راز پنهان در پشت مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم خطری ندارد، باز هم ممکن است تا زمان عادت کردن بدن شما به این رژیم، دچار مشکلاتی شوید که اغلب به آن، آنفلوآنزای کتو گفته می شود و معمولاً طی چند روز ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما تمام می شود. این رژیم نسبت به انواع دیگر کتوژنیک پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد البته در این برنامه احتمال اینکه حالت کتوز یا چربیسوزی اتفاق نیفتد بیشتر است چرا که پروتئین هم مثل کربوهیدرات تبدیل به گلوکز و سوخت خواهد شد. هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد؛ بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. وقتی کربوهیدرات را از بدن بگیرید بدن چارهای ندارد غیر از اینکه از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میکند.

رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک برای تشنج با این حال، مصرف مقادیر زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند؛ به خصوص اگر ورزش را چاشنی رژیم کنید. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱. اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد. بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید احتیاط کنند زیرا این رژیم غذایی می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. کل مقدار کربوهیدرات مجاز در این نوع رژیم معادل 70 تا 80 گرم در روز است. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. این مطالعات نشان داد که افرادی که این رژیم را دنبال کردند، به طور متوسط دو پوند (0.9 کیلوگرم) بیش از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی کرده بودند، وزن از دست دادند.

معمولاً رژیم کتوژنیک، بدون محدودیت کالری، باعث کاهش وزن می شود. این نگرانی را ایجاد میکند که کتو ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد نه تنها بر انواع مختلف سرطان، بلکه تغییرات مولکولی خاصی که باعث رشد تومور میشود. با این حال، دو شرکتکننده دیگر پس از توقف رژیم کتوژنیک، پیشرفت بیماری را تجربه کردند. اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد. رژیم کتو با کاهش چربی اضافی بدن حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد و باعث کنترل دیابت نوع 2 میشود. گیاهخواری ممکن است به حفظ قند خون و دیابت نوع 2 کمک کند ؛ مطالعات متعدد نشان می دهند گیاهخواری برای قند خون پایین، حساسیت بالای انسولین و 78 درصد کاهش ریسک پیشرفت دیابت نوع 2 فایده دارد . رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد.

سبزیجات اضافی را به جای کربوهیدرات یا نشاسته سفارش دهید و پنیر را برای دسر میل کنید. این مکمل ها شامل کتونهای اگزوژن، آب پنیر و مواد معدنی هستند. رژیم غذایی کتوژنیک دوره ای (CKD): این سبک از رژیم کتوژنیک، دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر دارد؛ مثلا: 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. می توانید سیب زمینی سرخ شده را نیز تغییر دهید. اگرچه احتمالاً قبلاً حدس زده اید چیپس سیب زمینی از میان انتخاب های رژیم کتوژنیک کنار می رود ! این رژیم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است؛ با این تفاوت که در مصرف کالری محدودیت وجود دارد. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود. رژیم غذایی دش DASH یک رویکرد دائمی برای رژیم غذایی سالم برای افرادی است که میخواهند در مقابل فشار خون بالا از خود محافظت کنند یا خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. اکثر رستوران ها نوعی گوشت یا غذای ماهی را ارائه می دهند. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی می توانند از اهمیت برخوردار باشند.

سهولت در رژیم غذایی و مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. زیرا فرد از انجام رژیم خسته میشود و پس از رها کردن آن وزن بیشتری از قبل پیدا میکند. به طور کلی محققین گزارش می دهند شرکت کنندگان در رژیم غذایی گیاهی وگان بیشتر نسبت به رژیم های غذایی کم کالری وزن از دست می دهند، حتی زمانی که مجاز به خوردن هستند تمایل طبیعی برای خوردن کالری کمتر در رژیم غذایی گیاهی ممکن است با مصرف فیبر بالا ایجاد شود که می تواند باعث شود احساس سیری کنید. وی همچنین معتقد است: حفظ باید و نبایدهای این رژیم حتی زمانی که با دوستان برای غذا خوردن بیرون میروید دست و پا گیر و سخت است. خوردن آب به شما کمک میکند که گرسنگی را کنترل کنید. بعد از 2-3 ماه اول، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید – فقط بلافاصله به رژیم غذایی برگردید. خوراکی های فرآوری شده در آن حذف شده اند. غذاهای فریزشده خوب هستند اما نباید از غذاهای فرآوری شده استفاده کرد. ​This a rticle has be en done by G SA C᠎onte nt Gener᠎ator᠎ Dem​ov ersi​on!

از بهترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک

میتوان به چای اشاره کرد که مصرف آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون خوب است، ولی تعداد کثیری از افراد نمیتوانند چای را بدون قند و یا شکر مصرف کنند. میزان مصرف پروتئین باید متوسط باشد؛ زیرا مصرف زیاد آن میتواند سطح انسولین را افزایش دهد و کتونها را کاهش دهد. کتون های اگزوژن ( بیرونی): این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. در ابتدای مطلب اشاره کردیم که هر نوع رژیم لاغری سریع بدون مشورت پزشک می تواند عوارض زیادی برای شما داشته باشد، چرا که رژیم مورد نظر با توجه به شرایط بدنی شما طراحی نشده و حتی آن ها را نادیده گرفته است. البته این مشکل در مورد هر نوع رژیم غذایی وجود دارد ، اما به نظر می رسد در کتوز بسیار شایع تر باشد. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز موجود در رژیم غذایی کتوژنیک، کاملاً طبیعی و سالم است. در صورت مایل بودن به استفاده از رژیم کتوژنیک بهتر است با متخصص تغذیه مشورت نمائید. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

صرع با وقوع تشنجهای مکرر و بیجهت در افراد تشخیص داده میشود؛ تشنج زمانی رخ میدهد که رشتههای عصبی در قشر مغز بهطور همزمان و غیرقابل کنترلی، پالسهای الکتریکی «شلیک» کنند که موجب درهمریختگی عملکرد طبیعی مغز شود. حداقل در ابتدا، تا زمانی که سیر نباشید، مهم است که غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. هنگامی که شما به کتوز برسید، اکثر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده می کنند تا زمانی که دوباره کربوهیدرات ها مصرف شوند. به افزایش تولید کتونها، کتوزیس گفته میشود. همانطور که گفته شد این رژیم در ابتدا برای درمان بیماری صرع تجویز و باعث کاهش تشنج در کودکان صرعی میشد. طی تحقیقات دانشمندان دريافتند که استفاده از رژیمی با کربوهیدارات كم و چربی زياد، حملات تشنج را در کودکان کاهش داده یا متوقف ميکند. رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. این رژیم مناسب ورزشکاران است و نسبت درشت مغذیها در این برنامه 75 درصد چربی، 15 تا 20 درصد پروتئین و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات در نظر گرفته شده است.

قبل از شروع رژیم کتو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ این رژیم مناسب افرادی است که فعالیت بدنی زیادی دارند و 60 درصد چربی، 30 درصد پروتئین و 10 درصد کربوهیدرات برای افراد در نظر گرفته میشود. این نسبت معمولا به صورت ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدارت می باشد. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. برای عضله سازی، مقاله برای عضله سازی چه بخوریم را در ریموژ مطالعه کنید. در این شرایط بدن برای تولید انرژی، به چربیسوزی روی میآورد. یعنی مولکولهای کتون که حاوی چربی هستند و در زمان نبود قند در بدن تولید میشوند، به عنوان سوخت به کمک متابولیسم میآیند. کبد، چربی را به مولکولهای کتون تبدیل کرده که برای سوخت مغز و سایر اندامها جهت تولید انرژی مصرف میشود. مراقب باشید زرده تخم مرغ را با سفیده مخلوط نکنید. شام: همبرگر با نان کم همراه بیکن، تخم مرغ و پنیر. آب پنیر: از نصف قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر در شیک ها یا ماست استفاده کنید تا میزان مصرف روزانه پروتئین شما بیشتر شود. پروتئین و باقیمانده چربی روزانه شما باید به اندازه نیاز مصرف شود. Po st has been g᠎enerated by G SA Conte nt  G​enerator D em᠎over᠎sion !

در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین می آید و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. چرا که سطح تری گلیسیرید آنها ممکن است به افزایش خود ادامه دهد و منجر به پانکراتیت شود. رژیم کتو فواید زیادی به همراه دارد که در بهبودی برخی از بیماری ها و جلوگیری از بروز برخی دیگر موثر است و فرد به هدف اصلی خود یعنی کاهش وزن می رسد. در افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، یکی از مهمترین دلایل برای عدم موفقیت در کاهش وزن این است که زیاد کربوهیدرات مصرف میکنند. یکی از پیامدهای مصرف کربوهیدارت نوسان قند خون است. اکثر سلول ها ترجیح میدهند از قند خون که از کربوهیدرات ها ناشی میشود به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. این رژیم همانطور که در متن گفتیم بیشتر برای کسانی استفاده میشود که صرع دارند و یا اینکه بیماریهای دیگری دارند که این رژیم در کنار داروهای آنها بهتر عمل میکند. شایعترین و نسبتاً جزئیترین عوارض کوتاهمدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعهای از علائم مانند تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، دشواری در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به آن آنفولانزای کتو نیز گفته میشود. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه بسیار خوبی مانند املت یا تخم مرغ و بیکن است.