فست فود مناسب برای هر گروه از افراد جامعه –


فست فود مناسب برای هر گروه از افراد جامعه

خوردن فست فود در هر نوع و طعمی، خواسته افراد مختلف در یک جامعه می باشد. اما در این میان افرادی هستند که به دلیل مشکلات جسمی، داشتن بیماری های زمینه ای، سن یا رعایت رژیم غذایی خاص، راه انتخاب و خوردن این غذاها را بر روی خود بسته اند. این در حالی است که اغلب رستوران های مطرح و بزرگ، با متنوع کردن منوی خود و افزودن غذاهای سالم، امکان لذت بردن از سرو یک فست فود خوشمزه را برای این افراد فراهم نموده اند.

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین فست فود های مناسب برای ورزشکاران، کودکان، افراد مسن و بیماران مبتلا به دیابت اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. هدف ما ایجاد شرایطی ایده‌آل برای کلیه افراد جامعه می باشد. پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید ما را تا انتها همراهی فرمایید.

فست فود مناسب برای ورزشکاران

بسیاری از غذاهای موجود در در منوی فست فود، سرشار از چربی، کالری و قند می باشند. اما غذاهایی نیز در این منو به چشم می خوردند که سالم تر بوده و کالری و چربی کمتری دارند. مصرف بیش از حد کربوهیدرات هایی چون نان، برنج و ماکارونی، به دلیل هضم طولانی مدت، معده و بدن شما را تنبل و خسته می کند. لازم به ذکر است که مصرف هر یک از این غذاها همراه با سس فراوان می تواند چربی زیادی را به بدن شما وارد سازد. پس تا جای ممکن غذای خود را بدون سس یا با سس کم کالری سرو کنید. فست فود هایی که در ادامه معرفی می شوند برای ورزشکاران ایده‌آل به نظر می رسند.

  • پیتزایی با نان نازک و سرشار از سبزیجات و پنیر کم
  • برگر یا همبرگر هایی با نان کوچک یا سبوس دار که با کاهو، گوجه و دیگر سبزیجات اضافه پر شده باشند.
  • مرغ کبابی یا بریان به جای مرغ سوخاری و چیکن استریپس. البته بهتر است پیش از خوردن مرغ بریان، پوست چرب آن را جدا کرده و دور بیندازید.
  • پاستا با گوشت مرغ، گوشت قرمز و سبزیجات
  • انواع سوپ های مقوی و خوشمزه
  • سالادهایی با طعم متفاوت و سرشار از سبزیجات، لوبیا، ذرت و … بدون سس یا با سس کم کالری

در کنار فست فودی که شما به عنوان یک ورزشکار سفارش می دهید، توجه به برخی از نکات نیز می تواند کمک کننده باشد.

از جمله آن که:

  • غذای خود را با دوست یا هم تیمی خود به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب غذای کمتری خورده و کالری کمتری وارد بدن خود خواهید کرد.
  • همراه با غذای خود نوشابه های گازدار سفارش ندهید. این نوشیدنی ها سرشار از قند بوده و بسیار مضر هستند. به جای آن، از آبمیوه ها طبیعی، آب یا مالت جو استفاده کنید.
  • غذا را مطابق با خواسته خود سفارش دهید. ساندویچی با نان سبوس دار، با کاهوی بیشتر و سس کمتر، سالادی بدون سس و … .
  • غذاهای پرنمک سبب جذب مایعات در ماهیچه شما شده و وزن شما را افزایش می دهند. از طرف دیگر مصرف نوشابه های گازدار، نفخ معده شما را در پی خواهند داشت. به عنوان یک ورزشکار، تا حد امکان این دو گزینه را از فست فود خود حذف نموده و غذای خود را سالم تر و متعادل تر سازید.

فست فود مناسب برای کودکان

اغلب شما به عنوان والدین، نام فست فود را مترادف با غذای ناسالم می دانید. این در حالی است که گاهی پیش می آید که در شرایطی قرار خواهید گرفت که هوس فست فود می کنید. در این شرایط اغلب خانواده ها در انتخاب این نوع غذاها برای کودکان خود دچار تردید و دودلی می شوند. در حالی که امروزه منوی غذاهای فست فودی با گزینه های متنوعی برای کودکان پر شده اند. پس می توانید با خیال راحت کودکان خود را برای خوردن یک فست فود لذت بخش با خود همراه سازید.

