چگونه از پوست رنگ پریده (روشن) مراقبت کنیم؟


پوست رنگ پریده یا روشن اگر به درستی از آن مراقبت شود فوق العاده زیبا می شود. پوست روشن معمولاً به این معنی است که به تحریک عوامل محیطی یا محصولات خشن نیز حساس است. پوست روشن تر به راحتی در برابر نور خورشید آسیب می بیند و نیاز به محافظت بیشتری در فضای باز دارد. اطمینان از سالم ماندن پوست روشن شما تا زمانی که برخی از مراحل اولیه را دنبال کنید آسان است.

ایجاد یک رژیم منظم مراقبت از پوست

۱. شست و شوی صورت

صورت خود را روزانه با یک پاک کننده ملایم بشویید. اگر پوست بسیار حساسی دارید یا هر زمانی که پوستتان تحریک می شود، آن را فقط یک بار در روز با یک پاک کننده اصلی بشویید. از دستمال مرطوب و آب میسلار برای پاک کردن آرایش و آلودگی برای دومین روتین پاکسازی خود استفاده کنید.

صبح یا شب از پاک کننده استفاده کنید، هر کدام که برای برنامه و پوست شما بهترین کار را دارد.

میسلارواتر که سال ها توسط زنان فرانسوی استفاده می شود، با میسل ها غنی شده است، مولکول هایی که به معنای واقعی کلمه کثیفی و روغن را می خورند و بسیار ملایم است.

۲. استفاده از مرطوب کننده ملایم در صبح

 

هر روز صبح از یک مرطوب کننده سبک با حداقل SPF 30 استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب هر روز مهم است زیرا از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که حاوی آنتی اکسیدان نیز باشد تا بهترین محافظت در برابر آسیب های خورشید را داشته باشد.

“تثبیت” پوست آسیب دیده در اثر آفتاب با محصولات پس از آفتاب حاوی آنتی اکسیدان تقریباً به اندازه استفاده از آنتی اکسیدان ها همراه با ضد آفتاب موثر نیست.

تقریباً تمام مرطوب‌کننده‌های امروزی دارای سطحی از محافظت SPF هستند. اگر برند مورد علاقه شما فقط دارای SPF 15 است، باید از ضد آفتاب با SPF 30 قبل از مرطوب کننده یا بعد از آرایش استفاده کنید.

خودتان با یک خیار و عسل مرطوب کننده درست کنید. آب خیار برای پوست شما عالی است. خیار را له کنید، با عسل مخلوط کنید و مستقیماً روی پوست بمالید. به یاد داشته باشید که این هیچ محافظتی در برابر آفتاب ارائه نمی دهد، بنابراین باید از لوسیون SPF نیز استفاده کنید.

۳. مصرف مرطوب کننده غلیظ در شب

در شب از کرم مرطوب کننده سنگین تری استفاده کنید. یک مرطوب کننده غلیظ به جایگزینی آنتی اکسیدان های از دست رفته در طول روز هنگام خواب کمک می کند. به دنبال محصولی باشید که برای نوع پوست شما ساخته شده باشد، چه چرب، چه خشک یا ترکیبی از این دو.

برای تهیه یک کرم صورت خوب لازم نیست پول زیادی خرج کنید. Neutrogena و Cetaphil به همان اندازه مارک های طراح گران قیمت کار می کنند.

از کرم ضد چروک و سایر محصولاتی که ادعا می کنند پیری را به چالش می کشند، خودداری کنید. معمولاً برای پوست های روشن و حساس خیلی خشن هستند و اگر در وهله اول از پوست خود مراقبت کنید غیر ضروری هستند.

به دنبال یک مرطوب کننده با سرامید به عنوان پایه باشید. سرامید آب را نگه می دارد و به رطوبت کمک می کند تا در سد پوست شما عمیق تر بماند.

۴. محصولات مناسب پوست حساس

محصولات ساخته شده برای پوست های حساس را انتخاب کنید و آنها را یکی یکی امتحان کنید. همه پوست های روشن برابر نیستند و محصولی که برای دوست یا خواهر شما عالی است ممکن است واکنش متفاوتی با پوست شما نشان دهد. اگر محصولات مخصوص پوست معمولی باعث قرمزی یا سوزش می شوند، فقط از فرمول های پوست حساس استفاده کنید. امتحان کردن محصولات جدید در یک زمان تضمین می کند که علت هر گونه تحریکی که رخ می دهد را می دانید.

