درباره بیاموزیم دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک فواید خود را دارد، اما خطراتی نیز ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما دارد. نکته: راههای دیگری نیز برای سوزاندن چربی وجود دارد. به طور کلی علاوه بر موارد گفته شده رژیم کتوژنیک فواید دیگری هم دارد از جمله، کمک به کاهش آکنه پوست، درمان کبد چرب، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود اختلالات سیستم عصبی. نکته دیگری که درباره ی مغزها وجود دارد این است که نباید نمک دار باشند و از خوردن مغزهای بوداده در آب و نمک بپرهیزید، چرا که هدف لاغریتان را با اختلال روبرو می کنند. یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند. غذاهای کم چرب که به بازار عرضه می شوند برای جبران کمبود چربی، قند بیشتری دارند. اگرچه مصرف چربی ها به دلیل داشتن کالری زیاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی کتوژنیک به طور قابل توجهی بیشتر منجر به کاهش وزن نسبت به سایر رژیم های غذایی کم چربی می شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند.

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الکل، غلات تصفیهشده، چربیهای جامد، چربیهای اشباع، چربیهای ترانس، نمک و قند نيز بايد به نازلترين حد ممكن برسد. این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعده های غذایی یا کم کردن آن ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. آجیل نمکی ساده یا بو داده گزینه های عالی برای میان وعده هستند. خیر، برای به دست آوردن این شاخص شما از یک فرمول استفاده می کنید که بسیار ساده است و در حالت ساده تر توسط ماشین حساب یا محاسبه گر آنلاین (مشابه محاسبهگرِ ما) به دست می آید. وقتی در تلاش هستید تا با رژیم کتوژنیک وزن کم کنید اما تلاشهای شما به نتیجه نمیرسد، باید دلیل یا دلایل آن را پیدا کنید. این علائم شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که تا حدی به دلیل کمآبی بدن و عدم تعادل الکترولیت و در جریان تطبیق بدن شما با کتوز اتفاق میافتد. رژیم کتو به راحتی سطح الکترولیت بدن را تغییر میدهد.

Th is a rtic​le was

᠎do᠎ne by G᠎SA Content  Gen erator Dem​oversion᠎.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست این رژیم برای هر کسی مجاز نیست، کسی که قصد استفاده از این رژیم را دارد باید شرایط خود را بررسی کند و بر اساس آن ها عمل کند معمولا رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا نیاز به سوخت ساز مفید دارند یا به دیابت نوع دو مبتلا هستند، مناسب است. دانشمندان بر این باروند که اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ، نباید از رژیم کتو را استفاده نمایید ، مگر اینکه از پزشک متخصص اجازه قطعی داشته باشید. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. و شامل تغییر در میزان کالری، تغییر نسبت کتوژنیک یا افزودن مقداری تریگلیسرید با زنجیره متوسط یا روغن نارگیل به رژیم کلاسیک است. اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. رنگ ادرار خود را بررسی کنید تا بهتر متوجه بشوید که بدنتان دچار کمبود آب شده است یا نه. در فر از قبل گرم شده با دمای 150 درجه حدود 20 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود. در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید.  This conte᠎nt was wri tten by GSA  C on᠎tent G​ener᠎ator D᠎emov ersi᠎on!

دانلود رژیم کتوژنیک Pdf

توجه کنید که در این فرایند باید تکههای پنیر بهخوبی در مواد حل شوند. رژیم کتوژنیک یکی از موثر ترین رژیم های لاغری برای کاهش وزن است، اما باید برای استفاده از آن شرایط و هدف فرد را در نظر گرفت. وقتی شما به یکباره تصمیم می گیرید که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کنید، بدن شما به جای گلوکوز از چربی و کتون برای تامین سوخت استفاده خواهد کرد، به همین دلیل نیاز است که مدت زمانی برای وفق پیدا کردن به شرایط جدید بگذرد. وقتی پیروی از یک رژیم غذایی جدید را شروع میکنید، طبیعی است که میخواهید خیلی زود به نتیجه برسید. عوارض جانبی رژیم غذایی كتو هنگامی رخ میدهند كه بدن شما سعی میكند با منبع سوخت جدید خود یعنی چربی سازگار شود. بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. آسیب میتوکندری باعث اختلال متابولیسم گلوکز میشود که می تواند نقش مهمی در پیشرفت بیماریهای نورودژنراتیو، از جمله ام اس پیشرونده داشته باشد. به عنوان مثال، استون، یکی از کتونهایی که کبد شما در نتیجه متابولیسم چربی ایجاد میکند، منجر به ایجاد بوی بد دهان میشود.

