ده نکته‌ای که شما را در رژیم کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند 1402

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک در این نوع از رژیم کتو، فرد میتواند در برخی از موارد مانند زمان ورزش به میزان کربوهیدرات دانلود رایگان رژیم کتوژنیک مصرفی خود بیفزاید. 100-150 گرم: این دامنه برای حفظ وزن همراه با ورزش مکرر و با شدت بالا منظور شده است. در گذشته این رژیم غذایی بسیار بحث برانگیز بوده است اما اخیرا به محبوبیت زیادی رسیده است. به همین ترتیب، کربوهیدرات این رژیم غذایی بالاتر از یک رژیم معمولی اتکینز است – اما هنوز هم بسیار پایین تر از یک رژیم معمولی وگان است.

با این وجود دلیلی قطعی برای پیروی از این رژیم وجود ندارد. رژیم Eco-Atkins یک نسخه وگان از رژیم اتکینز است. در این نسخه مقادیر کمی از کربوهیدرات ها را به برنامه ورزشی اضافه می کنید. برخی از نسخه های این رژیم حتی پروتئین را نیز محدود میکنند زیرا پروتئین بیش از حد ممکن است تعداد کتون های بدن شما را کاهش دهد. با رژیم کتوژنیک حتگا حتما و بدون ردخور لاغر میشی عزیزدلم .. برای مرجع این رژیم ؛ اگه تلگرام یا اینستاگرام داری حتما این آدرسی که میگم رو سرچ کن : ketozist@ ..

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

یک فنجان (۱۰۵ گرم) ماست یونانی بدون طعم ۴ گرم کربوهیدرات و ۹ گرم پروتئین به بدن میدهد. رژیم کتوژنیک هندی به سبب تعارض فرهنگی با مسئله گرسنگی دادن به کودکان، بدون گرسنگی طولانیِ اولیه آغاز میشود. زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت کتون می شود. برای پخت این قارچ ها به 40 دقیقه زمان نیاز دارید. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد.

آجیل یک خوراکی بسیار محبوب است. بیشتر تمرکز آن روی گوشت، ماهی و صدف، تخم مرغ، چربی های سالم، سبزیجات، لبنیات، آجیل و انواع توت ها است. خزینه یک استخر کوچک، بسیار تاریک و خیلی کثیف بود که مردم روستا در آن حمام می کردند. این منبع انرژی معمولاً گلوکز (قند) است؛ که از تجزیه کربوهیدرات ها به وجود می آید. در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. خارج شدن از رژیم کتوژنیک چه عواقبی می تواند داشته باشد؟

رژیم کتوژنیک چرخه ای(CKD). الگوی غذایی مدیترانه ای لوکارب از نامش پیروی می کند اما مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالاتر مانند غلات کامل را محدود می کند. این شیوه غذا خوردن افراد را به مصرف غذاهایی که احتمالا در دوره دیرینه سنگی- قبل از انقلاب های کشاورزی و صنعتی- موجود بودند، تشویق می کند. این رژیم غذایی بر گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه، آجیل و دانه تأکید دارد. این عمل به همراه افزایش کتونها، فواید بیشماری بهدنبال دارد. این یک الگوی غذایی و همراه با 4 فاز کم کربوهیدرات است که به شما امکان می دهد تا مقدار زیادی چربی و پروتئین مصرف کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. 50-100 گرم: این محدوده برای کاهش وزن آهسته و پایدار یا حفظ وزن در نظر گرفته شده است. زیر 50 گرم: این محدوده به سمت كاهش سریع وزن حرکت می کند. هریک ازین برنامه ها برای 4 هفته متوالی طراحی شده اند، طرز تهیه مواد غذایی ای که شما باید در طول این 4 هفته مصرف کنید در بخش سوم کتاب تحت عنوان “دستورهای آشپزی کتو” آمده است.

طرز تهیه کلوچه قلبی با روشی آسان برای داشتن یک سفره عصرانه دل انگیز در کنار حضرت یار! یک مطالعه شش ماهه نشان داد که یک رژیم غذایی Eco-Atkins باعث کاهش وزن و بهبود بیشتر در عوامل خطر بیماری های قلبی نسبت به رژیم های گیاهی با کربوهیدرات بالا شد. در حالیکه مطالعات عکس این موضوع را ثابت کرده و اعلام داشتند که مصرف متعادل لبنیات پرچرب، احتمالاً حتی به کاهش خطر حمله قلبی و سکته نیز کمک خواهد کرد. این زمان ممکنه تا سه ماه هم طول بکشه و این لازمه.

علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. علاوه بر این، شما باید از سبزیجات تاجریزی، که شامل بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی و سیب زمینی لیست غذای کتوژنیک است خودداری کنید. علاوه بر آن باید توجه کنید که بیماران کلیوی هرگز نباید از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود.

این رژیم غذایی بر اساس غذاهای سنتی کشورهای مدیترانه ای (در اوایل قرن بیستم) ساخته شده است. هیچ مطالعه جدیدی وجود ندارد که نشان دهد رژیم صفر کربوهیدرات ایمن است. به دلیل وجود پروتئین بالا دربین وعده های غذایی شما را گرسنه نخواهد کرد و احساس نیاز به کالری نخواهید داشت.یک آزمایش متا آنالیز از 13 آزمایش کنترل شده نشان داد که کسانی که این رژیم را می گیرند کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کردند.2. هیچ مطالعه دقیقی روی این الگوی غذایی انجام نشده است و این امر اعتبار این الگوی غذایی را پایین می آورد.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

آیا داروهای دیابت مانند انسولین مصرف می کنید؟ اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. روغن زیتون دارای مزایای زیادی برای سلامت قلب است. با این حال، این رژیم غذایی شامل ماهی بیشتر و روغن زیتون طبیعی است. میزان مصرف کربوهیدرات توصیه شده در این رژیم می تواند از 20-100 گرم در روز متغیر باشد. به گفته طرفداران پالئو، بازگشت به رژیم غذایی اجداد ماقبل تاریخ سلامتی را بهبود می بخشد، زیرا گفته می شود انسان با خوردن چنین غذاهایی تکامل یافته و سازگار شده است.

