لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب می‌دهد؟


لیزر بیکینی یکی از روش‌های جدیدی است که به کمک آن می‌تواند تمام موهای زائد این ناحیه را از بین برد. همه افراد زیبایی را دوست دارند و برای رسیدن به زیبایی به دنبال راه‌های مختلفی هستند، لیزر بیکینی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن پوستی صاف و حذف موهای زائد این ناحیه است. اصلاح موهای زائد بدن با تیغ، وکس، اپیلاسیون و سایر روش‌ها بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر است. یکی از بهترین روش‌ها لیزر بیکینی است که نه تنها عوارض سایر روش‌های درمانی را ندارد بلکه دارای مزایای بسیاری است.
افراد بسیاری هستند که می‌خواهند این کار را انجام دهند اما نمی‌دانند لیزر بیکینی چگونه موجب از بین رفتن موهای زائد می‌شود. در ادامه با عملکرد لیزر بیکینی و عوارض و مزایای آن آشنا خواهید شد.

تعداد جلسات لازم برای لیزر بیکینی چقدر است؟

به نقل از بلاگ لیزر بیکینی کلینیک صدف : به طور کلی تعداد جلسات لیزر برای هر فردی و در هر ناحیه‌ای حدود ۶ تا ۸ جلسه است. معمولا بعد از ۸ جلسه بیش از ۸۰ درصد موهای زائد بدن از بین خواهند رفت و پزشک برای تمدید لیزر بدن معمولا هر ماه سپس هر سه ماه، هر شش ماه و در نهایت هر یک سال نوبت تمدید به شما خواهد داد. البته تعداد جلسات لیزر برای هر بخشی از بدن متفاوت است به عنوان مثال صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. پس تعداد جلسات هر ناحیه را پزشک با توجه به صلاح ‌دید خود مشخص خواهد کرد.
معمولا در جلسه دوم موهای بدن بسیار نازک می‎‌شود و بعد از اتمام جلسات فولیکول‌های مو کاملا از بین خواهند رفت.

روند تاثیر لیزر بیکینی چگونه است؟

معمولا بعد از اولین جلسه ریزش مو آغاز می‎شود، ریزش مو در لیزر بیکینی یک موضوع کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. ریزش مو بعد از لیزر یکی از عوارض کوتاه مدت آن است که بعد از گذشت مدت زمان بسیار کمی بهبود می‌یابد. در این روش فولیکول‌های مو مورد هدف اشعه‌های لیزر قرار می‌گیرند و شروع به ریزش می‌کنند که این ریزش مربوط به ساقه موها است و ریشه همچنان در جای خود قرار دارد، فولیکول موها در یک جلسه از بین نمی‌رود بلکه در طی جلسات مختلف اپراتور سعی می‌کند فولیکول مو را کامل از بین ببرد تا مانع رشد موهای زائد بدن شود.

بسیاری از پزشکان لیزر را به عنوان یک عارضه دائمی معرفی می‌کنند در حالی که دائمی یا موقتی بودن آن به شرایط جسمی و سرعت رشد موهای فرد بستگی دارد.
معمولا لیزر نمی‌تواند در جلسات اول و دوم موهای زائد را از بین ببرد بلکه در طی جلسات و به مرور زمان این کار را انجام می‎دهد و در جلسات آخر پوست بسیار صاف و شفافی خواهید داشت.

لیزر بیکینی چگونه انجام می‌شود؟

موهای ناحیه شرمگاهی علاوه بر اینکه موجب تعریق بدن فرد می‌شود در رابطه جنسی تاثیر منفی دارد. روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند موهای زائد بدن را از بین ببرد اما لیزر یکی از بهترین و ماندگارترین روش‌های حذف موهای زائد بدن است. استفاده از تیغ و ژیلت و سایر روش‌های درمانی می‌تواند در بلند مدت موجب عوارض بسیاری در پوست صورت و بدن شود.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب می‌دهد؟

دستگاه لیزر روی ناحیه‌ی دارای موهای زائد متمرکز می‌شود و موهای این ناحیه نور پالس‌های لیزر را جذب خود می‌کنند و آن تبدیل به گرما می‌شود. در این مرحله شاید پوست بدن کمی دچار سوزش شود که کوتاه مدت و گذرا است، دلیل این سوزش جذب پرتوها توسط فولیکول مو است. در این زمان گرما و حرارت پرتوها روی فولیکول اثر گذاشته و موجب سوزش آن می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند موهای زائد بدن را از بین ببرد.
برخی از دستگاه‌های جدیدی که اخیرا وارد بازار شده‌اند مجهز به سیستم خنک کننده هستند، بدین ترتیب در طی درمان به هیچ عنوان دچار سوزش و التهاب نمی‌شوید.

مزایای لیزر بیکینی چیست؟

مزایای لیزر بیکینی باعث شده تا افراد بسیاری این روش را به سایر روش‌های شیو ترجیح دهند:

  • در طول جلسات لیزر درمانی موها کم‌تراکم و نازک‌تر خواهند شد.
  • این روش می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری موهای زائد بدن را از بین ببرد.
  • لیزر برخلاف سایر روش‌های شیو موهای زائد به هیچ عنوان جای جوش، سوختگی و تاول روی بدن باقی نمی‌گذارد.
  • درد آن بسیار کمتر از اپیلاسیون و وکس است و فقط سوزش لحظه‌ای دارد.
  • در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار مقرون به صرفه است.
  • بعد از تکمیل دوره و جلسات باید هر یک سال نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

عوارض لیزر بیکینی چیست؟

لیزر بیکینی در مقابل مزایای بسیاری که دارد دارای عوارضی هم می‌باشد که برخی افراد را از انجام این کار منصرف می‌کند:

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب می‌دهد؟

  • بعد از لیزر پوست ناحیه مورد نظر بسیار خشک می‌شود و که باید برای جلوگیری از خشک شدن این ناحیه از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • خطر سوختگی پوست بدن توسط دستگاه لیزر و اپراتور غیرحرفه‌ای وجود دارد.
  • تغییر رنگدانه‌ها که موجب تیره یا روشن شدن پوست بدن می‌شوند.
  • قرمزی و التهاب پوست بدن در ناحیه تزریق
  • تورم اندک در اطراف فولیکول‌های مو بعد از اولین جلسه

جمع بندی

لیزر بیکینی یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های حذف موهای زائد این ناحیه است که برخی از پزشکان بر این باورند که می‌توان از آن به عنوان یک روش دائمی نام برد. برای انجام این کار بهتر است به یک کلینیک مجهز و معتبر مراجعه کنید، چرا که عدم رعایت نکات بهداشتی و غیرحرفه‌ای بودن اپراتور می‌تواند تبعات بسیاری برای مراجعین به همراه داشته باشد. پس برای جلوگیری از عفونت، انتقال بیماری‌های مختلف، سوختگی و تاول بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.



Source link