آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد پیش‌بینی‌ها برای 2023

لیست غذای کتوژنیک در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما و سبزیجات هستند. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی

برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند. در بیمارانی که این رژیم مفید واقع میشود، نیمی ظرف ۵ روز، شاهد کاهش تشنجها هستند (در صورتی که رژیم غذایی با ۱ تا ۲ روز گرسنگی اولیه شروع شده باشد)، سه چهارم ظرف ۲ هفته و ۹۰٪ ظرف ۲۳ روز، شاهد کاهش تشنجها خواهند بود. در همین هنگام، برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد. سیترات در حالت معمول به انحلال کلسیم آزاد کمک میکند. علت این امر این است که خون اسیدی است بنابراین سراغ استخوان ها رفته و فسفات کلسیم استخوان را تجزیه می کند در خود حل کرده سپس کلسیم و فسفات را از هم جدا کرده و وارد خون می کند. مطالعات فعلی رژیم کتوژنیک و رژیم های کم کربوهیدرات در زنان مبتلا به PCOS بررسی کرده اند و دریافتند که آن ها قادر به کاهش سطح انسولین و کاهش توده بدن هستند.

زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. مزیت این رژیم آنجا بیشتر آشکار میشود که به رابطه مستقیم بین افزایش وزن و دیابت نوع دو نگاهی اندازیم. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند. رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری سریع است که بواسطه اجرا آن، بدن به جای قند، مواد کتونی را تولید و مورد استفاده قرار میدهد. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

اکثر رستوران ها نوعی گوشت یا ماهی خاصی را برای سرو ارائه می دهند. بهعنوان مثال این واقعه میتواند ماهیچهها، حواس پنجگانه، هوشیاری یا ترکیبی از همگی را مختل کند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد این امکان را می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی، کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. به گفته نسرین دهقان مرد مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، وقتی شما این رژیم را شروع می کنید و قند و کربوهیدرات مصرف نمی کنید، بعد از 10 تا 12 ساعت، قند خون پایین می آید و به دنبال آن انسولین خون نیز کاهش پیدا می کند. به همین دلیل افرادی که این نوع رژیم را می گیرند بعد از مدتی که آزمایش می دهند، ph خونشان پایین تر و اسیدی تر است. فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. به هرحال به یاد داشته باشید که هنوز تحقیقات در بسیاری از این زمینه ها، دورتر از نتیجه گیری است.

یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند. بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. تحقیقات قبلی نشان می دهد این نوع رژیم در مقایسه با رژیم های غذایی سنتی با چربی کم و یا حتی یک رژیم غذایی مدیترانه ای، از کاهش وزن سریع تری برخوردار است. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود.

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

این علائم طی چند روز تا چند هفته برطرف می شوند. کاهش آهسته کربوهیدرات ها، در حالی که چربی و پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش می دهید، ممکن است به روان تر شدن این انتقال و کاهش علائم کتو آنفولانزا کمک کند. در حالی که برخی ممکن است هفته ها علائم کتو آنفولانزا را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است بدون عوارض جانبی با رژیم غذایی جدید سازگار شوند. توانایی رژیم در عدم بروز بیماری قلب و عروق: با اینکه متخصصان در این تحقیق و رتبه بندی گفته بودند حذف کربوهیدرات های نشاسته ای می تواند برای قلب مضر باشد، ولی با اینکه در رژیم کتوژنیک نشاسته ها خیلی هم برای قلب ضرورتی ندارند، حذف هم نشده اند. با این حال، هیچ تحقیق درازمدت وجود ندارد که تأثیرات این رژیم را بر روی دیابت و کلسترول بالا بررسی کرده باشند. رژیم کتوژنیک با ایجاد شرایط کتوزیس در بدن می تواند سطح قند خون را پایین آورد. اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند.

خلاصه: این رژیم غذایی فواید بیشماری برای سلامتی شما دارد. این مضرات معمولا اثرات جبران ناپذیری روی بدن دارد و به همین دلیل این رژیم باید با صلاح دید پزشک استفاده شود. به مجموعه این عوارض، «آنفولانزای کتو» گفته شده که معمولا بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. در مقایسه، پروتئین و قند هریک، دارای ۴ کیلوکالری (۱۷ کیلوژول) انرژی به ازای هر گرم وزن هستند، در نتیجه وعدههای غذایی رژیم کتوژنیک معمولاً کمتر از وعدههای غذایی معمولی است. یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند تا بدون تحمل گرسنگی، بسیار بیشتر از رژیمهای غذایی کمچرب وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک یکی از چندین نوع رژیم غذایی است که تا حدودی امروزه طرفدار پیدا کرده است. تا ۱۹۳۰ میلادی، این رژیم در ۱۰۰ نوجوان و بزرگسال مورد آزمایش واقع شد. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد.

روش کتوژنیک در حالی که مطالعات حیوانی مفید است، وضعیت در انسان ممکن است متفاوت باشد. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. این رژیم همانطور که گفتیم دارای مضراتی نیز هست که ممکن است برای بدن بسیار خطرناک باشد. پزشکان معتقد هستند: برخی از دنبال کنندگان این رژیم ممکن است به مکمل سدیم و برخی دیگر به مکمل پتاسیم نیاز داشته باشند. ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و اثرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. آغاز رژیم ممکن است در کلینیکهای سرپایی انجام شود و بیمار در بیمارستان بستری نشود. محققان بر این باورند که بدن در حالت کتوزی حالت اسیدی تری دارد ، که ممکن است توانایی عملکرد در فعالیت های بدنی شدید را محدود سازد. شرایط سنی، جنسیت، ابعاد بدن و سطح فعالیت جسمی در آن در نظر گرفته نمی شود. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت.

از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. مردی را شرح میدهد که صرعاش با پرهیز کامل از خوردن و آشامیدن، با همان سرعتی که ایجاد شده بود برطرف شد. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. از غذاهای سرشار از فروکتوز خودداری کنید و به دنبال غذاهای حاوی گلوکز باشید. قهوه: سعی کنید از اضافه کردن کرم های شیرین به قهوه خود خودداری کنید و قهوه را به تنهایی میل نمایید.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

به بیماری صرع میپردازد و زمان نگارش آن به حوالی سال ۴۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمیگردد. رژیم کتوژنیک، باید دقیقا و پله پله طبق دستورات و نکات اصولی پیش برود. مرکز فیت بادی با داشتن تجهیزات لازم برای آنالیز دقیق بدن این امکان را فراهم کرده تا با شناخت و آگاهی بیشتری رژیم منحصر به فرد خود را دریافت کنید. رنگ ادرار خود را بررسی کنید تا بهتر متوجه بشوید که بدنتان دچار کمبود آب شده است یا نه. عسل، نوشابه، آبمیوه، کیک، آب نبات، بستنی و … می توانید از آدامس های بدون قند استفاده کنید یا آب فراوان بنوشید. چون چربی و آب میان بافتی بالاتری دارد. برای کسانی که دیابت دارند و همچنین کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند، شیرین کننده طبیعی استویا میتواند بسیار مناسب باشد چون جذب بدن نمیشود ولی کام شما را شیرین میکند. فلافل غذایی سیر کننده است و کودک با خوردن ان دنبال تنقلات مضر مانند چیپس و پفک نمی رود.

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

᠎This c onte᠎nt was generat ed ​wi th the ᠎he᠎lp  of GSA Con​tent Gen᠎erator  Demov​ersi​on᠎!