “نسخه قدیمی TweetDeck” (اگرچه ممکن است در آینده متوقف شود)
۲. یک “تجربه بدون آگهی” به عنوان یک نقطه فروش به بازار عرضه می شود: P pic.twitter.com/fRc0ujZ7o2
– جین مانچون ونگ (@wongmjane) ۳۰ مارس ۲۰۲۲
این اولین بار نیست که پیشنهادی می شنویم که توییتر به دنبال کسب درآمد از TweetDeck است. اوایل این ماه، Manchun Wong کد را حفر کنید به نظر می رسد که مشترکین غیر آبی را که سعی در دسترسی به نسخه جدید TweetDeck را دارند به صفحه ثبت نام آبی توییتر هدایت می کند. و بیش از یک سال پیش، بلومبرگ شما اشاره کردید که توییتر در حال بررسی یک جزء خدمات اشتراک برنامه است. این گزارش قبل از اینکه از توییتر بشنویم که در حال کار بر روی “تعمیرات اساسی” TweetDeck است منتشر شد.
ما پیش نمایشی از این بازسازی را دیده ایم. این گسترده (و تفرقهانگیز) است و احتمالاً کار زیادی را به خود اختصاص داده است. برای توییتر غیرممکن نیست که این کار را به عنوان بخشی از تلاش خود برای ظاهر دوستانهتر نسبت به جامعه و توسعهدهندگان شخص ثالث انجام دهد، اما به نظر میرسد که این شرکت توییتر آبی را راهاندازی کرد که میدانست TweetDeck میتواند یک نقطه فروش بزرگ باشد.
به نظر می رسد اشتراک ۲.۹۹ دلاری در ماه برای افرادی است که به طور حرفه ای از توییتر استفاده می کنند، بنابراین نسخه حرفه ای برنامه آن دقیقاً با مجموعه ویژگی های سرویس مطابقت دارد.
البته یک نقطه مقابل برای این نظریه وجود دارد: توییتر آبی بدون تبلیغات نیست. این واقعیت آن را جبران می کند دو نکته در سرویس سوالات متداول. بنابراین چگونه یک TweetDeck بدون آگهی می تواند اثبات کند که به زودی بخشی از Twitter Blue خواهد شد؟
این یک سوال منصفانه است، اما صادقانه بگویم، این اختلاف من را بیشتر متقاعد می کند – داشتن TweetDeck به عنوان یک ویژگی آبی به توییتر اجازه می دهد تا به مشترکین پولی راهی برای داشتن یک تجربه بدون آگهی بدون نیاز به بیرون کردن آنها از وب و انجام کار ارائه دهد. برنامه های موبایل این یک نوع برد-برد است (حداقل برای توییتر).
توییتر در پاسخ به این موضوع گفت: «در حال حاضر چیزی برای به اشتراک گذاشتن در این مورد ندارد». لبهسوالی در مورد اینکه آیا برنامه هایی برای کسب درآمد از TweetDeck دارد و تاریخ راه اندازی رسمی برای به روز رسانی TweetDeck را اعلام نکرده است یا خیر. وقتی این اتفاق میافتد، من گمان میکنم که به عنوان یک ویژگی جدید عالی برای مشترکین Blue در نظر گرفته شود. (با توجه به اینکه همکارانم چقدر TweetDeck را دوست دارند، من همچنین گمان میکنم که اگر اینطور باشد، ممکن است تعداد زیادی مشترک جدید برای این سرویس وجود داشته باشد.)