مرگ کاهش وزن رژیم کتوژنیک

یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما است. با پزشک خود درباره برنامه و اهداف غذاییتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. با این حال این رژیم عدم مصرف میوهها و سبزیجات را در خود دارد. ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): که حاوی 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10% کربوهیدرات است. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. حتی گاهی برخی از افراد روزانه چند بار خودشان را وزن می کنند. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد. و دوره ای بودن آن سبب می شود تا در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید.

کتوژنیک و ورزش

ولی باید در نظر داشته باشید که این رژیم و یا هر رژیم غذایی دیگر باید به به طور منظم انجام شده تا موثر واقع شود. یعنی بین 40 رژیم غذایی رتبهبندی شده، در واقع رژیم کتوژنیک، در بین بدترین رژیمهای غذایی قرار گرفت. مصرف ماهی در برخی از رژیم های غذایی منع و در برخی دیگر بسیار سفارش شده است. کتواسیدوز بسیار خطرناک است ولی حالت کتوزیس در افراد سالم، بسیار خوب است. ، میتواند برای افرادی همچون زنان باردار، کودکان، ورزشکاران حرفهای و افراد مبتلا به بیماریهای خاص مضر باشد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، میتواند به تعادل مجدد هورمونهای آنها کمک کند. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند.

رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است. شایان به ذکر است که اصولا از مدل های دوره ای و هدفمند تنها ورزشکاران و بدنسازان در سطوح بالا و حرفه ای استفاده می کنند و اگر شما تنها بصورت روزانه به فکر انجام ورزش برای سلامتی خود هستید، بهتر است از نوع اول؛ یعنی استاندارد این رژیم غذایی استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که برای دریافت نتیجه بهتر از رژیم کتوژنیک دوره ای بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و … او با داشتن این اطلاعات بهتر میتواند شما را راهنمایی کند و رژیم مناسبی را برای شما طراحی کند. مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند. رژیمهای مختلفی در اینترنت پیدا میشوند که برخی از آنها غیراصولی و آسیبرسان، اما برخی نیز استاندارد هستند و به حفظ سلامت شما کمک میکنند. دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتوژنیک تاثیرات بیشتر و بهتری به نسبت رژیمهای غذایی کم چرب دارد.

This da᠎ta was do᠎ne wi th GSA  Conten t  Gene rator  DEMO!

غذاهای حاوی قند و شکر: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، مربا، کیک، بستنی، آب نبات و هرچیزی که مقدار زیادی قند در خود دارد. مقدار کمی از غذای باقی مانده از وعده ی قبل. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود. پیکن، ماکادمیا، بادام برزیلی، فندق، گردو، بادام زمینی، دانه کاج، بادام درختی، پسته و بادام هندی به ترتیب مقدار کربوهیدرات بیشتری دارند. همان طور که گفته شد اصلی ترین قانون در رژیم کتوژنیک عدم مصرف کربوهیدرات ها است. ناگفته نماند که یکی از خطرات سلامتی در مواجه به رژیم کتو، کمبود مواد مغذی در بدن است. جالب است بدانید در این روند از رژیم کتو، چربی به راحتی سوزانده می شود. همچنین برخلاف سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات نظیر اتکینر و کتوژنیک علاوه برکاهش توده چربی به حفظ عضلات نیز کمک می کنند و درصد عضله سوزی در مقایسه با سایر رژیم ها در این دو نوع کمتر است.

آموزش غذای کتوژنیک

مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. چند نوع رژیم کتوژنیک داریم؟ در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات و یا ایمیل از ما پرسیدهاید را پاسخ دهیم. پروتئین و باقیمانده چربی روزانه شما باید به اندازه نیاز مصرف شود. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. اما اگرچه این رژیم غذایی به ورزش کردن کمک میکند، ممکن است همانند دیگر رژیمها به اوج عملکرد شما کمک نکند.

ممکن است بپرسید “ کربوهیدرات خالص چیست؟ “. رژیم کتوژنیک چیست؟ کتوژنیک چه فوایدی دارد و این رژیم چطور باعث لاغری میشود؟ کتوز در رژیم کتوژنیک چیست؟ در رژیم کتوژنیک، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. هرچه کربوهیدرات مصرفی خود را محدود تر کنید، زودتر به رژیم کتوژنیک عادت خواهید کرد. رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که رژیم کتوژنیک چربی بالا، پروتئین متوسط، و کربوهیدرات کمی دارد. قهوه و چای ساده حاوی صفر گرم کربوهیدرات، چربی یا پروتئین هستند. نقش مثبت و تاثیرگذار این رژیم در بهبود بیماریهای عصبی یا بیماریهای مرتبط با انسولین توسط پژوهشهای بسیاری بررسی شده است. کربوهیدرات خالص مجموع کربوهیدرات غذایی منهای مجموع فیبر است.

کتوژنیک و دیابت کربوهیدرات خالص به کل کربوهیدرات

منهای فیبر اشاره دارد. این بدان معناست که بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد که همراه با ایجاد تغغیرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک میکند. مرحله سوم: در این ضمن، در غیاب گلوکز، بدن نیز شروع به سوختن چربی و تولید کتون میکند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو یکی از انواع رژیم لاغری موثر کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که میتواند به شما کمک کند تا عمل چربی سوزی را بهطور مؤثرتری انجام دهید.این رژیم، مزایای زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد بدن دارد. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. خوردن یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند عملکرد فیزیکی را با افزایش سطح میتوکندری خود بهبود بخشد و باعث تقویت توانایی سلولهای بدن برای استفاده از چربی شود. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود.

معمولا برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند تجویز میشود. این معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد. معمولاً در همه جا بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است. مطالعات انجام شده بر روی حیواناتی که از رژیم های غذایی پرچرب تغذیه می شدند، رابطه علتی خاصی بین چربی رژیم غذایی و چاقی نشان نداده است. در ادامه به این سوالات پاسخ داده شده است. در ادامه با فواید رژیم کتوژنیک برای سلامت بدن و کاهش وزن آشنا میشویم. در رژیم کتوژنیک مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود، در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. به طور معمول حاوی ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۱۰% کربوهیدرات است. این نسبت به طور معمول به این شکل است: 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات. عوارض رژیم غذایی کتوژنیک به طور معمول خطرناک نیستند.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

رژیم کتوژنیک یعنی چه دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. حتی کودکان سالم میتوانند مزایای استفاده از کتو را تجربه کنند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتوژنیک باعث بهبود عملکرد شناختی آنها میشود. 3. چه کسانی میتوانند از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؟ برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید چه کار کنیم؟ باید مطمئن شوید رژیم موردنظرتان خطری به وجود نمیآورد و سلامتیتان را تهدید نمیکند. رژیم کتون مانع از افزایش غلظت بالای گلوتامات عصبی و کاهش استرس اکسیداتیو میشوند. رژیم کتوژنیک مواد غذایی در دسترس سلولها را افزایش داده، به کاهش تعداد گونه های اکسیژن واکنش پذیر، افزایش میزان آنتی اکسیدانهای خون و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کرده، نهایتا از سلولهای عصبی و مغزی محافظت میکند و این شبیه کاری است که داروی دی متیل فومارات (DMF) انجام میدهد. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید.