همه چیز درباره هتل های بیمارستانی تهران


هتل بیمارستانی چیست؟ با شنیدن این عبارت چه حدسی می‌زنید؟ به‌احتمال زیاد حدستان درست است: هتل های بیمارستانی درواقع بیمارستانی می‌باشند که به بیمار و همراهانش امکان اقامت می‌دهند.

عموما ماندن در بیمارستان برای بیمار و همراهانش آنچنان خوشایند نیست. هتل‌های بیمارستانی به‌صورتی طراحی شده‌اند که این تجربه را بهبود بخشند.  هتل‌های بیمارستانی کمک می‌کنند تا اقامت بیمار و همراهانش راحت‌تر باشد و دوران درمان، بهتر و خوشایندتر سپری شود. در ایران نیز هتل های بیمارستانی تهران از این مراکز اقامتی هستند که در این مقاله ایران هتل آنلاین (http://iranhotelonline.com) با آن‌ها آشنا می‌شوید.

مرکز اقامتی هلال ایران

در فضایی زیبا و محیطی دلنشین و امن مرکز اقامتی هلال ایران قرار دارد. این مرکز فراهم‌کننده آسایش و آرامش مراجعین است. مرکز اقامتی هلال دارای 31 اتاق بوده که به لوازم لوکس و مجلل مجهز هستند. همگی این اتاق‌ها دارای تلفن، تلویزیون، کانال های ماهواره ای، سیستم‌های امنیتی ضد حریق، صندوق امانات شخصی، کافی نت، اینترنت پر سرعت  Wifi و همچنین خدمات 24 ساعته روم سرویس، سالن بیلیارد و فوتبال دستی و پیرایشگاه مردانه می‌باشند. با اقامت در این هتل از هتل های بیمارستانی تهران اوقات خوشایند و خاطره انگیزی را خواهید داشت.

به عبارتی هدف مرکز اقامتی هلال ایران فراهم نمودن رفاه مراجعینی است که از سراسر کشور به مجتمع دارویی درمانی هلال ایران مراجعه می‌نمایند. در سال 1393 بود که این مرکز راه اندازی و مورد بهره برداری واقع شد. جذب گردشگران حوزه سلامت از نقاط مختلف دنیا به‌خصوص کشورهای منطقه خاورمیانه و همچنین پذیرایی از سایر مراجعینی که به اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی نیازمندند؛ از جمله هدف‌هایی است که این مرکز اقامتی را با سایر مراکز اقامتی قابل رقابت می‌کند.

در این مرکز استانداردهای نوین جهانی در زمان ساخت رعایت شده است.در عین حال تجهیز این مرکز اقامتی و استقرار آن در یک مجتمع سلامت محور به امکانات پزشکی و درمانی دسترسی راحتی داده است. این دو مورد وجه متمایز این مرکز اقامتی به شمار می‌آیند.

این هتل از هتل های بیمارستانی تهران بر اساس باور تمرکز بر مراحل درمان و رفع نمودن دغدغه‌های دیگر بیماران که در تسریع روند بهبودی اهمیت بسزایی دارد، فعالیت خود را شروع کرد. از همین رو با کیفیت بودن خدمات قابل ارائه در اولویت قرار دارد.

بخش مدیریت و کادر مرکز اقامتی هلال ایران در جهت بدست آوردن رضایتمندی حداکثری مراجعان، بهترین خدمات را به میهمانان خود ارائه می‌دهند. اینگونه این مرکز توانسته نامی نیک را در این حوزه از خود باقی گذارد.

بد نیست با امکانات این مرکز اقامتی از  هتل های بیمارستانی تهران بیشتر آشنا شویم:

کافی شاپ لابی:

در کافی شاپ زیبای مرکز اقامتی هلال ایران این امکان را دارید تا به صورت تمام وقت از صرف خوشمزه‌ترین دسرها و نوشیدنی‌های تازه لذت ببرید. بدون شک این کافی شاپ برای آنان که به دنبال محیطی برای فارغ شدن از هیاهوی زندگی شهری هستند مناسب است. افراد می‌توانند لحظاتی را در کنار دوستان و یا خانواده در آرامش سپری کنند.

