8 مسائل افراد نفرت درباره رژیم کتوژنیک برای چاقی

رژیم کتوژنیک در بدنسازی از آن جا که در رژیم کتوژنیک بدن بهسرعت کربوهیدرات و چربیها را میسوزاند، نیاز کمتری به ذخیره آنها و در نتیجه ترشح انسولین پیدا ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما میکند. کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند معمولا در یک دام بزرگ می افتند . رایج ترین و معروف ترین روش برای کاهش وزن معمولا این است که کمتر بخورید و بیشتر فعالیت کنید تا لاغر شوید.ولی بعد از مدتی متوجه می شوید که با وجود اینکه کالری شماری می کنید و کمتر می خورید ، هر روز ساعت ها ورزش می کنید و خسته می شوید ولی آن نتیجه دلخواهتان را به دست نمی آورید و وزنتان دیگر کاهش پیدا نمی کند. چون مهم ترین بخش این رژیم غذایی دقیقا همین جاست . توجه : در این مطلب به رژیم کم کربوهیدرات اشاره خواهد شد که در حال حاضر در جهان به عنوان بهترین و مناسب ترین رژیم لاغری شناخته می شود . اگر در کاهش وزن و لاغری دچار مشکل شده اید و یا دوست دارید سریع تر و اصولی تر این کار را انجام دهید ، مطلب درستی را انتخاب کرده اید.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

رژیم کتوژنیک یعنی چه بسیاری از افرادی که رژیم کتو می گیرند ، در اوایل آن به افت قند خون یا هیپوگلیسمی مبتلا میشوند. اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. علیرغم داشتن رژیم غذایی بسیار پر چرب ، رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود و بعضی اوقات کاهش وزن خیلی سریع رخ می دهد. به همین دلیل نگه داشتن این رژیم بسیار سخت است و ارادهای قوی میخواهد. دلیل این خطرناک بودن این است که FFA ها یا اسیدهای چرب آزاد ممکن است ایجاد شوند اما برای انرژی نمی توان از آنها استفاده کرد. اگر قند خونتان ثبات ندارد و یا برای کنترل دیابت دارو مصرف می کنید ، این رژیم می تواند خطرناک شود. در حال حاضر در کشورهای اروپایی و امریکایی ، بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که راه های راحت تر و بهتری هم برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد. Th᠎is has be en c᠎reat ed by GSA C on tent Generat᠎or D​em oversi on!

نمونه رژیم های کتوژنیک

خوراک مرغ طعمدار یک غذای ساده، سریع و در عین حال با طعمی متفاوت است که در رژیم کتو میتوانید آن را طبخ کنید. با این حال ، افرادیکه سابقه ی ابتلا به قندخون دارند ، بدون مشورت با پزشک ، نباید از این رژیم استفاده کنند. برای جلوگیری از عوارض ، اگر کسی سابقه خانوادگی اختلالات میتوکندری داشته باشد یا به هر یک از این شرایط مظنون باشد ، باید همیشه قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک مشورت کند. یا به عبارت دیگر ، اگر گرسنه نیستید نباید چیزی بخورید. چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟ همچنین بهتر است از مواد غذایی مانند دسته غلات و نشاسته، غذاهای شیرین، دسته گندم و سیبزمینی، حبوبات، لبنیات کارخانهای و روغنهای تصفیه شده در این رژیم بهصورت بسیار محدود استفاده کنید. آنها همچنین منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. این افزایش مصرف فیبر به حمایت از رشد و نمو جنین (به ویژه مغز او) کمک می کند ، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به اندازه کافی فراهم می کند و می تواند به بهبود هضم مادر کمک کند.  Con​te​nt was g ener​ated by GSA Con​te nt Gener​at᠎or Dem oversion​.

صرع بیماری است که به دلیل فعالیت بیش از حد مغز باعث ایجاد تشنج میشود. تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک می تواند موجب بهبود بیماری آلزایمر، اوتیسم یا سرطان های مغز مثل گلیوبلاستوما شود. افرادی که از دیابت رنج میبرند و از انسولین یا داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون استفاده میکنند، در صورتی که داروها قبل از شروع این رژیم به درستی تنظیم نشده باشند، دچار هیپوگلیسمی شدید میشوند. روغن نارگیل، کره و روغن حیوانی حاوی سطوح بالایی از چربی های اشباع شده هستند، در حالی که روغن زیتون طبیعی و مارگارین چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع بیشتری دارند. در حالی که مطالعات حیوانی مفید است، وضعیت در انسان ممکن است متفاوت باشد. فقط یک قانون را رعایت کنید : زمانی که گرسنه شدید ، برای سیر شدن تا جایی که می توانید خوراکی های سالم و کم کربوهیدراتی مصرف کنید که خودتان در خانه آن را درست کرده اید و یا کسی آن را درست کرده است که به او اعتماد دارید . پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. کتون نوعی مولکول انرژیزا است که کبد از چربی ذخیره شده تولید میکند. ᠎Data h​as  be en gen erated by G SA C​on te​nt  Gen erator D emov ersion.

مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. اگر کربوهیدرات که سوخت اصلی و تامین کننده انرژی بدن است کم شود، بدن از کتون ( مولکولی است حاوی چربی که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود) به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده می کند و در نهایت موجب کاهش وزن خواهد شد. علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود. افرادی که در گروه رژیم کتو قرار گرفته بودند وزن بیشتری از دست دادند، کاهش قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید داشتند اما سطح کلسترول HDL بالاتری داشتند. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سطح قند خون و نوسانات آن میشوند. چند لقمه نان و پنیر و گردو آماده کنید ولی لازم نیست همین الان آن را میل کنید . نیازی نیست همین الان این هوس را رفع کنید.

دیابت نوع 2: نتیجه یک مطالعه نشان داد که 60 درصد بیماران دیابتی که رژیم کتو را به مدت 1 سال دنبال کردند، بهبود

یافتند. چیزی که در مورد رژیم های غذایی از 150 سال پیش تا کنون تغییری نکرده است این است که مصرف خوراکی هایی که سیر کنندگی بیشتری دارند و در مقابل ، کربوهیدرات پایینی دارند می تواند باعث کاهش وزن سریع و سالم شود. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات متوسط باید تقریباً 40-60 درصد کل کالری روزانه تان را از چربی ها بگیرید و حداقل 50-100 گرم کربوهیدرات در روز دریافت کنید ، به خصوص از کربوهیدرات هایی که دارای شاخص گلیسمی کمتر از 50 هستند. رژیم کتوز معمولاً پس از 3 یا 4 روز از خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز شروع می شود. ولی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کتو ، اینطور نیست و شما دوباره می توانید به احساسات بدنتان اعتماد کنید و به محض اینکه گرسنه شدید ، غذا بخورید. آن را تهیه کنید و نگه دارید و به محض اینکه گرسنه شدید ، میل کنید. به یاد داشته باشید که مجبور نیستید به محض اینکه هوس چیزی کردید فورا آن را تهیه کرده و بخورید. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند.

وقتی از كتو به عنوان یك درمان سرطان یاد می شود، بیشتر افراد به اثر واربورگ اشاره می كنند، که در نتیجه آن سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلیکولیز بی هوازی (بدون اکسیژن) برای تولید انرژی استفاده كنند. رژیم کتو، انرژی را از طریق سوزاندن گلوکز (توسط کربوهیدرات ها) به سوزاندن کتون ها (که چربی تولید می کنند) تامین می کند. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. پس لازمه رژیم کتو محدود کردن شیرین کننده هایی چون عسل و شکر است. توجه به این نکته مهم است که رژیم کتو ممکن است برای افرادی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار دارند نیز خطرناک باشد. متخصصان بر این باورند که رژیم کتو یک رژیم پزشکی است و باید براساس اصول درست و با اهداف صحیحی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از اصول اولیه رژیم غذایی کتوژنیک ، استفاده از خوراکی های سالم و مغذی است . تمامی ضد صرعها، تشنجهای صرعی را فرو مینشانند، اما هیچکدام درمانِ قطعی برای صرع نیستند و جلوی استعداد ابتلا به صرع و آسیبپذیری از آن را نمیگیرند. تا راحت تر پخته و نفخ آن گرفته و نرم شود.

کتوژنیک و ریزش مو

برای کسانی که به راحتی وزن خود را کاهش می دهند ، یک رژیم غذایی متعادل که شامل کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم و پروتئین است ، احتمالاً مناسب تر خواهد بود. حتی اگر رژیم کتو استاندارد گزینه مناسبی برای شما نباشد ، هنوز روش هایی وجود دارد که می توانید این طرح را اصلاح کنید تا مناسب تر و به همان اندازه سودمند باشد. محصولات کارخانه ای ، کنسروها ، نوشیدنی ها و هر آنچیزی که به صورت بسته بندی و در سوپرمارکت ها به عنوان خوراکی های رژیمی و کم کربوهیدرات به فروش می رسند ، برای شما مضر بوده و مانند سم هستند. حتی اگر واقعا کربوهیدرات از یک محصول کارخانه ای حذف شده باشد مطمئن باشید ، بجای کربوهیدرات از چیزی استفاده کرده اند که بسیار بیشتر از کربوهیدرات برای بدن و سلامتی مضر است . مانند هر رژیم محدود کننده دیگر ، وقتی یک سری مواد غذایی را حذف می کنید، به احتمال زیاد یک سری مواد مغذی مفید را از دست خواهید داد.

در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. اگر توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی کم کربوهیدرات علائم شما را بدتر می کند ، همیشه بهتر است که از پزشک خود مشاوره بخواهید. بنابراین مجبور نیستید که آن را برای همیشه ادامه دهید. اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. در این رژیم بجای گرسنگی کشیدن ، از روش های کم کردن کالری به صورت جایگزین کردن خوراکی های کم کالری با خوراکی های پر کالری استفاده می شود. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است.