استفاده از ده کاهش وزن رژیم کتوژنیک استراتژی‌هایی مانند حرفه‌ای‌ها

انواع نان کتوژنیک با توجه به اثراتی که یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند بر مغز داشته باشد، جای تعجب نیست که رژیم کتوژنیک میتواند میزان و شدت میگرن را کاهش ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما دهد. کاهش دسترسی بدن شما به گلوکز باعث میشود که به جای آن از منابع مختلف انرژی استفاده کنید و از ذخیره کردن پروتئین و چربی هاجلوگیری کنید. سوختن چربی برای بدن شما مفید است و باعث میشود بدنتان بیشتر نیاز به انسولین داشته باشدخوردن غذا با مقدار زیادی کربوهیدرات میتواند سیستم شما را به انسولین حساس کند و موجب میشود سلولها برای ذخیره انرژی به همان اندازه که در چربی بدن هستند ذخیره شوند. یک عامل اصلی برای این بیماری دیابت نوع ۲ است و یک رژیم غذایی کتوژنیک به طور چشمگیری خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد. این یک علت اصلی دیابت است، بنابراین محدود کردن رژیم غذایی شما خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد. میزان دریافت منایع پروتئینی و چربی ها عادلانه است ولی کربوهیدرات به 25-20 گرم در روز محدود می شود. توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که اجرای بسیاری از رژیم های غذایی پس از مدتی با کاهش میزان متابولیسم پایه (RMR) همراه است ولی در مورد رژیم کتوژنیک این اتفاق رخ نمی دهد و میزان RMR افت نخواهد کرد.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار میکند؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل میکند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. در کل دوره رعایت رژیم کتوژنیک، کتوزیس اتفاق می افتد ولی در رژیم اتکینز فقط در مرحله اول و گاهی در مرحله دوم کتوزیس ایجاد می گردد. همچنین در هر دو این رژیم ها شما مجبور نیستید که کالری مواد غذایی دریافتی خود را بشمارید ولی بایستی حواستان به منابع کربوهیدرات مصرفی خود باشد. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. مصرف زیاد غذاهای فرآوریشده و کربوهیدراتهای ساده مثل نوشابه و شیرینی باعث تغییر باکتریهای روده، نوسان قند خون و در نتیجه بروز مشکلات پوستی میشوند. اگر می دانید که تا مدت ها نمی توانید از چنین محدودیت های شدید کربوهیدرات پیروی کنید، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد انتخاب مناسبی برای شما نیست. تا زمانیکه 7-6 کیلوگرم با وزن هدفتان فاصله داشته باشید می توانید این مرحله را اجرا نمایید. با این حال، استفاده بیش از حد پروتئین، اثرات کاهش وزن رژیم کتوژنیک را کاهش می دهد.

خرید شیرینی کتوژنیک

این مهم است که شما پروتئین بیش از حد نخورید، زیرا در بدن شما ممکن است بیش از حد به گلوکز تبدیل شود. این کاهش وزن بیشتر ممکن است به علت مصرف بیشتر انرژی برای شکستن چربی و تبدیل آن به انرژی به نسبت تبدیل کربوهیدرات به انرژی قابل استفاده باشد. همچنین برخی از متخصصین تغذیه معتقداند که رژیم هایی شبیه به کتوژنیک بیشتر مصارف درمانی دارند و این نوع رژیم ها برای کسی که خواهان کاهش وزن چند کیلویی هستند، مناسب نیستند. بیماری: اگر کسی کم کاری تیروئید داشته باشد، روند کاهش وزن کمتر خواهد بود. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند تا بدون تحمل گرسنگی، بسیار بیشتر از رژیمهای غذایی کمچرب وزن کم کنید. یک مطالعه بالینی نشان داد که بیماران پارکینسون که یک رژیم غذایی کتونی داشتند اثرات بیماری آنها تا ۴۳٪ کاهش داشته است. کدام یک از رژیم های کم کربوهیدرات ایمن تر و سالم تر است؟ در حالت کلی نمی توان این دو رژیم را برای مدت طولانی رژیم های سالمی دانست (با دید کاهش وزن و در نظرگرفتن مصارف درمانی کتودایت). رعایت رژیم غذایی اتکینز در مقایسه با رژیم کیتوژنیک به ویژه در طولانی مدت، راحتر است. برخی از مطالعات نشان داده اند که کاهش وزن حاصل از اتکینز متفاوت از رژیم های استاندارد نیست و در دراز مدت برمی گردد.