رستوران:

رستوران مرکز اقامتی هلال ایران از دکوراسیونی زیبا برخوردار بوده و گنجایش 40 نفر میهمان را داراست. این رستوران، دارای منوی متنوعی است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را برای وعده‌های ناهار و شام پوشش می‌دهد. پرسنل آموزش دیده و جوان آن با ارائه این غذاها، تجربه صرف غذاهایی لذیذ، آن هم در محیطی دنج را فراهم می‌کنند. خوب است بدانید در این رستوران وعده صبحانه نیز ارائه می‌شود.

رستوران فضای باز ( روف گاردن ):

صرف وعده‌های غذایی در فضای باز جذابیت‌های منحصر بفردی دارد. رستوران روف گاردن مرکز اقامتی هلال ایران دارای گنجایش 80 نفر است. این رستوران در فضایی صمیمی و زیبا ارائه‌دهنده انواع متنوع غذاهای ایرانی و فرنگی می‌باشد که همگی دارای طعمی عالی و دلپذیر هستند. قطعا این رستوران اقامت دلنشینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هتل بیمارستان گاندی تهران

این بیمارستان خصوصی از جمله بزرگترین و البته مجهزترین مرکز درمانی خصوصی کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود. بیمارستان گاندی را گروهی از پزشکان متخصص ایرانی داخل و خارج از کشور با هدف ارائه خدمات تشخیصی و درمانی و همچنین جذب گردشگران سلامت برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در سال ۱۳۸۷ بنا کردند. این بیمارستان در محله گاندی پایتخت قرار دارد. با توجه به ارزش‌های مهم اخلاقی و انسانی مهاتما گاندی، نام هتل بیمارستان گاندی روی این بیمارستان گذاشته شد. مبنای ساخت هتل بیمارستان گاندی، از هتل های بیمارستانی تهران ایجاد محیطی هیجان‌انگیزو دور از فضای بیماری بوده است. اینگونه مراجعین به این بیمارستان از هر نقطه‌ای احساس آرامش و آسایش خواهند داشت.

شرایط اقامت

هتل بیمارستان گاندی از هتل های بیمارستانی تهران به عنوان اولین نمونه از نوع خود در کشور، براساس استاندارد هتل‌های اقامتی انواع خدمات رفاهی را به بیماران و همراهانشان ارائه می‌دهد. بطورکلی بخش هتل از ۹۰ سوئیت برخوردار می‌باشد که در ۱۰ طبقه بنا شده است. علاوه بر امکانات رفاهی متعدد، در هر سوئیت، تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای نظیر بخش بستری هم قرار دارد. در کنار مهمانداران، در این بخش، پرستاران متخصصی نیز برای اقدامات درمانی لازم، حضور دارند. بیمارانی که بیشتر از ۲ شب اقامت در بیمارستان نیازمند می‌توانند هتل گاندی از هتل های بیمارستانی تهران را برای اسکان، انتخاب نمایند.

بخش های بیمارستان

  • اتاق های عمل
  • بخش‌های مراقبت ویژه
  • مرکز ناباروری
  • بخش سلول‌تراپی و ژن‌درمانی
  • خدمات در منزل
  • بخش اسکوپی
  • بخش مراقبت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مصرفی بخش‌های بستری
  • مرکز جامع آزمایشگاهی
  • مرکز تصویربرداری
  • بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی
  • بخش فیزیوتراپی و بازتوانی
  • مرکز رادیوتراپی و انکولوژی
  • مرکز پزشکی هسته‌ای
  • واحد شنوایی‌سنجی

کلینیک های بیمارستان

  • کلینیک زخم
  • کلینیک قلب و عروق
  • کلینیک مغز و اعصاب
  • کلینیک زیبایی
  • کلینیک دیابت
  • کلینیک درد

هتل بیمارستان قلب شهید رجایی تهران

بیمارستان قلب شهید رجایی تهران را می‌توان از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های قلب آسیا معرفی کرد. اکثر افرادی که انتخابشان این بیمارستان برای درمانشان است، به دنبال هتل‌های نزدیک مرکز قلب می‌باشند. بدون شک هتل 4 ستاره بیمارستان قلب تهران از  هتل های بیمارستانی تهران با امکانات خوب است. این بیمارستان با واقع شدن در محوطه بیمارستان، انتظارات میهمانان را برآورده می‌کند. به طور کلی هتل بیمارستان‌ها با هدف فراهم نمودن خدمات رفاهی و اقامتی به بیماران و همراهانشان بنا می‌شوند. مراجعینی که از سایر شهرها یا کشورهای مراجعه می‌کنند و باید تا زمان تشخیص و درمان در تهران بمانند، در این هتل از هتل های بیمارستانی تهران اقامت دارند.

