بهترین جراح لاغری –


جراحی لاغری با توجه به تاثیر ماندگاری که دارد، به‌عنوان یکی از روش‌های پیشنهادی جراح لاغری به‌حساب می‌آید. البته برای نتیجه‌گیری از این روش لاغری، بهتر است بهترین جراح لاغری را انتخاب کنید، چرا که یک جراح با تجربه و متخصص می‌تواند بهترین روش جراحی لاغری را با کمترین عارضه به شما پیشنهاد کند.

وقتی صحبت از جراحی لاغری به میان می‌آید، یعنی مسیرهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود طی کنید. تمام روش‌های کاهش وزن بالا به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و هزاران بار انجام شده‌اند.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یا همان جراحی کوچک کردن معده یکی از انواع جراحی‌ها موسوم به جراحی‌های باریاتریک در درمان افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن می‌باشد.

در عمل اسلیو معده به صورت کلی 70 تا 80 درصد از حجم معده در طی جراحی برداشته شده و قطعه‌ای به شکل موز از حجم کلی معده باقی می‌ماند.

برای کاهش عوارض اسلیو معده، بهترین جراح لاغری را انتخاب کنید. در این روش جراحی، محدود کردن معده با تقسیم، منگنه کردن و خارج کردن بیش از 85 درصد از معده انجام می‌شود. قسمت باقیمانده از معده، تقریباً شبیه آستین پیراهن بلند و باریک است. در این نوع جراحی، اگر چه معده از نظر اندازه کوچک می‌شود، اما هیچ تغییری در عملکرد آن ایجاد نخواهد شد. این بدان معناست که عناصر مغذی غذا همچنان قابل جذب هستند، اما حجم غذایی که می‌توان خورد به شدت کاهش می‌یابد.

اسلیو معده چه عوارضی دارد؟

  • اسلیو معده خطر خونریزی کمتری نسبت به بای پس معده دارد، زیرا در این جراحی تنها یک شکاف به روش لاپاراسکوپی ایجاد می‌شود.

  • این روش جراحی می‌تواند باعث رفلاکس شدید معده شود.

بای پس معده چیست؟

بای پس معده، نوعی جراحی کاهش وزن است که شامل ایجاد یک کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده به طور مستقیم به روده کوچک است. پس از بای پس معده، غذای بلعیده شده به داخل این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک می‌رود و در نتیجه قسمت اعظم معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می‌زند.

بای پس معده نوعی جراحی لاغری محدود‌کننده است که در آن جراح لاغری از یک دستگاه منگنه استفاده می‌کند. این کار برای به‌وجود آوردن یک کیسه کوچک در قسمت فوقانی معده و کاهش اندازه معده انجام می‌گیرد. سپس، جراح لاغری قسمت تحتانی روده کوچک را به کیسه کوچک معده متصل می‌کند.

طراحی مجدد سیستم گوارش، بخش تحتانی معده و بخش فوقانی روده کوچک (دوازدهه) را دور می‌زند. با بستن بخش پایینی معده، این روش اندازه معده را برای کنترل مقدار غذایی که می‌خورید محدود می‌کند. همچنین چسباندن قسمت پایینی روده کوچک به آن کیسه، میزان کالر‌ی‌هایی را که دستگاه گوارش می‌تواند جذب کند، کاهش می‌دهد. ترکیب کاهش کالری دریافتی و جذب منجر به کاهش وزن سریع و ماندگار می‌شود. علاوه بر این، تغییر اندازه معده، باعث تغییرات هورمون‌های گرسنگی می‌شود، بنابراین کمتر غذا می‌خورید.

بهترین جراح لاغری

مزایای بای پس معده

  • ترکیبی از محدودیت دریافت کالری و جذب می‌تواند به معنی کاهش وزن سریع‌تر نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری باشد.

  • در صورت وجود مشکلات شدید، امکان برگشت این جراحی وجود دارد.

  • بای پس معده به‌عنوان درمان استاندارد طلایی برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود.

  • کاهش وزن قابل توجه

معایب بای پس معده

  • از آنجایی که این جراحی دو مرحله جداگانه دارد، خطر خونریزی افزایش می‌یابد.

  • در این روش ممکن است بهبودی طولانی‌تری نسبت به سایر روش‌های کاهش وزن و زمان بیشتری برای عمل جراحی نیاز باشد.

  • افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، ممکن است موارد بیشتری از سندرم دامپینگ را تجربه کنند. سندرم دامپینگ یعنی غذای هضم نشده وارد روده کوچک می‌شود.

