کم خوابی بر سلامت روان کودکان تأثیر می گذارد: مطالعه – اخبار سلامت مصرف کننده



جمعه، 27 مارس 2020 (HealthDay News) – به گفته محققان، کودکانی که خواب کافی ندارند ممکن است در معرض خطر ADHD، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان باشند.

برور رانوم، پژوهشگر، کاندیدای دکترا در دانشگاه علم و صنعت نروژ در تروندهایم، می گوید: «اگر مطمئن شویم کودکانمان به اندازه کافی می خوابند، می توانیم از آنها در برابر مشکلات سلامت روان محافظت کنیم.

این مطالعه نزدیک به 800 کودک را طی چندین سال مورد بررسی قرار داد. این نشان داد که کسانی که کمترین خواب را داشتند، بالاترین احتمال ابتلا به مشکلات روانپزشکی را بعدا داشتند.

Ranum در یک انتشار خبری دانشگاه گفت: “ما شاهد ارتباط بین مدت خواب و خطر علائم اختلالات عاطفی و رفتاری هستیم.”

محققان به مدت یک هفته هر شب خواب را با حسگرهای حرکتی اندازه گیری کردند. آنها مصاحبه هایی را برای سنجش مشکلات سلامت روان انجام دادند. این مراحل هر دو سال چندین بار تکرار شد.

رانوم گفت که هر کودک چقدر به خواب نیاز دارد بستگی به فرد دارد. خواب کم برای یک کودک ممکن است برای دیگری بیش از اندازه کافی باشد، بنابراین والدین نباید نگران باشند.

رانوم گفت: “اما اگر متوجه شدید که کودک شما در شرایط آب و هوایی قرار دارد و نمی تواند تمرکز کند، یا متوجه شدید که خلق و خوی او بیش از حد معمول در نوسان است، ممکن است بخواهید به او کمک کنید تا بیشتر بخوابد.”

او گفت که داشتن یک زمان بیدار شدن مداوم شاید مهمترین راه برای ایجاد عادات خواب سالم باشد.

تنها حدود 1 درصد از کودکان 6 ساله مورد مطالعه کمتر از 7 ساعت خواب داشتند. با بزرگتر شدن کودکان، آنهایی که خواب کافی نداشتند افزایش یافتند (3.9٪ در سن 8 سالگی، 4.2٪ در سن 10 سالگی و 13.6٪ در سن 12 سالگی).

بسیاری از کودکان یک یا چند شب کمتر از هفت ساعت داشتند (15.1% در 6 سالگی، 39.1% در 8 سالگی، 45.7% در سن 10 سالگی و 64.5% در سن 12 سالگی).

در حالی که عواقب چند شب کم خوابی مشخص نیست، محققان خاطرنشان کردند که فقط یک شب بیداری با خلق و خوی بچه ها و توانایی کمتری برای تمرکز همراه است.

این گزارش اخیراً به صورت آنلاین در مجله منتشر شده است شبکه JAMA باز است.

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر در مورد کودکان و خواب، از آکادمی اطفال آمریکا دیدن کنید.