پس از سکته قلبی، پیروی از دستورات پزشک، بقا را بسیار افزایش می دهد



بازماندگان حمله قلبی هنگام خروج از بیمارستان، فهرستی از وظایف را از پزشکان خود دریافت می کنند که همه با هدف بهبود سلامت قلب آنها انجام می شود. قابل درک است که با ابروی بالا به لیست نگاه کنید و بپرسید که چقدر همه آن مهم است. به نظر می رسد بسیار مهم است.


بر اساس مطالعه جدیدی که در 5 مارس در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، بیماران قلبی که از تمام توصیه های پزشک خود پیروی می کنند، نسبت به افرادی که فقط برخی یا بیشتر آنها را دنبال می کنند، خطر مرگ کمتری دارند.

محققان دریافتند هر توصیه اضافی که بیمار دنبال می‌کند بین 8 تا 11 درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهد. بیمارانی که صادقانه از هر هفت توصیه پیروی می‌کنند در مقایسه با افرادی که سه توصیه یا کمتر را دنبال کرده‌اند، 43 درصد خطر مرگ کمتری دارند. این مزیت با تعداد توصیه‌هایی که دنبال شد، از شش (31%) به پنج (25%) به چهار (16%) کاهش یافت.

دکتر آلن گو، محقق ارشد تحقیقات قلب و عروق و متابولیسم در Kaiser Permanente شمال کالیفرنیا، گفت: “همه آنها مهم هستند.” “اگر فقط به چهار برسید، رسیدن به پنج و رفتن از پنج به شش و از شش به هفت ارزش دارد.”

برای این مطالعه، محققان Kaiser Permanente بیش از 25000 بازمانده از حمله قلبی را پس از ترخیص از بیمارستان دنبال کردند. به بازماندگان هر کدام هفت وظیفه یا هدف داده شد تا به آنها کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند و از حملات قلبی در آینده جلوگیری کنند. اینها عبارت بودند از:

مصرف یک مهارکننده ACE یا داروی ARB. مصرف بتا بلوکر مصرف داروهای رقیق کننده خون مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول کنترل فشار خون آنها ترک سیگار. کاهش سطح کلسترول LDL “بد” آنها. دکتر متیو، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «درمان‌های شگفت‌انگیزی که این روزها می‌توانیم در زمان حمله قلبی ارائه کنیم، مانند استنت‌ها و داروهای IV در بیمارستان، در واقع آغاز یک سفر طولانی به سمت سلامتی و بهبود سلامت قلب شماست.» سولومون، متخصص قلب در مرکز پزشکی اوکلند Kaiser Permanente. کارهای زیادی وجود دارد که بیماران پس از حمله قلبی باید انجام دهند.

پزشکان یک ماه و سه ماه پس از ترخیص بیماران را بررسی کردند تا ببینند که بازماندگان تا چه حد از این فهرست اقدامات نجات دهنده قلب پیروی کرده اند.

مقالات مرتبط در سراسر وب