رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت Diaries

رژیم کتوژنیک به کنترل و درمان بیماری های دیگری مانند پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب نیز ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما کمک می کند. از دیگر عوارض این رژیم ، آنفولانزای کتو است ، افراد معمولا چند روز بعد از شروع رژیم به این آنفلانزا مبتلا می شوند که علائم آن تهوع ، اختلالات گوارشی ، احساس گرسنگی ، کاهش عملکرد ذهن و علائم دیگری است. برای مواد معدنی، سعی کنید 3000 الی 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید. سندرم تخم دان پلی کیستیک معمولاً همراه با اختلالات هورمونی در بدن و عوارض جانبی آن است. در این مطلب توضیحات کاملی درباره لاغر شدن با این برنامه غذایی داده شده که میتواند برای شما مفید باشد. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید. در این مطلب قصد داریم لیست کاملی از غذاهای مجاز و غذاهای غیر مجاز در این روش رو به شما معرفی کنیم. آجیل ماکادامیا گزینه خوبی برای این روش هستش. خوردن آجیل رو در حالت متعادل دنبال کنین. در واقع ما به دنبال بهره مندی از غذاهای پرچرب هستیم.

شیر رو از این روش حذف کنین.

از خوراکی هستن که باید گاهی مورد مصرف قرار بگیرن. پروتئین ها از عناصری هستن که نباید همیشه در برنامه غذایی کتو جای بگیرن. تغییر، استفاده از گلوکز گردش خون تا تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی، معمولا طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. کبد شما از کتون مصرف میکند.کتونها بهعنوان منبع سوخت بخصوص برای مغز عمل هستند. خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن. برای اینکه بتونین در رژیم کتو موفق عمل بکنین، باید خرما در رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز در این روش رو بشناسین. برای اینکه بتونین رژیم کتویی رو به خوبی پیش ببرین، باید با نکات تغذیه ای این روش به خوبی آشنا شید. شیر رو از این روش حذف کنین. یک لیوان شیر حدود 15 گرم کربوهیدرات داره. به عنوان مثال یک پرتقال حدود 12 گرم کربوهیدرات، یک موز حدود 24 گرم کربوهیدرات و یک سیب حدود 25 گرم کربوهیدرات داره. دانههای کامل، لوبیاها، حبوبات و میوههایی مانند موز و پرتقال غنی از ویتامینهای B و C هستند؛ اما دارای کربوهیدرات زیادی میباشند.

بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. در تغذیه شهودی به احساس سیری و گرسنگی اهمیت داده می شود تا احتمال ابتلا به اختلالات ناشی از دنبال کردن برنامه های غذایی دشوار کاهش یابد. یکی دیگه از مواردی که به شدت در رژیم کتو دنبال میشه، غذاهای پرچربه. از خوردن کافئین لاته هم خودداری کنین. ماهی خال خالی، ساردین و شاه ماهی هم گزینه خوبی برای قرارگیری در هرم غذایی این روش هستش. این مصرف در روش های کم کربوهیدرات به 20 گرم میرسه و در نمونه روش هایی با کربوهیدرات بالاتر، از 50 گرم کربوهیدرات استفاده میشه. نوعی کره صنعتی با چربی امگا 6 تصنعی هستش. به دست میاد. برای تکمیل بهره مندی از چربی ها، در پخت و پز از روغن نارگیل یا کره بهره مند شید. روغن نارگیل دارای چربی اشباع شده و سالم هستش و روغن زیتون هم از چربی های اشباع نشده و میزان کمی هم چربی های اشباع شده تشکیل شده. در واقع بدن به راحتی چربی های ذخیره شده را برای تامین انرژی استفاده می کند.

مقدار کمی از غذای باقی مانده از وعده ی قبل.

اما اگر دچار اضافه وزن هستید و یا دیابت دارید، این رژیم می تواند به شما در بهبود مشکلات متابولیکی کمک کند و شما را سالم تر نگه دارد. نوشیدن آب کافی برای سلامتی مطلوب ضروری است و همچنین می تواند به کاهش علائم کمک کند. همچنین از مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود، لوبیا سیاه،عدس،نخود سبز، لوبیا سفید اجتناب شود. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز مانند املت یا تخم مرغ و بیکن گزینه مناسبی است. آجیل ها رو به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار بدین. مقدار کمی از غذای باقی مانده از وعده ی قبل. همچنین میتونین در سالاد سبزیجات مقدار زیادی روغن زیتون استفاده کنین. پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

اگرچه مطالعات انجام شده در این زمینه کافی نبوده اما از نظر علمی می توان گفت سوختن قند و کربوهیدرات های وارد شده به بدن، باعث عدم ذخیره سازی قند در بدن می شود. علاوه بر غذاهای مجاز در این روش باید میوه های مجاز در این روش رو هم در نظر بگیرین. بقیه میوه ها از نظر داشتن کربوهیدرات در سطح بالایی قرار دارن. همچنین ثابت شده است که در محدودکردن تشنج در افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو مفید است و برای نقش احتمالی آن در شرایطی از بیماری پارکینسون تا اوتیسم تحت مطالعه است. همچنین می توانید یک یا دو بار در روز، یک فنجان آب گوشت مصرف کنید. به طور خاص، در یک رژیم غذایی 2000 کیلوکالری در روز، کربوهیدرات ها به 20 تا 50 گرم در روز می رسد. توجه داشته باشین که مصرف کربوهیدرات ها در رژیم کتو حدود 20 گرم تا 50 گرم در روزه.

