اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

این اطلاعات به سیستم مدیریت امنیت مدرسه در ابر ارسال میشود و اجازه نظارت بر مدرسه در هر زمانی را میدهد. ارزیابی در یک سیستم آموزشی به اندازه فرایند یاددهی و یادگیری مهم است. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که دو مانع عدم وجود فرهنگ سازمانی مناسب و عدم وجود ساختار مناسب دارای بیشترین اهمیت و عدم مدیریت توسط سیستم یکپارچه در راستای هوشمندسازی مدارس دارای کمترین اهمیت می باشند. یافته ها نشان داد 4 عامل ( هوف، محتوا، روش و ارزیابی ) از عناصر اصلی یک برنامه درسی می باشد. در این چنین مدارسی دانش آموزان اجازه دارند مرتبط با منابع درسی خود پا را فراتر گذاشته و چیزهایی را بیاموزند که بسیار فراتر از دروس کلیک کنید سنتی می باشد. را به خود اختصاص داده که به این برنامه اجازه داده تا در همه جا و برای همه کس بدور از موانع زمانی مکانی و زبانی فرد بتواند در هر جا با در دست داشتن یک گوشی هوشمند یا یک رایانه از مطالب ارائه شده استفاده و در صورت ابهام سوال خود را مطرح با مشارکت با پشتیبان معلمان و دانش آموزان دیگر و استفاده از دنیای بزرگ و گسترده اینترنت به ابهامات خود خاتمه داده دهد. در همین راستا، نرم افزار موبایل مدرسه و فرایند هوشمندسازی مدارس یک سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود و به شما به عنوان یک مدیر مدرسه کمک می کند با این پیشرفت همراه باشید.

هوشمند سازی مدرسه

​.

اکنون با وارد کردن مشخصات مورد نیاز و زدن دکمه جستجو می توانید به اطلاعات مدرسه و یا مدارس مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. براساس نتایج مشاهدات که به صورت توصیفی در جدول شماره 1 گرد آوری شده است، هریک از عوامل مؤثر بر توسعه مدارس هوشمند از تعدادی سؤال در پرسشنامه برآورد شدهاند، (آموزشی 11 سؤال، فرهنگی 4 سؤال، اجتماعی 4 سؤال، اقتصادی 7 سؤال، تکنولوژیکی 7 سؤال، حقوقی 5 سؤال و راهبردی6 سؤال) که هر سؤال میتوانست امتیازی از 1 تا 10 را اختیار کند، بنابراین کمترین و بیشترین نمرهای که از پرسشنامه برای هر یک از عوامل بدست آمد به ترتیب بصورت آموزشی (11،110)، فرهنگی (4،40)، اجتماعی (4،40)، اقتصادی (7،70)، تکنولوژیکی (7،70)، حقوقی (5،50) و راهبردی (6،60) می باشد. چرا که هوشمند سازی مدارس بعنوان چشم اندازی به سوی تحقق آرمانهای آموزشی است که در آن فراگیران، مدرسه را به مثابه یک محیط اجتماعی و تعاملی درک مینمایند که به تبادل اطلاعات و یافتههای خویش میپردارند. تنها آزمون اجباری کودکان فنلاندی در سن 16 سالگی و بعد از پایان دبیرستان از آنها گرفته می شود که چیزی شبیه به کنکور خودمان است، البته نه با این ساز و کار استرس زا و آسیب رسان. این مسئله برای بیش از نیم قرن مورد بحث قرار گرفته است و مباحثه ادامه دارد.

هوشمند سازی مدارس چیست ؟ - مزایای هوشمند سازی مدارس ابتدایی منابع فارسی و انگلیسی دارد. این فعال فناور افزود: این نرمافزار، از چندین زیر سامانه تشکیل شده که هر کدام، مدیریت بخشی از فرایندهای مدرسه را برعهده دارند که میتوان به سیستمهای مدیریت آموزش، سیستم مدیریت اطلاعات، مدیریت منابع انسانی، اتوماسیون مدارس، مدیریت فرآیندها، مدیریت محتوا و مدیریت مالی اشاره کرد. اولین مدرسه هوشمند در ایران در سال تحصیلی ۱۳۸۳- ۱۳۸۴ در تهران به صورت آزمایشی در چند دبیرستان تاسیس شدند. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی وصاحب نظران حوزه مدارس هوشمند و در بخش کمّی شامل کلیه معلمان و مدیران مدارس هوشمند در سال 1397 بود. حجم نمونه در بخش کیفی با اشباع نظری (30 نفر) و در بخش کمّی بر اساس فرمول کوکران 357 نفر برآورد شد. برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونهگیری هدفمند و در بخش کمّی از نمونهگیری تصادفی طبقه­ای استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمونهای آلفای کرونباخ، ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ وارﯾﺎﻧﺲ اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه ()، ماتریس جذر ، کولموگروفاسمیرنف، تحلیل عاملی تاییدی و تکنمونهای استفاده شد. هزینه هوشمند سازی مدارس و یک کلاس درس با توجه به مسائلی که گفته شد، می تواند برای مدیران مقرون به صرفه و خوب باشد. همچنین به سبب ارتباط آسان تر میان دانش آموز و معلم در مدارس هوشمند، یک دانش آموز به راحتی می تواند سوالات و مشکلات درسی خود را مطرح نماید.

همچنین دبیر می تواند نقاط ضعف و قوت هر یک از دانش آموزان را در اختیار اولیا قرار دهد تا موجب بالا رفتن بهره وری دانش آموز گردد. اکنون دوران هوشمندسازی است که با استفاده از تجهیزات دیجیتالی مانند یا یا لپ تاپ ها و رایانه ها که در یک پروژکتور جای گرفته اند ، یادگیری را سرگرم کننده می کند . تمام وسایل و دستگاه ها گیرنده هستند و ابزارهای کنترل سیستم مانند کنترل از راه دور یا صفحه کلید فرستنده هستند. استفاده از دفاتر حضور و غیاب، نه تنها سالانه هزینه های زیادی را به مجموعه ها اعمال می کند بلکه با خطای زیادی نیز مواجه می باشد. شاهرخ اسکویی(1396) در پایان نامه خود به بررسی مقایسه ای سطح سواد رسانه ای در میان دانشجویان علوم اجتماعی و دانشجویان فنی دانشگاه تهان پرداخته است. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی (1-6). تهران: مجامع علمی. سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۱ این مرکز مکلف شد ۶ هزار مدرسه را با سرعت ۲ مگابایت در ثانیه به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.