  • احتمال جذب ناموفق عناصر مغذی غذا و سایر خوراک در بای پس معده بیشتر است.

  • افرادی که این روش را انجام می‌دهند، نمی‌توانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs ) مانند ایبوپروفن (Advil ) یا ناپروکسن (Aleve ) مصرف کنند.

بای پس معده یا اسلیو معده؟

اسلیو معده پرکاربردترین و ایمن‌ترین روش جراحی لاغری است. این جراحی نیز مانند هر جراحی بزرگ، بای پس معده و سایر جراحی‌های کاهش وزن می‌تواند خطرات بالقوه‌ای برای سلامتی، چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت، به همراه داشته باشد. با این وجود، این خطرات مرتبط با روش جراحی به عوامل مختلف بستگی دارند. از جمله عوامل تاثیرگذار می‌توان به وزن شما پیش از جراحی و نحوه مراقبت از خود پس از جراحی اشاره کرد. طبیعتاً هر چه مراقبت پس از جراحی بیشتر باشد، احتمال بروز عوارض بعد از جراحی لاغری کاهش پیدا می‌کند. البته جراح لاغری نیز اهمیت زیادی در ماندگاری، تاثیر و کیفیت عمل جراحی دارد.

تفاوتی نمی‌کند که شما کدام جراحی را برای لاغری انتخاب کنید، در هر صورت این کاهش وزن نباید ساده در نظر گرفته شود. در واقع این نوع جراحی لاغری بعد از انجام جراحی پایان نمی‌یابد، چرا که این جراحی یک تغییر سبک زندگی است که باید تا آخر عمر حفظ شود.

جراح لاغری در بیشتر موارد اسلیو معده را برای لاغری پیشنهاد می‌دهد. این جراحی به شکل عمودی انجام شده و یکی از جدیدترین و سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن است. در روش اسلیو حدود 85 درصد از معده برداشته شده و این روش با کاهش اشتها و شروع تغییرات هورمونی در روده باعث کاهش وزن می‌شود. نتایج این درمان برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.

بعد از انجام جراحی اسلیو، معده به‌اندازه یک موز خواهد شد. چیزی که روش اسلیو معده را جذاب می‌کند، این است که این روش از مشکلات بالقوه طولانی مدت مرتبط با سایر روش‌های کاهش وزن جلوگیری می‌کند. جراحی اسلیو معده اغلب ایمن‌تر از بای پس معده است، در حالی که هر دو نتایج مشابهی را به همراه دارند. از طرفی در این روش، هیچ وسیله مصنوعی استفاده یا وارد معده شما نخواهد شد.

بهترین جراح لاغری اسلیو معده در تهران

  • بهترین جراح لاغری برای اسلیو معده تخصص، تبحر، سابقه و تجربه قابل توجهی در زمینه جراحی‌های لاغری دارد.

  • برای شناخت جراح لاغری مناسب بهتر است نظرات بیماران را در مورد عملکرد جراح و میزان رضایت آن‌ها را ارزیابی کنید.

  • بهترین جراح لاغری مشاوره‌های لازم برای انتخاب روش جراحی را به شما ارائه می‌دهد و مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند.

  • این جراح از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای جراحی لاغری استفاده می‌کند. در حال حاضر عمل جراحی لاغری به کمک لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

جمع بندی

اسلیو معده اندازه معده را تغییر می‌دهد، اما مانند جراحی بای پس معده، اندازه روده کوچک را تغییر نمی‌دهد. در جراحی لاغری به روش اسلیو، معده به یک کیسه کوچک به شکل آستین تغییر شکل می‌دهد و قسمت باقیمانده معده برداشته می‌شود. غذا به طور معمول از طریق معده وارد دوازدهه می‌شود، زیرا هیچ تغییری در روده کوچک ایجاد نمی‌شود. با این وجود، با تغییر اندازه معده، سریعتر سیر می‌شوید. همچنین این جراحی همان تاثیر هورمونی بای پس معده را نیز به همراه دارد. یعنی با وجود اینکه کالری کمتری مصرف می‌کنید، کمتر گرسنه خواهید بود. برای انجام اغلب روش‌های جراحی لاغری از روش لاپاراسکوپی استفاده می‌شود. این روش جراحی با توجه به شکاف حفره‌ای که بر روی شکم بیمار ایجاد می‌کند، روند بهبودی بیمار را آسان‌تر کرده و عوارض جراحی را کاهش می‌دهد.



Source link