نحوه To turn رژیم کتوژنیک شما از صفر به قهرمان

برای بعد از رژیم کتو باید زیر نظر مشاور یا متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی جدید پیروی کنید که به آرامی غذای شما را به حالت رژیم غذایی متعادل برساند. این رژیم، یک حالت متابولیک است که در آن، بدن شما به جای کربوهیدرات برای سوخت، چربی می سوزاند. ایده اصلی این رژیم این است که بدن خود را به کتوزیس تبدیل کنید، یعنی حالتی که در آن چربیها را میسوزاند. این یعنی تامین مواد مغذی بدن که البته خوبه! یعنی شما برای لاغر شدن باید چربی سالم بخورید تا چربی بسوزانید. کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم برای کاهش وزن سریع است و افراد زیادی برای لاغر شدن از این رژیم غذایی استفاده کردند.

Post h​as ᠎been g ener ated by GSA Con tent ᠎Gene᠎rato᠎r  DE MO​!

از آنجایی که رژیم کتوژنیک با حذف کربوهیدراتها معنی پیدا میکند، مصرف هر گونه شیرینی در آن غیرمجاز است. آلانین یک اسید آمینه غیرضروری است، به این معنی که توسط بدن انسان قابل تولید است و نیازی به دریافت آن از طریق رژیم غذایی نیست. خطرات این رژیم در بلندمدت شامل سنگ کلیه، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و موادمغذی است. به دلیل محدودیت در مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار، دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن کاهش می یابد و ممکن است بدن دچار کمبود مواد مغذی مورد نیاز مانند آهن، روی، انواع ویتامین ها، زینک، کلسیم و سایر مواد معدنی می شود.

در سایت دکتر کرمانی میتوانید انواع مقالات معتبر علمی در زمینه خوراکیها را مشاهده کنید و از تمامی آنها بهره ببرید. صبحانه را حذف نکنید. عدس: در رژیم کتو معمولاً حبوبات حذف میشود، حال آنکه آنها مملو از فیبر هستند. به جای اینکه مستقیماً به دنبال پاستا، دونات و کیکهای کوچک بروید، وقتی برای اولین بار از کتو جدا شدید، سراغ کربوهیدراتهای گیاهی بروید. هم اتکینز و هم کتو نیاز به حذف این غذاهای پر کالری و سرشار از کربوهیدرات دارند که باعث کاهش کالری و کاهش وزن می شود. سوخت اصلی بدن برای تأمین انرژی, کربوهیدراتها (قند یا گلوکز) است; با این وجود در برنامه غذایی کتوژنیک, هیچ کربوهیدراتی وجود ندارد, آیا کتوز در دوران قاعدگی سخت تر است؟ بدن چربی را بهعنوان سوخت استفاده میکند. برای مبارزه با این مشکل، پیشنهاد میشود کربوهیدراتها را با پروتئین و چربی ترکیب کنید. ᠎This has  be en g en erated ᠎wi​th the he᠎lp of G​SA C on​te᠎nt Gen er ator  Demov ersion .

احتمال نوسان وزن همیشه هست، اما افزایش وزن به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه بدن چگونه کربوهیدرات را متابولیزه میکند، رژیم غذایی، ورزش و موارد دیگر. این نوع افزایش آب بدن برای همه افرادی که از کتو استفاده میکنند صدق میکند، اما کسانی که مدت زمان کوتاهتری از آن استفاده کردهاند و تنها مقدار کمی از وزن خود را در رژیم کم کردهاند، ممکن است بیشتر متوجه آن شوند. برای افرادی که سردرد آنها بیش از دو روز در هفته بروز میکند، توانایی تحمل داروهای ویژه درمان حملات حاد را ندارند یا افراد مبتلا به حملات شدید که کنترل آنها مشکل است، پیشگیری توصیه میشود. تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد).

Th᠎is art ic​le w᠎as generat ed by GSA᠎ Content G​ener ator DEMO .

بسیاری از افرادی که کتو را دنبال میکنند، 20 تا 50 گرم (گرم) کربوهیدرات خالص در روز را هدف قرار میدهند. میتوانید به تدریج کربوهیدراتها را به یک وعده غذایی در روز اضافه کنید و حتی ممکن است متوجه شوید که اکنون میتوانید بهتر بخوابید زیرا خوردن کربوهیدرات منجر به خواب بهتر شبانه میشود. اکنون زمان آن نیست که شمارش را کاملاً متوقف کنید. اکنون میتوانید آنقدر بخورید که آن را به یک میان وعده واقعی تبدیل کنید. یک کاغذ بردارید و وزن و احساس خود را پیگیری کنید و بسته به اهدافتان، این تعداد را هر هفته یا یک هفته در میان افزایش دهید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که التهاب روده و معده را کاهش داده و جریان خون را بهبود میبخشد.

رژیم کتوژنیک (کتو) را می توان یک رویکرد جایگزین برای مدیریت سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت در نظر گرفت. برای مثال، چنین رژیمی میتواند ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم) را برهم زده و منجر به مشکلات گوارشی یا فراتر از آن شود. شایعترین مسألهای که مردم با آن سروکار دارند، نفخ و مشکلات رودهای است که به دلیل معرفی مجدد غذاهای فیبری صورت میگیرد؛ با وجودیکه غذاهایی مانند لوبیا و نان کامل، برای شما مفید هستند، بدن شما ممکن است مدتی زمان لازم داشته باشد تا دوباره به هضم آنها عادت کند. به صورت خلاصه و کلی پیروویک اسید طی چند واکنش اکسیژن کتونی خود را از دست داده و یک آمین به جای آن مینشیند. مهم است که قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید، به مشورت با متخصصان تغذیه و پزشک خود بپردازید تا بررسی دقیقی از وضعیت سلامتی شخصیتان صورت گیرد و در صورت لزوم رژیم مناسبتری را به شما پیشنهاد دهند.

اگر مطمئن نیستید چه محدودهای برای شما مناسب است، یک متخصص لاغری خوب پیدا کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهداف شخصیتان کمک کند. در رژیم کتوژنیک، اگر فردی بتواند کالری دریافتی خود را به طور مداوم کاهش دهد، می توان انتظار داشت که بین نیم تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کند. هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم گلیسمی، سطح هموگلوبین A1c را بهبود می بخشند. استرس خود را مدیریت کنید و خوب بخوابید. این کار را برای چند هفته امتحان کنید و ببینید که بدنتان چگونه واکنش نشان میدهد. یکی از نکات مثبت در ارتباط با چربیها، سوخت و ساز آهستهتر آنها نسبت به قندها است؛ به همین دلیل در صورتی که چربیهای سالم را جایگزین قندها و کربوهیدراتهای ساده کنید، مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و در نتیجه میل شما به غذا کاهش پیدا میکند.

کتون ها به خودی خود هم قادرند با تاثیر بر مغزتان باعث کاهش اشتها شوند. در صورتیکه شما رژیم اتکینز را هم بطور صحیح انجام دهید از فواید گفته شده برخوردار خواهید شد. در واقع با استفاده از این رژیم کوتاه بدن خیلی سریع مقدار زیادی کتون تولید میکنه که این هم برای کاهش وزن و هم برای انرژی مورد استفاده مغز مفیده. کتوزیس سبب می شود چربی های بدن برای تولید انرژی مورد استفاده قرار گرفته و کتون تولید شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که برای اهداف کاهش وزن از کتو استفاده کنید. خروج از کتو ممکن است با افزایش قند خون همراه باشد بنابراین زیر نظر متخصص تغذیه این کار را انجام دهید. شما با مشاهده نتایج این رژیم، آن را ادامه خواهید داد.

بنابراین متخصصان تغذیه توصیه میکنند، بعد از پایان رژیم کتو، برنامه غذایی خود را به یک رژیم غذایی سبکتر تغییر دهید تا آهسته آهسته وارد مرحله رهایی رژیم و تثبیت وزن شوید. توت فرنگی: ممکن است توانسته باشید با مصرف مقدار بسیار کمی از انواع توتها (4/1 فنجان) مانند توتفرنگی، از شر چربیهای اضافه خلاص شوید. بنابراین بیماری دیابت که با تغییر در متابولیسم بدن، افزایش سطح قند خون و اختلال در عملکرد انسولین همراه است؛ احتمالا با رژیم کتوژنیک قابل کنترل است. وضعیتی که در اثر افزایش تجمع کتونها در خون و اسیدیته آن، فرد به کما میرود. این رژیم میتواند برای مبتلایان به دیابت به خصوص دیابت نوع 1 مشکل ایجاد کند چرا که با کاهش سطح قند خون، میتواند موجب افت شدید قند خون در افرادی که انسولین میزنند بشود.

