رژیم کتوژنیک در درمان صرع یک به‌طور باورنکردنی روشن تکنیک که برای همه کار می‌کند

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ تحقیقات نشان می دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما باشد. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطرات بیماری است. یکی دیگر از عوامل پیشگیری از سرطان این است که رژیم کتوژنیک قند خون بالا را کاهش میدهد و میتواند شانس ایجاد انواع عوارض انسولینی را که با برخی از سرطانها مرتبط است، کاهش دهد. عوامل مختلفی در بروز آکنه نقش دارند. در صورتی که همچنان ادامه داشت به سراغ مصرف سبزیجات با فیبر بالا بروید. به دلیل وجود پروتئین بالا دربین وعدههای غذایی شما را گرسنه نخواهد کرد و احساس نیاز به کالری نخواهید داشت. همچنین به دلیل بالا بودن محدودیت های حاصل از کتوژنیک امکان رها کردن آن و بازگشت وزن وجود دارد. از فهرست غذاها حذف میشوند. در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود. در رژیم غذایی وحشی غذاها کم کربوهیدرات است و مصرف پروتئین، چربی سالم، میوه و سبزیجات غیر نشاستهای افزایش پیدا میکند. همچنین در طول رعایت رژیم اتکینز شما می توانید از غلات مغذی نظیر کینوا، جودوسر، میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده نمایید . مصرف خود را از سبزیجات نشاستهای مانند نخود فرنگی، سیب زمینی و هویج، و همچنین لوبیا، دانه، آجیل و میوه محدود کنید. This da ta has  been created by GSA Conte nt Gener᠎at or D emoversi on.

آموزش رژیم کتوژنیک

قیمت رژیم کتوژنیک این یک علت اصلی دیابت است، بنابراین محدود کردن رژیم غذایی شما خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد. علاوه بر این، نشان داده شده است که مصرف کنندگان قهوه و چای به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید. با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و دنبال کردن یک رژیم کتوژنیک، می توانیداین موضوع را کاهش دهید. از آنجایی که بیس رژیم کتوژنیک، بر دریافت چربی استوار می باشد به همین دلیل افرادی که با بیماری های کیسه صفرا و یا پانکراس درگیر هستند به هیچ وجه مجاز به دریافت این رژیم نمی باشند. پس از جراحی، او یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری دریافت کرد. اما در رژیم اتکینز اجرای محدودیت در مرحله اول است و به تدریج از شدت محدودیت ها کاسته می شود و محدودیتی در دریافت پروتئین در این رژیم وجود ندارد. در کل دوره رعایت رژیم کتوژنیک، کتوزیس اتفاق می افتد ولی در رژیم اتکینز فقط در مرحله اول و گاهی در مرحله دوم کتوزیس ایجاد می گردد.

رژیم کتوژنیک چه ضرری دارد

در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی خیلی کم کربوهیدرات خود را برای کاهش وزن، که با یک مرحله کتوژنیک دو هفته ای آغاز شد، محبوب کرد. بدنسازان برای چندین دهه به طور معمول قسم خورده اند و به نظر میرسد که کتو به طور خاص برای استقامت ورزشکاران فوق العاده مفید باشد. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. در اینجا مواردی را بررسی میکنیم که باید به آن توجه داشته باشید. در مقابل رژیم کتوژنیک به نظر میرسد اثر مثبت داشته باشید. به نظر میرسد عجیب است که رژیم کتوژنیک میتواند علائم اوتیسم بهبود بخشد. به نظر میرسد که خوردن چربیهای بیشتر و کربوهیدرات کمتر باعث میشود که باروری زنان بهتر شود و زایمان راحت تری داشته باشند. این دام چیزی نیست جز محصولات و فراورده هایی که روی آنها نوشته است : کم کربوهیدرات . با توجه به اثراتی که یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند بر مغز داشته باشد، جای تعجب نیست که رژیم کتوژنیک میتواند میزان و شدت میگرن را کاهش دهد. که همگی مواد بالا باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. رژیم کتوژنیک، با حفظ سطح قند خون کم، کمک میکند تا این خطر را از بین ببرد.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. شواهد حاصل از یک مطالعه ۲۴ هفتهای از پنج زن مبتلا به PCOS نشان داد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک منجر به تعادل بیشتر هورمونها میشود و بسیاری از عوارض جانبی آن را از بین میبرند. بااینحال بسیاری از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد با سایر رژیمهای کتوژنیک مشابه است. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. این نسبت غالباً 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. زیرا این فرآیند سبب افزایش استرس اکسیداتیوی نسبت به سلولهای سرطانی میشود. این امر منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و سطوح اسید لاکتیک نیز میشود. استرس اکسیداتیو یکی از سریعترین راههای کاهش طول عمر شماست، اما رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند سطح کنترل خود را حفظ کنید. رژیم کتون مانع از افزایش غلظت بالای گلوتامات عصبی و کاهش استرس اکسیداتیو میشوند. در سمت راست هر جدول یک ستون است که وزن را نشان می دهد و در خط افی پایین نیز سن کودک از ۲ تا ۲۰ مشخص است.