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ادعا میکند، میتوانید تمام چربیهایی که دوست دارید بخورید، هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد و حتی عملکرد ورزشی شما افزایش پیدا میکند. بدین ترتیب اگر بدن شما کربوهیدرات کافی برای عملکرد بدنی و فعالیت و ورزش را تأمین نکند، باید تلاش کند تا آن را از شکستن چربیها به دست آورد و این باعث میشود که شما در طول تمرینات احساس خستگی کنید. باید در این روش 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات به بدن برسد، با این برنامه غذایی می توان به مقداری بیشتری کربوهیدرات را نسبت به دیگر برنامهها مصرف کرد. اگر نمیدانید در هر وعدهی غذایی باید چقدر کربوهیدرات مصرف کنید، میتوانید از اپلیکیشهای رژیم غذایی کمک بگیرید. در افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، یکی از مهمترین دلایل برای عدم موفقیت در کاهش وزن این است که زیاد کربوهیدرات مصرف میکنند. جراحت مغز: تحقیق بر روی حیوانات نشان داده است که این رژیم می تواند صدمات را کاهش دهد و به بهبودی بعد از جراحت مغزی کمک کند. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود.

او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. اگر رژیم کتوژنیک دارید و به دنبال کاهش وزن هستید، باید مواد غذایی سالم، کامل و مغذی را مصرف کنید. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات تجویزشده میتوانید از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید و اگر به یکی از بیماریها و اختلالات بالا مبتلا هستید، ناامید نشوید. درنهایت اگر دچار سنگ صفرا یا مشکلات مربوط به کیسه صفرا هستید، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتماً با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید. از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. و این یکی از نکات منفی در خصوص این شاخص است که تمایزی بین چربی و ماهیچه قائل نیست. برای تاثیر گذار بودن این رژیم باید مواد غذایی با برنامه ریزی خاصی که تعیین شده مصرف شود و تناسب بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به خوبی رعایت شود. اما گروهی از پزشکان و محققان در شاخه های مختلف پزشکی در سلامت و مناسب بودن این رژیم مشکوک بوده و شواهدی مبنی بر عدم کارایی رژیم برای تمام افراد ابراز نموده اند.

کتوژنیک برای لاغری

از آنجا که بسیاری از مواد غذایی سازگار با رژیم کتوژنیک مانند آووکادو، روغن زیتون، لبنیات پرچرب و آجیل کالری زیادی دارند، مهم است که در مصرف آنها زیادهروی نکنید. برخی چاشنیها و سسها: مواردی که حاوی قند و چربیهای غیرسالم هستند. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. شواهد موثقی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد. توازن و تعادلی در آن نیست و رعایت قوانینش هم کار سادهای نخواهد بود. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند.

بهترین رژیم کتوژنیک

در واقع مواد غذایی و غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار میگیرند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند و به همین دلیل است که افراد پس از مصرف آنها بیشتر احساس سیری میکنند. این شاخص تنها مشخص می کند که آیا شما در محدوده وزنی سالم هستید یا خیر. اما باز هم ممکن است افراد با خوردن میانوعدههای پرکالری یا زیادهروی در وعدههای غذایی بیشتر از نیازشان کالری دریافت کنند. یک رژیم کتوژنیک ممکن است باعث شود در طول 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم های لاغری وزن بیشتری کم کنید . این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. کمکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلیکیستیک، سندرم کوشینگ، هایپرانسولینمی و افسردگی بیماریها و اختلالاتی هستند که میتوانند باعث اضافه وزن بشوند و برای کاهش وزن مشکل ایجاد کنند. اگر همه چیز را درست اجرا میکنید اما در کاهش وزن موفق نیستید، بررسی وضعیت سلامتی ایدهی خوبی است چرا که بعضی بیماریها و اختلالات میتوانند مانع کاهش وزن بشوند. اگر رژیم کتوژنیک را دنبال میکنید اما توجهی به میزان کالری دریافتی ندارید، به احتمال زیاد نمیتوانید وزن کم کنید.

خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند. افرادی که در سیستم گوارشی خود جراحی داشته باشند هرگز نمی توانند چنین رژیمی را داشته باشند. افرادی که به شدت گرسنه هستند معمولاً در وعدههای غذایی پرخوری میکنند. اگر بیشتر از یک نوبت در روز میانوعده مصرف میکنید، گزینههای کمکالری را انتخاب کنید. یعنی در روز ساعاتی را گرسنه میمانند. اما چربیهای اشباع شده از روغن ها (نخل، نارگیل)، کره و کره کاکائو باید در مقادیر زیاد مصرف شوند. باید ۷5 درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات را در روزهای کتو مصرف کرد، همچنین باید ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات را در روزهای آزاد به بدن برسد.