امکانات بیمارستان قلب شهید رجایی

در سال‌های اخیر بیمارستان قلب شهید رجایی بخش‌های دیپلمات و VIP را راه‌اندازی کرده است. این بیمارستان اکنون جهت پذیرش بیماران خارجی و گردشگری سلامت آماده شده است. در حال حاضر نیز بیمارستان قلب شهید رجایی به شبکه بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت سازمان جهانی بهداشت یا همان (HPH)  پیوسته است. بیمارستان تجهیزات پیشرفته و مدرن دارد. در عین حال این بیمارستان دارای 92 عضو هیئت علمی ماهر در قسمت قلب و عروق است. این موارد باعث شده تا این هتل بیمارستان از هتل های بیمارستانی تهران، از بهترین بیمارستان‌ قلب در خاورمیانه باشد. در 11 اتاق بخش دیپلمات، بیماران امکانات کامل رفاهی که عبارت است از سرویس بهداشتی مستقل، اینترنت پرسرعت و مانیتورینگ برای بررسی سلامت دقیق بیماران را دارند.

امکانات هتل بیمارستان قلب شهید رجایی تهران

همچنین هتل بیمارستان قلب دارای 42 اتاق مبله و تمیز با ظرفیت 73 نفر و با خدمات و امکانات کامل بوده که به میهمانان خدمت‌رسانی می‌کند. اتاق‌های دل‌باز و مدرن این هتل از هتل های بیمارستانی تهران با مبلمانی راحت و مدرن ارائه‌دهنده حس راحتی را برای مسافران می‌باشد. برخورداری از چشم‌اندازی تماشایی به شهر تهران، این هتل را به یکی از گزینه‌های عالی تبدیل کرده است.

از اصلی‌ترین امکانات هتل 4 ستاره قلب تهران سالن همایش، خدمات خشکشویی، رستوران، صبحانه رایگان، پارکینگ و کافی شاپ محسوب می‌شود. بدون شک اقامتی راحت و بدون دغدغه برای میهمانان در این هتل از هتل های بیمارستانی تهران فراهم است. یکی از ویژگی‌ها و امکانات مهم این هتل مرکز همایش‌های هتل قلب تهران می‌باشد. سالن میترال، سالن شریان و آمفی تئاتر احمدی نیا از جمله بهترین سالن‌های تهران جهت برگزاری انواع همایش، سمینار، جلسات حرفه‌ای کاری و کنفرانس به شمار می‌آید. خدمات پذیرایی و چیدمان آن‌ها براساس درخواست میهمانان انجام می‌شود.

آدرس هتل بیمارستان قلب شهید رجایی تهران

فاصله‌ای که هتل بیمارستان قلب رجایی تهران تا فرودگاه امام خمینی دارد، تقریبا 1 ساعت و 16 دقیقه با ماشین است. برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد نیز تقریبا 30 دقیقه با ماشین نیاز است که طی کنید. به این هتل نزدیک‌ترین دیدنی‌های تهران شامل پارک ملت تهران، مرکز خرید پالادیوم و پل طبیعت می‌باشد که طی مدت چند دقیقه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. از هتل برای رسیدن به خیابان ولیعصر تنها باید 10 دقیقه پیاده‌روی کنید.