در جدول 1-1رتبه بندی کتو را در رژیم های غذایی متعدد مشاهده خواهید کرد. برای پیگیری یک رژیم غذایی کتوژنیک سنتی باید میزان مصرف مواد غذایی خود را به ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات تقسیم کنید. در حالی که بدن شما ذخایر کربوهیدرات خود را مصرف میکند، در شروع این الگوی غذایی ناچار به استفاده از چربی به عنوان سوخت مورد نیاز فعالیتهای زیستی روی میآورد و در ابتدا ممکن است علائمی شبیه به آنفولانزا را تجربه کنید. در فرایند کتوزیس منبع اصلی سوخت کتون ها هستند. تا زمانی که تعداد کل لقمه ها در هر وعده از پنج لقمه بیشتر نشود، مصرف هر غذایی مجاز است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد در رژیم کتوژنیک تنها افراد مجاز به تامین 20 % از کالری مورد نیاز خود از پروتئین ها هستند. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. کلید موفقیت این رژیم به طور چشمگیری محدود کردن قندها و نشاستههایی است که میخورید. محدود کردن کربوهیدراتها و خوردن چربیهای سالم ضربان قلب شما را بهبود میدهد.

چرا که مبنای یک رژیم غذایی سالم رعایت دو اصل تنوع و تعادل است. رعایت رژیم غذایی اتکینز در مقایسه با رژیم کیتوژنیک به ویژه در طولانی مدت، راحتر است. در حالت کلی نمی توان این دو رژیم را برای مدت طولانی رژیم های سالمی دانست (با دید کاهش وزن و در نظرگرفتن مصارف درمانی کتودایت). این محدودیت سبب می شود فرد در مدت طولانی با کتودایت دچار مشکل شود. در این راهنما، به بررسی آنچه که باید از رژیم کتوژنیک بدانید، میپردازیم تا بتوانید به درستی آن را انجام داده و در آینده دچار مشکل نشوید. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین ایجاد می شود. از آنجایی که میلیونها نفر آن را قبلاً تجربه کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. بیماری آلزایمر: با انتخاب رژیم کتو علائم بیماری آلزایمر تا حدی بهبود پیدا کرده و سرعت پیشروی آنها کم می شود. برخی از رستورانها در منوی خود، غذاهایی مبتنی بر این رژیم غذایی را وارد کرده اند.

انواع نان کتوژنیک

بر همین اساس حتما توصیه میشود برای شروع این رژیم از پزشک متخصص مشورت بگیرید و بدون نظر وی به سراغ این رژیم نروید. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و تمایلات برخی افراد مناسب نباشد معقول ترین کار این است که از یک متخصص کتوژنیک که دارای تخصص تغذیه است در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو مناسب شما است یا خیر. سعی کنید در طول روز به مقدار کافی آب مصرف کنید. رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. رژیم کتوژنیک چرخهای: این رژیم شامل توالیهایی از مصرف کربوهیدارت و کتو است. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه ورود به کتوز است. فعالیت ورزشی بیشتر به تولید کتوز در بدن کمک میکند. در مقابل، از بین بردن کربوهیدرات، سطح قند خون را بهتر تنظیم میکند و خطر ابتلاء به انسولین را کاهش میدهد. رژیم استاندارد کتوژنیک: این رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، مقدار متوسط پروتئین و مقادیر فراوان چربی تنظیم میگردد که شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است.

این میتواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:

این شبیه به یک رژیم استاندارد کتوژنیک است، اما شامل پروتئین بیشتری است. نتایج دراز مدت این دو رژیم تفاوتی با رژیم های استاندارد کالری شماری ندارد. همچنین در هر دو این رژیم ها شما مجبور نیستید که کالری مواد غذایی دریافتی خود را بشمارید ولی بایستی حواستان به منابع کربوهیدرات مصرفی خود باشد. در صورتی که هدف این رژیم تامین انرژی از چربی ها است. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. فشار خون بالا میتواند تأثیرات غیر منتظرهای روی دید شما داشته باشد و زندگی با دیابت خطر ابتلاء به آب مروارید و تاری دید را افزایش میدهد. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک زودتر بهبود مییابند. برای مثال، رژیم غذایی کم چرب با خطر کمتر عود در برخی از انواع سرطان سینه مرتبط است.

در محیط خارج از منزل چندان قابل انجام نیست. این رژیم برای افرادی که حرفه ای ورزش می کنند وبه دنبال داشتن ماهیچه و ماهیچه سازی هستند، مناسب نیست. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کنده باشد. بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی به شما اجازه مصرف کربوهیدراتهای بیشتری را در نزدیک زمان تمرین میدهد. یک عامل اصلی برای این بیماری دیابت نوع ۲ است و یک رژیم غذایی کتوژنیک به طور چشمگیری خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد.