بهترین روش های لیفت صورت در منزل


بدون شک داشتن چهره و صورتی زیبا و بدون نقص مهم‎ترین فاکتور زیبایی در هر فردی است اما مسئله اینجاست که این فاکتور مهم یکی از آسیب پذیرترین بخش ها می‎باشد و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر پوست به مدت زیادی در تماس با آلودگی‎های مختلف و نور خورشید قرار بگیرد، شادابی و طراوت خود را ازدست می دهد. تمامی این عوامل در کنار عوامل فیزیولوژیکی بدن مثل چین و چروک های ایجاد شده و افتادگی پوست و… می‎تواند تاثیر زیادی بر روی کاهش اعتماد به نفس افراد داشته باشد. خوشبختانه با پیشرفت علم تاکنون روش‎های مختلفی برای زیباترشدن و جوان ترشدن پوست صورت و چهره افراد ایجاد شده است.

یکی از این روش ها، لیفت صورت می‎باشد. پوست صورت به تدریج با افزایش سن یا در اثرعوامل محیطی، شل شده و چربی زیرپوستی را از دست می‎دهد که باعث افتادگی پوست صورت در برخی نواحی صورت مثل کناره‎های چشم‎ها یا گوشه‎ی لب و بینی شده و یا به صورت غبغب بروز پیدا می‎کند.

مطالب مرتبط : لیفت صورت بدون بیهوشی 

مزایای لیفت صورت در منزل

لیفت صورت در منزل فواید زیادی دارد مثلا باعث می شود گردش خون تقویت شود، تخلیه لنفاوی را تحریک می کند، تنش عضلانی را کاهش می دهد و خواص ضد پیری را تقویت می کند. به چند مورد از مزایای لیفت صورت در ادامه اشاره شده است.

-سفت تر شدن پوست

-حفظ شادی و طراوت پوست صورت

-افزایش اعتمادبنفس و جوان سازی چهره

-از بین بردن غبغب

-از بین بردن چروک های سطحی نواحی مختلف صورت

انواع روش‎های لیفت صورت در منزل

لیفت صورت روش های متفاوتی دارد بطور مثال: هایفوتراپی، اندولیفت، آتیوا، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، کربوکسی تراپی، لیفت صورت با نخ، تزریق چربی، لیفت صورت با جراحی و لیفت صورت بدون جراحی و لیفت پوست صورت در منزل بدون جراحی و بیهوشی.

لیفت صورت در منزل یکی از روش‎های لیفت و جوان سازی پوست صورت می‎باشد که می‎توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به راحتی و در اوقات فراغت از آن بهره مند شوید و بدون انجام جراحی های زیبایی سنگین و پرعوارض، پوستی شاداب تر و خوش حالت تر داشته باشید.

برخی از روش های لیفت صورت در منزل بدون جراحی

  • ورزش گردن: این ورزش که به عنوان حالت زرافه نیز شناخته می شود، برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از افزایش سن و شل شدن پوست گردن عمل می کند.
  • ورزش از نوع ماهی بادکنکی: برای انجام این حرکت ابتدا مقدار مناسبی هوا را وارد دهان خودکرده و دهان خود را محکم ببندید. در حین اینکار، اجازه دهید زبان شما در داخل از راست به چپ و از چپ به راست حرکت کند. به آرامی نفس خود را بیرون داده و تا ده بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که فشار را بر روی گونه‎ها و لب‎های خود احساس کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا اثر آن بروز کند.

دیگر انواع لیفت صورت طبیعی

  • لیفت ناحیه ی اطراف چشم با تنفس عمیق: برای لیفت ناحیه اطراف چشم، ابتدا باید کف دست را نزدیک ناحیه‎ی بیرونی چشم  یا  نواحی تحتانی شقیقه روی صورت خود قراردهید. نفس عمیق بکشید و به آرامی پوست اطراف چشم را به سمت عقب یعنی شقیقه می‎کشید. تا پنج ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی رها کنید.
  • ژست صورت ماهی: گونه‎های خود را به داخل بمکید و لب‎های خود را به سمت بیرون بکشید. این حالت را پنج بار تکرار کنید.
  • استفاده از دستگاه اولتراسوند خانگی
  • استفاده از دستگاه میکروکارنت برای لیفتینگ صورت
  • ماساژصورت در خانه

ماسک‎های خانگی برای لیفت صورت طبیعی

  • ماسک ماست: کمی ماست را با چند قطره از آبلیمو مخلوط نمایید و آن را به مدت ده دقیقه بر روی صورت خود نگه دارید.
  • ماسک سفیده‌ی تخم مرغ: برای تهیه‌ی این ماسک، فقط سفیده‌ی تخم مرغ را با کمی عسل مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بشورید. دلیل اینکه این ماسک برای لیفتینگ صورت در منزل مفید است، پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ است که باعث ترمیم پوست می‎شود. پروتئین تخم مرغ پوست صورت را در حالت طبیعی خود نگه می‎دارد.
  • ماسک خاک رس: چند قطره گلاب به خاک رس اضافه نمایید و آن را تبدیل به گل کنید، سپس 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. خاک رس در عطاری‎ها موجود می‎باشد.
  • ماسک خیار و آلوئه‌ورا: خیار رنده شده تازه را به چند قاشق ژل درونی آلوئه‎ورا ترکیب نمایید و این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود نگه دارید. این ماسک مزیت‎های زیادی چون آبرسانی بالا، رفع خارش، رفع خشکی پوست و… دارد.

 



Source link