بلوبری در هر 100

گرم حدود 12 گرم کربوهیدرات داره. چون کربوهیدرات و گلوکز زیادی به

همراه دارن. یکی از انتقادات اصلی به این رژیم ایجاد تمایل در افراد برای مصرف میزان زیادی پروتئین و چربیهای بیکیفیت حاصل از غذاهای فرآوریشده و مصرف بسیار اندک میوهها و سبزیجات است. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید. آب نوشیدنی عالی است و رعایت رژیم آب نیز مناسب است و قهوه یا چای نیز خوب است. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! این رژیم به دلیل افزایش نرخ سوخت و ذخیره چربی باعث افزایش فشار بر کلیهها میشود. مطالعه دیگری نشان داد که این رژیم میزان حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد و از این طریق میتواند دیابت را کنترل کرده و نیاز به مصرف داروهای دیابتی را کاهش دهد. در حقیقت، شواهد حتی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را و اثرات بهداشتی دیابت را کاهش دهد.

به کمک سبزیجات میتونین چربی بیشتری میل کنین.

در ادامه اثرات مثبت و منفی این رژیم را بررسی خواهیم کرد. کاربردی هستش. خرما یکی از مهم ترین غذاهای مجاز در رژیم کتو هست. خرما ها تنوع بسیاری دارن. بسیاری از افراد به برنامه غذایی کتو علاقه مند هستن اما تمایل دارن دراز خرما در این روش هم بهره مند بشن. توجه داشته باشین که بسیاری از نوشیدنی ها، سس ها، چاشنی ها، شربت افرا، عسل و… خرما برای سلامت کبد، اعتدال هورمون ها، کنترل دیابت و… به طور کلی کلیه نوشیدنی ها از جمله نوشابه ها، آب میوه ها و… از جمله سبزیجات موجود در این روش هستن. در غذاهای مجاز در این روش برای لبنیات کتویی از خوراک پرچرب کمک بگیرین. بلکه هر ازگاهی با میل کردن خوراکیهای نهچندان مفید به خود جایزه دهید؛ بهشرطی که از میزان کالری مجاز روزانهی خود تجاوز نکنید. به کمک سبزیجات میتونین چربی بیشتری میل کنین. با مصرف غذاهای مجاز در رژیم کتو میتونین اصول لازم برای موفقیت در این رژیم رو به کار ببندین. همچنین میتونین از روغن زیتون به عنوان چاشنی سبزیجات و سالاد استفاده کنین. همچنین این نوع از رژیمها در کسانیکه مبتلا به بیماریهای زمینهای هستند توصیه نمیشود. برای نمونه، ورزش کردن خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، دیابت، افسردگی، اضطراب و چاقی را کاهش میدهد.

ممکن است چاقی را کاهش دهد! در سال 1970 دکتر اتکینز رژیم کربوهیدرات بسیار کم برای کاهش وزن را رواج داد. اما زیادهروی در مصرف میانوعدهها و تنقلات پرکالری، حتی اگر با رژیم کتوژنیک سازگار باشند، باعث میشود تلاشهای شما برای کاهش وزن به نتیجهی مطلوب نرسد. طبق برآورد تغذیه ای، احتمالاً بخشی از این چربی ها با مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی و… چربی های طبیعی و سس های پرچرب گزینه خوبی برای برنامه غذایی کتو هستن. این کره برای سلامتی سودی نداره و از این رو گزینه مطلوبی برای این روش نیستش. سس سالسا، سس کره سیر، سس برنیس و… برای این کار سبزیجات رو در کره سرخ بکنین. این خوراک شامل برنج، سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی، ماکارونی، پاستا، سیب زمینی، خوراک سبوس دار، موسلی، نان و… هستش. برای مصرف نان، برنج، ماکارونی، فرنی و… 150 گرم ماست یونانی ساده 5 گرم کربوهیدرات و 12 گرم پروتئین را برای بدن فراهم میکند. ᠎This a​rtic​le was gener᠎at᠎ed by G SA C ontent᠎ Gen᠎erat or  DEMO.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. زیرا افراد بر این باور هستند که در این نوع می توانند علاوه بر پروتئین بیشتر، چربی کمتری مصرف کنند. مصرف بمبهای چربی مانند شکلاتهای شیریننشده یا روغن نارگیل هم به افراد کمک میکند خیلی زود و سریع، میزان چربیِ لازم برای روزشان تکمیل شود. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. این خوراک برای کم خونی، ممانعت از سکته مغزی، بالا رفتن انرژی، بهبود وضعیت استخوان و تامین فیبر مورد استفاده قرار میگیره. یکی از دختران گزارش کرد که کیفیت زندگی بهبود یافته و به مدت 12 ماه در رژیم باقی ماند.