رژیم روزانه کتوژنیک Cover Up

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما است. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند. اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. آجیل نمکی ساده یا بو داده گزینه های عالی برای میان وعده هستند. • کتون های اگزوژن: این مکمل می تواند به افزایش سطح کتون در بدن کمک کند. همانطور که گفتیم این رژیم بر پایه چربی می باشد. حتماً بر اساس یک برنامهی مشخص ورزش کنید. برای اینکه به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دریافت کنید، حتماً سبزیجات غیرنشاستهای مانند سبزیجات برگدار، بروکلی، فلفل دلمهای و قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد.

در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینهای باید قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید. اول اینکه سرطان یک بیماری واحد نیست. حال ممکن است شما بهدلیل بیماری زمینهای مانند صرع تحت درمان با این رژیم باشید و تمایل به افزایش وزن داشته باشید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان میدهد کربوهیدراتها را در حین تمرین اضافه کنید. وقتی در تلاش هستید تا با رژیم کتوژنیک وزن کم کنید اما تلاشهای شما به نتیجه نمیرسد، باید دلیل یا دلایل آن را پیدا کنید. این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد. شواهد نشان میدهند که کاهش مصرف کربوهیدرات به این اندازه میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، در بهبود سلامت قلب مؤثر باشد و به تنظیم قند خون کمک کند. این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد. حتی اگر مواد غذایی فرآوریشده به گونهای تولید شده باشند که با رژیم کتوژنیک سازگار باشند زیادهروی در مصرف آنها روی کاهش وزن تأثیر منفی میگذارد.

کتوژنیک در بدنسازی

در ادامه این

مطلب با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا رژیم کتوژینک مفید است یا مضر و چه تاثیری بر روی بدن دارد. هنگام تلاش برای کاهش وزن، ایجاد کسری کالری بسیار مهم است و برای ایجاد کسری کالری یا باید کالری دریافتی را کاهش داد یا از طریق افزایش فعالیت بدنی کالری بیشتری مصرف کرد. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. به عنوان مثال، به کبد پیام میدهد که تولید قند را کاهش دهد و یا به عضلات و بافتها کمک میکند که قند را از خون جذب کرده و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار دهند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصبت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود.

در یک رژیم غذایی استاندارد توصیه میشود بین ۴۵ تا ۶۵ درصد از کالری مورد نیاز از طریق کربوهیدرات تأمین شود. از طرفی این ماده همچنین باعث می شود که بیش از پیش دفع مزاج کنید و در نتیجه بیشتر تشنه خواهید شد. مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. همچنین پژوهشها نشان میدهند کمبود خواب روی هورمونهای تنظیمکنندهی اشتها مانند لپتین و گرلین تأثیر منفی میگذارد و باعث افزایش بیش از حد اشتها میشود. برای مقابله با استرس و داشتن خواب کافی، استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید و از روشهایی مانند یوگا و مدیتیشن کمک بگیرید. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم.

فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. در طول هفته برای سه یا چهار جلسهی تمرینی برنامهریزی کنید و بهترین زمان را برای اجرای برنامه انتخاب کنید. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و اثرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. رژیم غذایی کتوژنیک در کنار تغییر سبک زندگی میتواند راهکار مؤثری برای کاهش وزن باشد. تأثیر بیشتر بر کاهش وزن بدن نسبت به دیگر رژیم ها .( شاید به این دلیل که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدرات به انرژی دارد. نتایج طی مطالعه دیگری بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده، قادر به توقف استفاده از تمام داروهای دیابتی بودند. مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت اسیدهای چرب می تواند از مزایای عملکرد مغز ما باشد. اما پیروی از آن سخت است و می تواند گوشت قرمز و سایر چربی ها، فرآورده ها و غذاهای شور که غالبا سنگین و ناسالم هستند.

علاوه بر این، بیشتر افرادی که از استرس مزمن رنج میبرند دچار کمبود خواب هستند و کمبود خواب یکی از عوامل مؤثر در اضافه وزن است. علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری عطر و طعم کافی و تقریباً بدون کربوهیدرات را اضافه می کنند. البته درباره تأثیر این رژیم بر سطح کلسترول خون اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برای برخی افراد، این دوره گذار می تواند به ویژه دشوار باشد. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که کسانی که از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک پیروی می کنند ، به مرور احساس گرسنگی کمتری دارند و وعده های غذایی خود را کاهش می دهند. شایع ترین اشتباهی که گیاهخواران در رژیم کتوژنیک مرتکب می شوند ، خوردن کربوهیدرات های زیاد است.این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از موارد دلخواه گیاهخوار پر از کربوهیدرات هستند. ​Con tent has be en creat ed ᠎with the help ᠎of G᠎SA C on tent G​ener ator  Dem᠎ov ersion !

اشتباهی که بیشتر افراد در میان وعده هایشان انجام می دهند انتخاب موز، انگور، قهوه لاته، بادام هندی، ویتامین در آب و آب میوه است. با انجام درمانهای لازم، تغییر سبک زندگی و انتخاب رژیم غذایی مناسب میتوانید سلامتی خود را بازیابید و در کنار آن وزنتان را هم کم کنید. در نهایت، این رژیم ممکن است برای افرادی که به کلسترول غذایی حساس هستند، مناسب نباشد. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. شما می توانید در وعده های اصلی از غذاهایی همچون ماهی، گوشت گاو، گوسفند، مرغ، تخم مرغ و … دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. اما نکتهی مهم این است که برای بهرهمندی از فواید رژیم کتوژنیک باید آن را به درستی اجرا کنید. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. رژیم کتوژنیک حاوی چه مقدار از درشت مغذی ها است؟

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند نکات و راهنما

روزه کتوژنیک این اثرات تا چه مدت ادامه دارند؟ چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند؟ سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. خصوصا اگر برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک روی آورده باشید. اگر از کاهش وزن ناامید شده و رژیم های مختلفی را با این هدف امتحان کرده اید، وقت آن رسیده که به رژیم کتوژنیک روی بیاورید. اگر رژیم کتوژنیک دارید و به دنبال کاهش وزن هستید، باید مواد غذایی سالم، کامل و مغذی را مصرف کنید. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از چربی های مضر استفاده نکنید. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. مصرف مواد غذایی فرآوریشده به عنوان میانوعده باعث افزایش کالری دریافتی میشود و کالری اضافی همان عاملی است که شما را از مسیر کاهش وزن خارج میکند. اگر رژیم کتوژنیک را دنبال میکنید اما توجهی به میزان کالری دریافتی ندارید، به احتمال زیاد نمیتوانید وزن کم کنید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند

کمی شدید باشد. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین سبزیجات غیرنشاستهای میتواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و کالری اضافی هم دریافت نکنید. مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد. در این مقاله ۸ مورد از این دلایل را توضیح میدهیم. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. سبزیجات برگ دار- اسفناج ، کلم ، کلم بروکلی ، گل کلم و غیره. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود.