10 راه‌ها نگهداری رژیم کتوژنیک برای چاقی شما رشد بدون سوزاندن روغن نیمه شب

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم فواید رژیم غذایی کتوژنیک ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما برای سلامتی چیست؟ شواهد اولیه نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک کم کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است به درمان سرطانهای خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط سلامتی کمک کند. این رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار پایین، پروتئین متوسط و چربی بالا می باشد. غذاهای حیوانی پرچرب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست. برخی دیگر پیشنهاد می کنند که مصرف متوسط لبنیات پرچرب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. ابن نکته را نیز توجه داشته باشید که بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. جایگزینی چربی حیوانی و لبنیات با منابع گیاهی چربی یا چربی های غیراشباع چندگانه با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی و سکته مرتبط است. برخی از غنیترین منابع فیبر مانند میوههای پرکربوهیدرات، سبزیجات نشاستهای، غلات کامل و لوبیا از رژیم غذایی حذف میشوند، زیرا دارای کربوهیدرات زیادی هستند که در رژیم کتو ممنوع است. آنها همچنین منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

این موضوع به همراه افزایش کتون ها، فواید سلامتی فراوانی برای بدن و تناسب اندام دارد. در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. فراموش نکنید که از مصرف نوشیدنی های حاوی شکر جدا خودداری کنید. حداقل در ابتدا، مهم است که تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست و مانند هر رژیم غذایی دیگری زمانی نتایج آن را خواهید دید که به آن سفت و سخت پایبند باشید و از تمامی دستور های غذایی برای مدت طولانی به خوبی پیروی کنید. آن ها باید زیر نظر یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه از این رژیم پیروی کنند. اما به طور کلی برای آشنایی بهتر، شخصی که بخواهد این رژیم غذایی را دریافت کند باید بداند که نوع اول این رژیم، عمومیت بیشتری دارد و افرادی که برای اولین بار میخواهند این رژیم را تجربه کنند بهترین گزینه می باشد.

رژیم کتوژنیک برای چاقی

داده ها نشان می دهد که یک مرد آمریکایی 20 ساله یا بالاتر، 46.4 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند و یک زن آمریکایی بالای 20 سال، به طور متوسط 48.2 درصد از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت می کند. همان طور که گفتیم بیشتر افرادی به سراغ این رژیم میروند که قصد کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه را دارند. حال زمانی که کربوهیدرات کم شود مغز مجبور است انرژی خود را از کتون های چربی هضم شده تامین کند و کلیه ها مجبور هستند تا انسولین را کاهش داده و الکترولیت بیش تری آزاد کنند. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی ممکن است کمک کننده باشد. هنگامی که بدن در این وضعیت قرار می گیرد، بازدهی بدن شما برای سوزاندن و تبدیل چربی به انرژی، افزایش شدیدی پیدا می کند و چربی ها را در کبد به کتون ها تبدیل می نماید.

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک شامل چیست من و رژیم با برخورداری از آن دانسته ها به بهترین و مناسب ترین مرجع برای شما تبدیل شده و خیلی زود شما را به هدفتان می رساند. در حالی که این عوارض جانبی ممکن است باعث شود برخی از افراد به آن بیاعتنایی کنند. در حالی که برخی از افرادی که کتو مصرف می کنند، کل کربوهیدرات مصرفی خود را می شمارند، برخی دیگر کربوهیدرات خالص را محاسبه می کنند. یک مطالعه دیگر بر سیزده فرد بزرگسال مشخص کرد که آنهایی که از رژیم کتو به مدت هشت هفته پیروی کردند، پنج برابر بیش از افرادی که رژیم کم چربی را دنبال کردند، چربی بدنشان را از دست دادند. با داشتن رژیم کتو چون میزان مصرف کربوهیدرات محدود میشود بدن فرد به سرعت کربوهیدرات (گلیکوژن) ذخیره شده در کبد و عضلات را مصرف کرده و میسوزاند. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی از مصرف بیشتر کربوهیدرات است. اولئوروپئین، آنتی اکسیدان اصلی زیتون، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند. افرادی که رژیم کتوژنیک را انجام می دهند، 2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری دارند وزن کم می کنند. در این رژیم کاهش وزن کمی زودتر صورت می گیرد. نکته ای که در مورد هر ۴ نوع رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد این است که تجویز هر کدام با اندک تفاوت و تغییری در درصد ها صورت می گیرد. رژیم کتوژنیک، رژیم غذایی جدیدی به حساب میآید به همین علت لازم است زمان بیشتری برای مطالعات صرف شود. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این شرایط کمک کند. در مدلهای حیوانی، اَستواَستات و استون، نقش محافظتکننده در برابر تشنج داشتهاند. 3. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع رژیم ورزش هم نقش دارد. رژیم هدفمند (TKD): این رژیم به شما این اجازه را میدهد تا در طول تمرینات خود، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دهید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم در میان ورزشکاران که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، رایج است.

آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر فنی هر دو میوه هستند، در میان سبزیجات منحصر به فرد هستند زیرا دارای چربی نسبتا بالایی هستند. هر کدام به تنهایی یک میان وعده خوشمزه درست می کنند، اما می توانید آنها را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک خوراکی سریع کتو درست کنید. شما می توانید نمک، فلفل و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون سهان و ادویه جات مختلف را مصرف نمایید. از میزان کمی شیر یا خامه نیز می توانید در قهوه یا چای خود استفاده نمایید. در این رژیم لاغری می توانید از آب، قهوه و یا چای استفاده نمایید. شما می توانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید. مطالعاتی بر روی 39 شخص با کبد چرب انجام شده که از بین آن ها 19 نفر از یک رژیم عادی و 20 نفر از رژیم کتو پیروی کرده اند. به عنوان مثال می توانید با اضافه کردن نعنا به آب، عطر و طعن بی نظیری به آن بدهید. در حالی که آنها حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، می توانید آنها را در حد اعتدال روی کتو مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

تخم مرغ: تخم مرغ کامل که حاوی مقادیر زیادی اومگا 3 است. اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما به نظر نمی رسد خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند که آنها را برای رژیم کتو مناسب می کند. سبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و برای کتو عالی هستند. از آنجایی که هر تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و حدود ۶ گرم پروتئین است، تخم مرغ می تواند برای کتو ایده آل باشد. بله؛ ولی همانند رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات با مقادیر متوسط، موثر نخواهد بود. مانند گرلین می شوند و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن خواهند شد. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. اما با این حال دلیل نمی شود که از این رژیم یا انواع رژیم بدون در نظر گرفتن شرایط بدن، پیروی کرد. خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید.

برای اطلاع از جزئیات دقیق این رژیم غذایی حتما (رژیم کتوژنیک چیست؟ | راهنمای ساده برای تازهکارها) را بخوانید. بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکنند. میزان مصرف پروتئین باید متوسط باشد؛ زیرا مصرف زیاد آن میتواند سطح انسولین را افزایش دهد و کتونها را کاهش دهد. در این مقاله درباره خصوصیات این رژیم، مزایا و عوارض آن صحبت میکنیم. مطالعات نشان داده که این رژیم لاغری می تواند باعث کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی گردد. وبسایت من و رژیم بر اساس مطالعات فراوانی در زمینه تغذیه و سلامت جامعه به وجود آمده است. وب سایت من و رژیم در راستای ارائه انواع رژیم لاغری و رژیم چاقی طراحی شده و رژیم های خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا آماده می نماید. با این حال، هنوز تحقیقات انجام شده بر روی اکثر موارد فوق به نتیجه قطعی نرسیدهاند.

تحقیقات نشان دادهاند که اثربخشی رژیمهای کتوژنیک وابسته به میزان کالری مصرفی نیست. خرماهم یک شیرین کننده طبیعی به حساب میاید و فواید بسیاری دارد اما با این حال دارای کربوهیدرات است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. رژیم کتوژنیک یک راه مناسب برای بهبود بیماری های عصبی، همچون صرع می باشد از جمله فواید دیگر این نوع رژیم در درمان برخی بیماری هاست که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. اما در صورتی که به چربی کبد مبتلا هستید، حتما با یک پزشک متخصص درباره نوع رژیم و جزئیات آن مشورت کنید. اما چیزی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که هر بدن هر فرد شرایط و طبع خاص خود را دارد و نمی تواند به صورت خودسرانه و نا آگاهانه رژیم های غذایی گوناگون را استفاده نمود. کتوز، یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما در درجه اول به جای کربوهیدرات برای کسب انرژی به چربی متکی است. در رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات معمولا به کمتر از ۵۰ گرم در روز محدود میشود و این تغییر در مصرف کربوهیدرات، میتواند به بدن شما شوک وارد کند. رژیم کتو معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود می کند. Th᠎is c onte nt h as been g enerat᠎ed  by G​SA  C ontent G ener​ator  Dem᠎oversi᠎on.