نه چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک در صرع بدانید

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما می کند. در نتیجه این فرضیه مطرح شد که موفقیت ممکن است با افزایش کتو در متابولیسم میتوکندری مغز و اثرات مهاری بر التهاب عصبی و افسردگی گسترش قشر مغز تعدیل شود. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. از سوی دیگر، کتو ممکن است به کاهش وزن برخی افراد کمک کند. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند.

او مستقیماً شاهد موفقیتهای کانکلین بود و تلاش کرده بود همان نتایج را در ۳۶ بیمار خود بدست آورد. او امیدوار بود که سودمندی غذا نخوردن و گرسنگی در اینگونه رژیمهای غذایی، پایدار و دائمی باشد. پس از جراحی، او یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری دریافت کرد. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند. گرچه میگرن دلیل اصلی برای شروع رژیم کتوژنیک نبوده است، اما بسیاری از مبتلایان به میگرن که رژیم کتو دارند، کاهش قابل توجهی در میگرن را گزارش کرده اند. تعداد انگشت شماری از مطالعات انجام شده است که رابطه بین رژیم کتوژنیک و میگرن را بررسی کرده است. با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

نویسندگان این تحقیق اشاره می کنند که در مطالعات قبلی درباره رژیم کتو، محققان نتایج متناقضی یافته اند. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. با یک رژیم کتو، باید غذاهای سیر کننده و پر از چربی را مصرف کنید، که فرآیند سوخت و ساز چربی سوزی به نام کتوز را تحریک کند. حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از بهینه سازی انسولین در رژیم کتوژنیک بهره مند شوید. فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند. بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

ممکن است با شروع رژیم کتو از نظر جسمی احساس بهتری

داشته باشید. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله می گیرد. چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، به محض اینکه رژیم کتوژنیک را شروع می کنید ، به طور کلی افت و بالا رفتن سطح قند خون را تجربه نمی کنید و متعاقب آن گرسنگی که در یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات وجو دارد را تجربه نمی کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. از اهالی بتلکریک، میشیگان بود، بیماران صرعی خود را با توصیه به تحمل گرسنگی و پرهیز غذایی درمان نمود. Art icle has be​en cre at​ed wi᠎th t᠎he help ​of G SA C onte nt Ge nera tor ​DEMO!

بهترین روش رژیم کتوژنیک

وی همچنین اصطلاح “رژیم کتوژنیک” را ابداع کرد. در ۱۹۷۱ میلادی، پیتر هوتنلوخر نوعی رژیم کتوژنیک ابداع کرد که ۶۰٪ کالری آن از روغن امسیتی بهدست میآمد. روغن امسیتی را با دستکم دو برابر حجمش از شیر رقیق (شیر خامهگرفته) مخلوط و سپس سرد میکردند و هنگام غذا به کودکان میخوراندند یا با غذایشان قاطی میکردند. رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد. از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست.

کتاب Pdf کتوژنیک

گفته میشود، شاید یک رژیم کتوژنیک میتواند انتخاب خوبی به عنوان یک درمان کمکی باشد، به این معنی که علاوه بر درمانهای معمولی استفاده میشود. در این رژیم غذایی میزان کربوهیدرات بهشدت محدود میشود و قوانین سختگیرانهای برای مصرف این دسته از مواد غذایی تعیین میشود. کردند. از این روش درمانی، دو بیمار بهشدت سود بردند اما بیشترشان نتوانستند به محدودیتهای اعمالشده، پایبند بمانند. بیشتر کودکانی که توانستند به رژیم پایبند باشند، از آن سود بردند. با این حال، در یک کارآزمایی کوچک با تنها چند انسان که ملانوم BRAF مثبت داشتند، به نظر میرسد که یکی از آنها از رژیم کتو سود میبرد. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن – بهویژه مغز – پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. از این رژیم برای درمان صرعهای مقاوم به درمان در کودکان استفاده میشود. تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست.

خرید محصولات کتوژنیک عناصر مغذی رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف نشد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، هنگامی که تنها داروهای ضد صرع موجود، برمیدها (کشفشده در ۱۸۵۷) و فنوباربیتال (۱۹۱۲) بودند، رژیم کتوژنیک بهطور گستردهای مورد استفاده و پژوهش بود. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند. از آنجا که در تمام طول عمر بدن شما از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی و انجام فعالیت های فیزیکی استفاده کرده، ممکن است تا یک هفته در فعالیت های فیزیکی خود دچار مشکل شوید، تا زمانی که بدن شما به استفاده چربی ها جهت فعالیت های فیزیکی عادت کند.

در این رژیم مجاز به مصرف 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و تنها پنج درصد کربوهیدرات هستید. این مساله میتواند بسیار آزار دهنده باشد، به خصوص اگر شما فردی هستید که هر روز شکمتان کار میکند. یک راه حل دیگر هم این است که هر جا میروید یک شیشه آب همراه با خود ببرید در طول روز دائما آب بنوشید؛ به خصوص زمانی که هوا خیلی گرم است، یا بعد از ورزش کردن. به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است. قویترین شواهد در مورد گلیوبلاستوما، شایعترین و تهاجمیترین نوع سرطان مغز دیده شده است. از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. با این حال تحقیقات نشان می دهد که نباید ترس از مصرف چربی وجود داشته باشد، بلکه کربوهیدرات های فرآوری شده و رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی قند مقصر واقعی مشکلات قلبی عروقی و چاقی در میان آمریکایی های امروزی بوده است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رژیم کتوژنیک رژیمی است که دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط کم و چربی زیادی است. کسانی که معمولاً کربوهیدرات های زیادی مصرف می کنند، به ویژه کربوهیدرات های تصفیه شده مانند ماکارونی، غلات شیرین و نوشابه، ممکن است در شروع رژیم کتوژنیک زمان سخت تری داشته باشند.