اگر هر محصولی که استفاده می‌کنید باعث قرمزی، لکه‌کردن یا پف کرد، فوراً مصرف را قطع کنید.

بسیاری از خرده‌فروشان به شما اجازه می‌دهند که محصولات را حتی اگر باز هستند بازگردانید یا مبادله کنید، بنابراین برای یافتن یک محصول عالی برای پوستتان پول را هدر ندهید. قبل از خرید هر چیزی گران قیمت، سیاست های فروشگاه را بررسی کنید.

قبل از خرید به بررسی آنلاین محصول بگردید. جستجوی آنلاین بر اساس نام محصول انجام دهید و وبلاگ های آرایش و مراقبت از پوست و یا وب سایت های مجله مد را بررسی کنید.

۵. لایه بردار ملایم

فقط از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید. پوست های حساس به هیچ وجه نمی توانند درمان های خشن را تحمل کنند و اگر اغلب از این محصولات استفاده کنید، پوست های روشن بیشتر حساس می شوند. سعی کنید از محصولات لایه بردار بدون گرانول یا افزودنی های شن استفاده کنید – به جای آن از لایه بردارهای صورت یا ژل های لایه بردار استفاده کنید. اینها حاوی موادی هستند که بدون نیاز به اسکراب لایه بردار ، کثیفی و چربی را از پوست شما خارج می کنند.

ماسک صورت لایه بردار خود را با توت فرنگی یا پاپایا مخلوط با ماست، آب یا روغن درست کنید. میوه ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که کثیفی و سلول های مرده را می خورند. البته این مخلوط را بیش از 10 دقیقه روی صورت خود نگذارید.

همچنین می‌توانید شکر ارگانیک را با عسل مخلوط کنید یا برای یک ماسک ملایم‌تر به جای شکر از بلغور جو دوسر استفاده کنید. به آرامی در دایره های کوچک روی صورت مالیده و با آب گرم بشویید. همیشه از محصولاتی با مواد بسیار خشن مانند پوست آجیل یا غلاف دانه خودداری کنید. این قطعات تیز برای هر نوع پوستی خیلی خشن هستند. لایه برداری بیش از حد می تواند پوست شما را قرمز و تحریک کند.

محافظت از پوست روشن در برابر آسیب های خورشید

۱. استفاده روزانه ضد آفتاب

هر روز از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 استفاده کنید. پوست رنگ پریده ملانین کمتری دارد، عنصری که از سوختن پوست در برابر اشعه خورشید جلوگیری می کند و بنابراین بسیار مستعد آسیب خورشید و سرطان پوست است. اگر کرم مرطوب کننده شما هیچ گونه محافظتی با SPF ندارد یا دارای SPF کمتر از 30 است، یک کرم ضد آفتاب سبک برای استفاده هر روز صبح، حتی در زمستان و روزهای ابری تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که محصول قید شده است که در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

ابرها در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند. حدود 80 درصد از اشعه های خورشید می توانند در پوشش ابر نفوذ کنند.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید، مهم نیست که چه برنامه ای برای روز دارید. پوست محافظت نشده می تواند در عرض چند دقیقه بسوزد.

۲. ضد آفتاب با SPF بالا در زمان های طولانی

هنگام گذراندن مدت طولانی در آفتاب از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید. اگر برای مدت طولانی در روزهای آفتابی یا بین ساعت 11 تا 4، زمانی که پرتوهای خورشید قوی‌ترین هستند، بیرون خواهید بود، به SPF 50 نیاز دارید. حداقل 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار استفاده کنید.

حتما تاریخ انقضا رو چک کنید ماندگاری کرم های ضد آفتاب بین دو تا سه سال است.

ضد آفتاب هایی که ادعا می کنند حاوی SPF 100+ هستند، هم غیرضروری هستند و هم محافظت بیشتری از SPF 50 ندارند.

۳. برنزه نکنید بلکه از برنزه کننده ها استفاده کنید

از برنزه کردن خودداری کنید و به جای آن از برنزه کننده های خود استفاده کنید. برنزه شدن به معنای واقعی کلمه نشانه آسیب پوست است و برای هیچ کس سالم نیست. تخت های برنزه کننده به اندازه قرار گرفتن در معرض آفتاب خطرناک هستند، اگر نه بیشتر. در عوض، از برنزه کننده های معمولی یا کرمی استفاده کنید تا ظاهری برنزه داشته باشید.

