حقیقت در مورد رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

کتاب رژیم کتوژنیک pdf رژیم کتوژنیک که تحت عنوان «کتو» نیز شناخته می شود؛ یک رژیم لاغری است که شباهت زیادی با رژیم های اتکینز و ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما کم کربوهیدارت دارد. در حالی که در صورت ابتلا به آنفولانزای کتو باید از این نوع ورزش ها اجتناب کرد، اما فعالیت های سبک مانند پیاده روی، یوگا یا دوچرخه سواری آرام ممکن است علائم را بهبود بخشد. باور کنید یا نه ، بسته به رژیم غذایی شما ، ممکن است مصرف نمک شما کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد. طرفداران این رژیم بر این باورند که با این رژیم راحت تر توانسته اند وزن خود را کاهش دهند و اشتهای خود را کمتر نمایند. اگر در کاهش وزن و لاغری دچار مشکل شده اید و یا دوست دارید سریع تر و اصولی تر این کار را انجام دهید ، مطلب درستی را انتخاب کرده اید. برای کسانی که به راحتی وزن خود را کاهش می دهند ، یک رژیم غذایی متعادل که شامل کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم و پروتئین است ، احتمالاً مناسب تر خواهد بود.

غذا های کتوژنیک

A rt᠎icle was created with the help ᠎of GSA C ontent᠎ Gen er at or D᠎em over sion .

لیست غذایی کتوژنیک

وقتی بشر، میوه های وحشی را پیدا کرد و آنها را مصرف کرد، کربوهیدرات به صورت چربی در بدن او ذخیره شد. این رژیم زمانی که با داروی دیابت کاناگلیفلوزین ترکیب شد در جلوگیری از رشد تومور موثرتر بود. برای جلوگیری از عوارض ، اگر کسی سابقه خانوادگی اختلالات میتوکندری داشته باشد یا به هر یک از این شرایط مظنون باشد ، باید همیشه قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک مشورت کند. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود. اگرچه رژیم کتوژنیک فوایدی را برای کیفیت زندگی نشان داد، اما نرخ انطباق نسبتاً پایین نشان میدهد که ممکن است سخت باشد که مردم را به رژیم غذایی بچسبانند. فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد. البته مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتهاند هنوز محدود و در ابتدای راه هستند بنابراین نمیتوان روی این نتایج تکیه کرد اما تاثیر این نوع رژیم در کاهش قند خون و چربیهای مضر خون ثابت شده است و هر نوع بیماری که با این فاکتورها در ارتباط باشد قطعا با این رژیم غذایی بهبود خواهد یافت.  This art᠎ic​le was ᠎done  by G​SA Con​te nt G​en er​at​or  DE᠎MO.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

کاهش وزن و تغییر رژیم غذایی هم ممکن است به تنظیم دوزهای دارویی دیابت نیاز داشته باشد ، بنابراین بهتر است بدون نظارت پزشک از رژیم های غذایی محدود پیروی نکنید. هنگامی که بدن این افراد به دلیل پیروی از رژیم کتوژنیک هیچ گونه گلوکزی در اختیار ندارند ، علائم تهدید کننده زندگی ممکن است ایجاد شود (این بحران کاتابولیک نامیده می شود). با این حال، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ ممکن است در معرض خطر اپیزودهای قند خون پایین (هیپوگلیسمی) باشند که با گیجی، لرزش، خستگی و تعریق مشخص میشود. با این حال ، افرادیکه سابقه ی ابتلا به قندخون دارند ، بدون مشورت با پزشک ، نباید از این رژیم استفاده کنند. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. همه می توانند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند. بنابراین همه مطالبی که در این مقاله مطرح میشوند در ارتباط با نوع استاندارد رژیم کتون زا هستند. در این شرایط، چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند که این ماده انرژی اندامهای مختلف بدن از جمله مغز را تامین میکند.

اما گروهی از پزشکان و محققان در شاخه های مختلف پزشکی در سلامت و مناسب بودن این رژیم مشکوک بوده و شواهدی مبنی بر عدم کارایی رژیم برای تمام افراد ابراز نموده اند. بنابراین این رژیم برای افرادی با بیماری های خاص بسیار مفید و سودمند است. در هر فرد متفاوت است ، اما آنفولانزای کتو به طور معمول برای یک فرد معمولی یک هفته یا کمتر طول می کشد و بیشتر از این مدت ادامه ندارد. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات متوسط باید تقریباً 40-60 درصد کل کالری روزانه تان را از چربی ها بگیرید و حداقل 50-100 گرم کربوهیدرات در روز دریافت کنید ، به خصوص از کربوهیدرات هایی که دارای شاخص گلیسمی کمتر از 50 هستند. این بدان معناست که اگر روزانه از یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری پیروی می کنید، بیش از ۲۰۰ کالری (یا ۵۰ گرم) نباید از کربوهیدرات تامین شود، در حالی که ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری باید از پروتئین و ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ از چربی باشد. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی میماند.