فست فود مناسب کودکان معمولا بدون سوسیس و کالباس بوده و از سس و پنیر پیتزای کمتری تشکیل شده اند. اگر نگاهی به مواد تشکیل دهنده غذای کودکان در منوی یک رستوران بیندازید اغلب از گوشت، مرغ و سبزیجات غنی هستند. انواع چیکن ها، قارچ ها، غذاهایی که از سیب زمینی تهیه می شوند و … از جمله این موارد هستند.

فست فود مناسب برای سالمندان

علاقه به خوردن پیتزا همبرگر و دیگر غذاهای فست فودی سن و سال نمی شناسد. افزایش سن و ابتلا به بیماری های زمینه ای، افراد را وادار به حذف غذاهای این چنینی از رژیم غذایی شان می کند. بیماری هایی چون فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و افزایش چربی خون از این موارد هستند. باید بگوییم که هیچ نیازی به حذف غذاهای فست فودی نیست تنها کافی است غذاهای سالم تر و با کالری کمتر را از منوی مربوطه انتخاب کرده و سفارش دهید.

فست فود زنجیره ای عطاویچ به عنوان بهترین فست فود ایران با ارائه غذاهایی درخور مشتریان و مطابق با ذائقه آن ها، تمام سعی خود را در راستای ارائه غذایی خوشمزه به مشترین عزیز انجام می دهد.

بهترین گزینه های فست فود برای افراد دیابتی

انتخاب و سفارش فست فود یا غذاهایی که در بیرون از خانه آماده می‌شوند، برای یک فرد دیابتی همواره چالشی بزرگ محسوب می شود. هر چیزی که شما تصور کنید سبب افزایش قند خون خواهد شد. اما غذاهای پر کالری، چرب و شیرین بیش از سایر مواد غذایی بدن افراد مبتلا به بیماری قند را دچار آسیب خواهند کرد. اما واقعیت این است که، این افراد نیز حق لذت بردن از زندگی را دارند. بنابراین با رعایت برخی از نکات و مصرف Fast food های سالم و کم کالری، آنها نیز می توانند همراه با افراد سالم، خوردن یک غذای غیر خانگی را تجربه کنند.

شما به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت به خاطر داشته باشید که:

  • زمانی که خیلی گرسنه هستید سراغ فست فود نروید. خوردن غذا به میزان زیاد، قند خون شما را بالا خواهد برد. پس پرخوری نکنید.
  • لقمه های خود را آهسته تر بخورید. در این صورت بدن شما فرمان سیر شدن را سریعتر صادر کرده و زودتر از خوردن دست خواهید کشید. البته پیشنهاد می کنیم تا قبل از سیر شدن کامل، خوردن را پایان دهید.
  • همراه با غذای خود فیبر زیادی مصرف کنید. بهترین فیبر برای شما سبزیجات هستند. پس با غذای خود سبزیجات بیشتری همراه کنید.
  • غذاهای سرخ کرده علاوه بر آن که بسیار چرب هستند زمان پخت طولانی تری دارند. غذایی که بیشتر پخته شود، راحت تر و سریعتر جذب شده و قند خون را با سرعت بیشتری بالا خواهد برد.
  • همبرگر بدون نان برای افراد دیابتی انتخابی عالی است. چرا که منبع خوبی از پروتئین بوده، سبزیجات زیادی داشته و خالی از کربوهیدرات می‌باشد.
  • لازم نیست غذای خود را به همراه نوشیدنی های پر قند میل کنید.
  • بد نیست که از میان گزینه های موجود در منوی غذاهای فست فودی اغلب، سالاد را انتخاب نمایید. در مواقع دیگر هم به همراه غذا سالاد فصل یا یک سالاد متفاوت و بدون سس را سفارش دهید.



Source link