فقط یک بار رفتن به تخت برنزه کننده قبل از 35 سالگی ممکن است خطر ابتلا به ملانوم را تا 59 درصد افزایش دهد و این خطر با هر بار استفاده افزایش می یابد.

برنزها مانند آرایش هستند زیرا قابل شستشو هستند. خود برنزه کننده ها بدون آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست ظاهری برنزه می دهند.

پوست روشن بسیار مستعد آسیب نور خورشید است زیرا حاوی ملانین کافی برای تیره شدن سلول ها نیست. بنابراین، به هر حال احتمال سوختگی شما بیشتر از برنزه شدن است.

برنزه کردن نیز باعث پیری زودرس از طریق چین و چروک و لکه های خورشید می شود.

پرداختن به نگرانی های دیگر

۱. مشاوره با متخصص پوست

یک متخصص پوست خوب پیدا کنید و به طور مرتب به او مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا با مشکلات پوستی خاص مانند آکنه و لکه های پوستی مقابله کنید و همچنین پوست خود را از نظر علائم سرطان بررسی کنید.

از محصولاتی که سعی می کنند محصولات مراقبت از پوست خود یا برندی را که «توصیه می کنند» به شما بفروشند، اجتناب کنید. بیشتر متخصصان پوست در مورد مراقبت از پوست  از شرکت های لوازم آرایشی یاد می گیرند نه از مدرسه.

افرادی که پوست روشن تری دارند، صرف نظر از اینکه چقدر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می کنند، اغلب استعداد ژنتیکی برای ایجاد خال دارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ایجاد خال‌های بیشتر یا بزرگ‌تر می‌شود، اما علاوه بر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هر روز، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا خال‌هایی را که قبلاً داشته‌اید پیگیری کنید.

۲. تقویت رنگ پریدگی پوست با آرایش

آرایشی را انتخاب کنید که رنگ پریدگی شما را تقویت کند. اگر از چند قانون کلی پیروی کنید، انتخاب رنگ ها و سایه های آرایش برای پوست رنگ پریده آسان است. هر بار فقط یک ویژگی را برجسته کنید: چشمان یا لب هایتان. نه هر دو! مراقب سایه های چشم تیره یا رنگ های بسیار روشن باشید زیرا ممکن است پوست زیبای شما را تحت الشعاع قرار دهند یا شما را از بین ببرند. همیشه مطمئن شوید که فونداسیون شما، اگر آن را می پوشید، با پوست شما هماهنگ باشد.

برای سایه چشم از سایه های متالیک یا براق استفاده کنید: رنگ های برنزی یا خاکی اگر پوست شما ته رنگ گرم دارد و سایه های طلایی، نقره ای یا جواهری برای ته رنگ های سرد. تعیین رنگ پوست آسان است.

به جای مشکی از خط چشم قهوه ای استفاده کنید. ممکن است برای پوست های روشن خیلی شدید باشد.

از رژگونه صورتی یا رز استفاده کنید و مراقب باشید اگر برنزه می‌زنید زیاده روی نکنید. اینها باید چهره طبیعی شما را برجسته کنند، نه اینکه شبیه آرایشی باشند.

اگر چشمان شما خیلی خنثی است، رژ لب قرمز روشن را در نظر بگیرید (قرمز آبی برای ته رنگ های سرد، قرمز نارنجی برای ته رنگ های گرم). اگر چشم‌هایتان را برجسته می‌کنید، از رنگ‌های خنثی‌تری مانند صورتی، هلویی یا رز استفاده کنید.

۳. کنار آمدن با کک و مک صورت

کک و مک خود را بپذیرید بسیاری از افراد با پوست رنگ پریده نیز دارای کک و مک های زیادی هستند. چه با این کک و مک ها متولد شوند و چه سالیانه در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شوند. تنها راه برای خلاص شدن از شر کک و مک، لیزر درمانی است که می تواند گران باشد. به جای تلاش برای دور زدن کک و مک، با انتخاب آرایشی که آنها را برجسته می کند، با آنها کار کنید. هرگز بدون کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشوید تا از ایجاد کک و مک بیشتر جلوگیری کنید، حتی اگر قبلا آنها را پاک کرده اید. از فونداسیون ضخیم خودداری کنید و به جای آن از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. از رژگونه هلویی یا مرجانی استفاده کنید تا کک و مک های خود را برجسته کنید.

 

The post چگونه از پوست رنگ پریده (روشن) مراقبت کنیم؟ appeared first on | مرجع اطلاعات پزشکان.



Source link