لیست خرید کتوژنیک

می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر کتوژنیک پیروی کنید. همینطور در یک تحقیق نشان داده شده است کسانی که از رژیم کتوژنیک تبعیت می کنند، از کسانی که از رژیم دیابتی یو کی پیروی می کنند، در انتها کاهش وزن بیشتری را خواهند داشت. گرچه اغلب گفته می شود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. هنگامی که شما به کتوز برسید، اکثر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده می کنند تا زمانی که دوباره کربوهیدرات ها مصرف شوند. پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. لذا ما اینجا با دستور العملی هستیم که در مواقعی که هر از گاهی به رژیم غذایی بدون گلوتن نیاز دارید یا زمانی که رژیم دارید به کمک شما می آید. کتوز یک فرآیند طبیعی است که بدن برای کمک به زنده ماندن در زمانی که مصرف غذا کم است آغاز میکند. Da ta has be en created  with the help of  GSA  Cont ent Generator DEMO.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم امروزه، این مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی توسط تعدادی از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. این خطر به دلیل کمبودهای مغذی ناشی از مصرف کالری کم می باشد. گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. به طور کلی ۷۵ درصد از مواد غذایی مورد مصرف در این رژیم را چربیها، ۲۰ درصد را پروتئینها و ۵ درصد را هم کربوهیدراتها شامل می شوند. با این وجود ، مطالعات نشان داده اند که عوارض جانبی رژیم کتو می تواند شامل کاهش وزن ، کمبود مواد مغذی مهم ، کم خونی ، کم آبی ، تغییرات هورمونی ، یبوست و رشد ناکافی کودکان باشد. افرادی که کمبود پیروات کربوکسیلاز و پورفیری دارند برای تأمین انرژی کافی برای اندام خود به گلوکز متکی هستند. بدن به طور معمول از گلوکز برای دریافت انرژی استفاده می نماید. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. افزایش ادرار؛ در فرآیند کتوزیس، ماده ای به نام اسید استواستیک در ادرار یافت می شود. این نام از کتوز گرفته شده است که یک فرایند متابولیک است.

در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. این رژیم معیارهای استاندارد رژیم کتوژنیک را رعایت میکند، اما بیشتر تمرکز آن روی استفاده از تریگلیسیریدها با زنجیره متوسط (MCT) است. تعداد زیادی از این مطالعات حیوانی نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک میتواند رشد تومور را کاهش داده و میزان بقا را بهبود بخشد. زیرا حقیقت، خلاف این ماجرا را نشان می دهد. هورمون ها، در این مورد انسولین، کوله سیستوکینین، گرلین و لپتین، در کمبود گرسنگی نقش مهمی دارند، زیرا بر احساس سیر شدن تأثیر می گذارند. همیشه سعی کنید که گوشت و سبزیجات را در یک دوره طولانی، در رژیم خود تکرار کنید؛ زیرا هر کدام مواد مغذی و مفید مختلفی برای بدن فراهم میکنند. اگر توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی کم کربوهیدرات علائم شما را بدتر می کند ، همیشه بهتر است که از پزشک خود مشاوره بخواهید. اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید.

بنابراین مراقب باشید. قبل از امتحان کردن این رژیم، با متخصص تغذیه مشورت کنید. با این وجود درمورد امتحان کردن این رژیم روی کودکان با پزشک اطفال صحبت کنید. این موارد معمولاً از طریق یک رژیم غذایی متعادل و تغییر شیوه زندگی برطرف می شود. هرم غذایی رژیم کتوژنیک بر عکس هرم غذایی عادی عمل میکند به این صورت که چربی ها از بالای هرم به پایین آن منتقل میشوند و کربوهیدرات که مصرف آن باید کم باشد، به قله این هرم می رود. از بیماریهای دیگر که میتوانند با این رژیم بهبود پیدا کنند میتوان به بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه و جوش اشاره کرد. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. حتی بعضی بر این باور بوده اند که با این رژیم شفافیت ذهنی بیشتر ی حاصل نموده اند . همچنین گاها نیز در بعضی از افراد سبب ایجاد حساسیت پوستی میشود.

آموزش غذاهای کتوژنیک

 Th​is h​as ​be​en creat ed ᠎by G​SA Con tent᠎ G᠎enerat​or DEMO .

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش حجم ماهیچه میشود؟ اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد. کسانی که برای تطبیق با رژیم کتوژنیک مشکل دارند، ممکن است مجبور شوند کربوهیدرات ها را به تدریج حذف کنند، نه یکباره. توجه به این نکته مهم است که رژیم کتو ممکن است برای افرادی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار دارند نیز خطرناک باشد. این نکته را از یاد نبرید که رژیم کتو برای همه ایده آل نیست. همچنین باید مطمئن شوید که از کارشناسان سایت IBdiet راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید که این طرح برای شما و اهداف سلامتی شما کارایی دارد. رژیم پرچرب، پروتئین متوسط و بسیار کم کربوهیدرات اشتهای را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا سیر شوید و چربی بدن و غذاهای خود را بسوزانید. شما به این دلیل در حال مطالعه این مطلب هستید که روش های زیادی برای لاغری استفاده کرده اید ولی موفق نشده اید. میوه های ممنوعه مانند موز،آناناس،سیب، نارنگی، انگور، انبه، کشمش خرما هستند. از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهای و پوبلانو در غذاهای متعدد استفاده کنید یا آنها را برای تهیه غذاهای اصلی خوش طعم کم کربوهیدرات پر کنید.