برای خروج از کتو، با کربوهیدراتهای فرآوری نشده شروع کنید. برای تثبیت وزن بعد از کتو، ابتدا باید به مدت دو هفته از رژیم کتوویژن دکتر کرمانی (خروج از کتو ) استفاده کنید و سپس یک برنامه غذایی مخصوص به شما داده خواهد شد که وزنتان تثبیت شود. به افزودن کربوهیدراتها در یک وعده غذایی یا میان وعده ادامه دهید تا زمانی که در طول روز از مصرف آنها احساس ناراحتی نکنید.» برای خروج از کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک سیکلیس (CKD): این رژیم شامل دورههایی از واکنشهای با کربن بالاتر مانند ۵ روز کتوژنیک و دو روز با کربن زیاد است. همچنین حداقل 5 روز در هفته و روزی 30 دقیقه ورزش کنید.

این روند را تا 5 دقیقه ادامه دهید. از اهالی بتلکریک، میشیگان بود، بیماران صرعی خود را با توصیه به تحمل گرسنگی و پرهیز غذایی درمان نمود. شاید با آگاهی از فرایند این رژیم تعجب کنید، چراکه رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با چربی بالا و آنفولانزای کتو: علائم و نحوه خلاص شدن از شر آن کربوهیدرات کم است. البته هنوز مکانیز کم شدن اشتها در این سبک غذاخوردن برای کارشناسان مشخص نیست. بله، اما با این حال باید در شروع رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات دریافتیتان را کاملا کاهش دهید. مثلا نخود فرنگی یک سبزی نشاستهای است که در مقایسه با سبزیجات غیرنشاستهای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز، حاوی مقدار بیشتری کربوهیدرات است و انتخاب خوبی برای بعد از کتو است.

سیب زمینی شیرین: برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوسدار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوهای و سیبزمینی (از جمله سیبزمینی شیرین) است، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. غلات – گندم، ماکارونی، ذرت ، برنج و انواع نان. اگر به خروج از رژیم کتوژنیک فکر میکنید، احتمالاً میدانید همچنان باید از منابع غلات و شکر فرآوری شده مانند پیتزا و کلوچه اجتناب کنید؛ اما لزومی ندارد از بسیاری از غذاها اجتناب نمایید. پس بهتر است چند بار اول که بعد از رژیم کتوژنیک کربوهیدرات مصرف میکنید، کالری هر وعده را بسنجید و به آن پایبند باشید. هنگامی که کربوهیدراتها را دوباره وارد رژیم خود میکنید، به همراه آنها آب اضافی نیز وارد بدن میشود.

4. کاهو رول شده را به دو قسمت تقسیم کنید و میان وعدهها مصرف کنید. کیوی: یک کیوی حاوی 12 گرم کربوهیدرات است که آن را به یک میان وعده عالی برای بعد رژیم کتو تبدیل میکند. میان وعدههای عالی برای رژیم کتوژنیک شامل تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز، آجیل، سبزیجات خام و شکلات تلخ هستند. این رژیم غذایی شامل میوهها، سبزیجات، ماهی، گوشت، تخم مرغ و لبنیات است که میتواند به تنوع و تغذیه متوازن کمک کند. به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت میتواند مفید باشد.وی افزود: رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی شامل ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۱۰ درصد کربوهیدرات است.

رژیم تثبیت کتوی دکتر کرمانی شامل یک دوره 60 روزه است که شما را از رژیم کتو خارج کرده و به برنامه عادی بازمیگرداند. چگونه از رژیم کتو خارج شویم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت سلامتی من، شما را با این رژیم لاغری آشنا کنیم. با توقف رژیم کتوژنیک، نفخ ممکن است اتفاق بیفتد، اما موقتی است. برای خروج از رژیم کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بسیار محدود است و به برنامهریزی دقیق نیاز دارد که این باعث میشود نتوانید برای مدت طولانی به آن پایبند باشید.

شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. بیشتر بدانید: چرا هرچه تلاش میکنید وزن کم نمیکنید؟ فیت فست اسم یک شیوه یا روش هست که از اون برای کاهش وزن سریع استفاده میشه. در واقع زمانی که این حال به شما دست میدهد، وقتی است که باید مقاومت کنید تا بدن شما به این شیوه عادت کند. این کاهش در کربوهیدرات، بدن را به یک وضعیت متابولیک تبدیل می کند که کتوز نامیده می شود. از آنجا که پیشنهاد یکسانی برای همه وجود ندارد، سعی کنید به میزان کربوهیدراتی برگردید که به شما امکان میدهد طیف وسیعتری از غذاها را بخورید تا احساس محدودیت نداشته باشید، اما بتوانید وزن خود را حفظ کنید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آیا رژیم کتوژنیک می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند؟ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.