هتل بیمارستانی چیست؟

هتل بیمارستانی را می‌توان نوع دیگری از هتل معرفی کرد که اقامتگاه کاملی برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد. به عبارتی این افراد لازم است تا به بیمارستان نزدیک باشند با این حال لزومی ندارد تا در بیمارستان بستری شوند. عموما این هتل‌ها بخشی از طبقات یک بیمارستان می‌باشند، اما همیشه هم اینطور نیست. احتمالا هتل در فاصله اندکی از بیمارستان قرار دارد. سوالی که ممکن است برای اکثر افراد پیش آید این است که بالاخره هتل بیمارستانی، هتل می‌باشد یا بیمارستان؟

پاسخ به این سوال ساده است. در واقع در ترکیب هتل‌های بیمارستانی، بخش بیمارستانی آن غالب می‌باشد. در این هتل‌ها به صورت 24 ساعته یک کادر پزشکی و پرسنل بیمارستانی در اختیار شما هستند. بیماران این امکان را دارند تا دوران نقاهت خود را در آن گذرانده و در کنار آن از امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار شوند. این امکانات عبارت است از تلویزیون‌های ال.سی.دی، سالن زیبایی یا وجود آب نما در لابی.

هتل بیمارستانی چه شکلی است؟

هتل بیمارستانی را می‌توان شبیه یک هتل سه ستاره دانست. این هتل‌ها از لانژ، رستوران، پارکیگ و وای فای رایگان برخوردارند. طراحی اتاق‌ها مدرن می‌باشد و میزتحریر، مینی بار و حمام در آنها قرار دارد. البته علیرغم همه این امکانات هتل بیمارستان یک اقامتگاه پزشکی است. فضاها براساس شرایطی که بیماران دارند طراحی گشته‌اند. برای نمونه کف، دیوارها و مبلمان باید به راحتی قابل شستشو باشند. اینگونه خطر عفونت برطرف خواهد شد. به عبارتی همه سطوح باید براساس استانداردهای بهداشتی بوده و هم انعکاس‌دهنده گرما و صمیمیت یک هتل باشند. با علاوه امکاناتی نیز جهت تسهیل در برقراری ارتباط با خدمه پزشکی و پرستاران فراهم شده است.

اقامت در هتل بیمارستانی چه مزایایی دارد؟

  • در هتل های بیمارستانی همچون انواع هتل‌های دیگر هر مهمان از اتاق جداگانه‌ای برخوردار است. با در نظر گرفتن این مورد، محیطی آرام و ساکتی برای بیمار فراهم خواهد بود، همچنین خطر آلوده شدن به کمترین میزان می‌رسد. همچنین همراهان بیمار در تمام طول درمان این امکان را دارند تا همراه وی باشند. به عبارتی در چنین فضایی شما بیشتر حس یک مهمان را خواهید داشت تا یک بیمار!
  • در هتل‌های بیمارستانی نیز خدماتی شامل سالن ورزشی، آشپزخانه اختصاصی، سونا، جکوزی، تورهای گردشگری، رستوران و غیره ارائه خواهد شد. قطعا چنین امکاناتی به تسریع در روند بهبودی بیمار کمک می‌کند.
  • کمبود تخت‌های بیمارستانی از جمله مشکلات رایج بوده و هزینه آنها نیز بالاست. از این رو اقامت در هتل‌های بیمارستانی برای بیمار صرفه جویی در هزینه را به دنبال دارد. در ضمن کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز اینگونه جبران خواهد شد.

آیا در ایران هتل بیمارستانی داریم؟

خوب است بدانید که ایران یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت می‌باشد. به‌صورتیکه که گردشگران بسیاری از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس باهدف درمان در سلول‌های بنیادی، دیالیز، جراحی قلب، حوزه‌های ناباروری،جراحی های زیبایی و چشم پزشکی به ایران سفر می‌کنند. در این بین شهرهای تهران، شیراز، یزد، کیش، مشهد و اصفهان مراکز اصلی جذب گردشگران سلامت محسوب می‌شوند. با این حال تعداد هتل‌های بیمارستانی که ایران دارد آنچنان زیاد نیست. این تعداد هم در تهران واقع شده‌اند.

 

جمع‌بندی

مفهومی که هتل بیمارستانی دارد و راه‌اندازی آن چیز جدیدی در دنیا نیست. همانطور که در این مقاله مطالعه نمودید، در ایران نیز چنین مراکزی مشغول به فعالیت می‌باشند. امکانات و خدماتی که توسط این مراکز در اختیار بیماران و همراهانشان قرار می‌گیرد، ارزشمند است. بدون شک دورشدن بیمار از محیط بیمارستان و احساس اینکه در مرکزی رفاهی زیر نظر متخصصان دوران نقاهت یا بیماری را طی می‌کند، حس بهتری است.

 

 



Source link