زیرا رژیم کتوژنیک لاغری با تقویت متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش قابل توجه قند خون میشود. این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. رژیم غذایی کتو یک نوع از رژیم بر اساس کربوهیدارت کم و چربی زیاد می باشد. در رژیم کتو به احتمال زیاد وزن زیادی از دست دادهاید و بدنتان در داخل چرخه کتوسوزی قرار گرفته است.

روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. اکنون مطالعات نشان می دهد که هیچ دلیلی برای ترس از چربی های طبیعی وجود ندارد. مطالعات نشان می دهد که این رژیم ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان پستان و دیابت نوع 2 کمک کند. این الگوی غذا خوردن دارای کربوهیدرات کم تر و از نظر پروتئین غنی تر از رژیم غذایی معمولی است. گرچه کربوهیدرات موجود در آن بالاتر از یک رژیم معمولی اتکینز است، اما در مقایسه با بیشتر رژیم های گیاهی، کربوهیدرات کمی دارد.

رژیم کتوژنیک برای صرع

یک رژیم غذایی مدیترانه ای کم کربوهیدرات شبیه به یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات است. یک رژیم کتوژنیک(کتو) شامل کاهش کربوهیدرات به اندازه ایست که وضعیت متابولیکی ای به نام کتوز رخ دهد. هدف از رژیم کتو این است که مصرف کربوهیدرات ها را آنقدر کم نگه دارید که بدن شما به حالت متابولیکی ای بنام کتوز وارد شود. نیازهای متابولیکی شیردهی معمولا به کالری بیشتر از مقدار معمول کالری روزانه شما نیاز دارد. حدود 25٪ از کالری موجود در آن از کربوهیدرات، 30٪ از پروتئین و 45٪ از چربی حاصل می شود.

اگر می خواهید نتایج عالی داشته باشید ، هر دو را محدود کنید. وجود مقدار کافی شیر یا خامه در قهوه یا چای خوب است(اما مراقب کافئین خونتان باشید!) با این حال، این الگوی غذایی دارای انواع زیادی است. احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. رژیم های کم کربوهیدرات نسبت به رژیم های کم چربی-حداقل در کوتاه مدت- منجر به کاهش وزن بیشتری می شوند.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های محدوده کننده است که پیروی درست از آن کار هر کسی نیست. هرکاری میکنم وزن کم نمیکنم با برنامه های کالری شمارم بلد نبودم کار کنم حذفشون کردم. برای این کار حتما باید تاریخ دقیق تخمک گذاری را بدانید. بهعلاوه افزایش کتون ها در بدن با این رژیم باعث بهبود عملکرد انسولین در بدن شده است. بدن می تواند مقدار کمی از گلوکز مورد نیاز مغز را از طریق فرآیندی به نام گلوکونوژنز تولید کند. کتون ها مولکول های محلول در آب هستند که می توانند انرژی مغز شما را تأمین کنند.

هنگامی که دریافت کربوهیدرات خود را کاهش می دهید آب ماهیچه ها تخلیه می شود که یکی از دلایل اصلی کاهش سریع وزن در هفته های اول رژیم کم کربوهیدرات است. چه نوشیدنی هایی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مفید هستند؟ خوشبحالت چند کیلو کم کردی و تو چه مدت ؟ ۲: اگه بچه هاتون چاقن نذارید تو سن رشد رژیم بگیرن تا قد شون کوتاه نشه : من انقدر تو بچگی اذیت شده بودم که کلاس پنجم دبستان ، تصمیم گرفتم هیچی نخورم تا لاغر بشم و کسی بم چیزی نگه ، واقعا هیچی نمی خوردم تو کل روز و اگه مامان بابامم چیزی به زور بم میدادن تو دهنم نگهش میداشتم تا بندازمش دور یا اینکه انگشت میزدم تا بالا بیارم یا اینکه الکی میگفتم غذا خوردم تا کاری بم نداشته باشن ،آخرش انقد لاغر شده بودم که نزدیک ۳۰ کیلو شده بودم و خیلی خوشحال بودم که لاغرم و لباس های خوشگل میتونم بپوشمو کسی دیگه اذیتم نمیکنه، ولی نمیدونستم که دیگه بعد از اون قدم رشد نمیکنه !

چه کسی نباید رژیم لوکرب را اجرا کند؟ در این حالت سطح انسولین بدن کاهش می یابد و بدن مقدار زیادی از اسیدهای چرب را از ذخایر چربی آزاد می کند. توپولو شدم ، ولی این دفعه چاقیم با بچگی هام فرق میکرد و پاهام و پشتم چاق شدش(بچه گی هام فقط شکمم گرد بود) ، از اون موقع پول هامو جمع کردم برای باشگاه رفتن و دکتر های تغذیه ی مختلف و قرصای مختلف و دستگاه های مختلف ! این رژیم یک رویکرد مادام العمر برای تغذیه سالم را ترویج میکند.

سایت منبع این مقاله