خرید بستنی کتوژنیک

چرا که این روش، سوخت و ساز بدن را بر روی چربی متمرکز می کند و در زمان کمی چربی های اشباع شده را از بین می برد. افرادی که از رژیم کتوژنیک یا کتو پیروی می کنند، مقادیر زیادی چربی، مقادیر متوسط پروتئین و به مقدار کمی کربوهیدرات مصرف می کنند. جایگزینی الکترولیت های غذایی ممکن است به کاهش علائم کتو آنفولانزا کمک کند. به نظر میرسد عجیب است که رژیم کتوژنیک میتواند علائم اوتیسم بهبود بخشد. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک زودتر بهبود مییابند. شواهد حاصل از یک مطالعه ۲۴ هفتهای از پنج زن مبتلا به PCOS نشان داد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک منجر به تعادل بیشتر هورمونها میشود و بسیاری از عوارض جانبی آن را از بین میبرند. در حقیقت، شواهد حتی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را و اثرات بهداشتی دیابت را کاهش دهد. اگر چه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، در صورتی که بدن شما تطابق کامل را با این رژیم داشته باشد، باز هم ممکن است بعضی عوارض جانبی ایجاد کند.

از این رو به عضله سازی بیشتر برای آنها کمک می کند. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. همچنین ممکن است مصرف غذاهای پروتئینی و چرب باعث احساس سیری سریعتر در فرد شده و کاهش دریافت کالری را به همراه داشته باشد، که البته این نظریه هنوز اثبات نشده است. در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان میدهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد. رژیم کتوژنیک میتواند توانایی شما برای افزایش عضله را بهبود دهد. برای مثال زمانی که در حال تماشا کردن مسابقه فوتبال هستید ، نباید فقط بخاطر اینکه شکستن تخمه یا خوردن پف فیل در حال تماشای تلوزیون حس خوبی به شما می دهد ، این خوراکی ها را مصرف کنید. شرکتکنندگان در مطالعه با وجود اینکه تحت پرتودرمانی، شیمی درمانی یا ترکیبی از هر دو بودند، این مزایا را تجربه کردند. است که ترکیبی از بیماریهای التهابی متعدد را مهار میکند. اما فواید سلامتی بخش البته لازم بذکر است که عموما آنچه از نتایج بدست امده است، نتایج کوتاه مدت می باشد. در این مقاله به معرفی این رژیم میپردازیم و فواید آن را بررسی میکنیم.  This data w​as c᠎re ated by GSA C᠎onte᠎nt G ener​ator D᠎em oversion!

رژیم کتوژنیک 28 روزه

تفاوت دیگر در دوره کتوزیس ایجاد شده توسط این رژیم ها است . زیرا کربوهیدرات ها آب را در داخل خود حفظ می کنند. در عین حال، کمبود ویتامین B میتواند به شکل خستگی بیش از حد، افسردگی، نداشتن اشتها و لرز ظاهر بشود. مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. مقدار بیش از حد چربی احشائی میتواند باعث مشکلات سلامتی، از جمله التهاب، مقاومت به انسولین و اختلال در متابولیسم شود. ناراحتی روده یکی از نگرانیهای عمده برای میلیونها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی میتواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد. برای اینکه رژیم غذایی کتو خود را کاملاً بر پایۀ اصول انجام بدهید باید بدانید که در این رژیم غذایی چه غذاهایی مجاز بوده و میتواند در سبد روزانۀ شما قرار بگیرند. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند.

برنامه غذای کتوژنیک

همه چربیها دارای کالری زیادی هستند، اما چربیهای اشباع شده و ترانس، کلسترول LDL “بد” را در خون شما افزایش میدهند و میتوانند باعث ایجاد پلاک در شریانها و گرفتگیهای عروق شوند. تقریباً همه سلولهای سرطانی یک ویژگی مشترک دارند: آنها از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه میکنند تا رشد کنند و تکثیر شوند. تا به امروز ، تحقیقات زیادی برای بررسی تأثیر رژیم کتوژنیک در دوران بارداری انجام نشده است. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست. همانطور که در بالا نیز اشاره شد در رژیم کتوژنیک تنها افراد مجاز به تامین 20 % از کالری مورد نیاز خود از پروتئین ها هستند. این محدودیت سبب می شود فرد در مدت طولانی با کتودایت دچار مشکل شود. از آنجاییکه رژیم کتوژنیک، یک رژیم پزشکی است که باید مطابق اصول صحیح و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گیرد، استفاده طولانی مدت از آن، سودمند نیست، ضمن آنکه استفاده مداوم از آن که به معنای کاهش مصرف کربوهیدرات است، میتواند سردرد، یبوست، مشکلات تنفسی و دیگر مشکلات ایجاد کند. رژیم کتوژنیک، با حفظ سطح قند خون کم، کمک میکند تا این خطر را از بین ببرد.

انواع کتوژنیک

پزشک خود را در جریان برنامه غذایی خود قرار دهید تا انتخاب های شما را راهنمایی کند. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. رژیم کتوژنیک ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مثل صرع می باشد. هنگام رفتن به میهمانی های اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید، این امر می تواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامه غذایی را بسیار آسان کند. این امر منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و سطوح اسید لاکتیک نیز میشود. در نتیجه رژیم کتو میتواند منجر به مشکلات گوارشی و یبوست شود. این فرایند کتوز نامیده میشود و در طول زمان منجر به کاهش وزن میشود. در مرحله آخر اجازه داده می شود که کربوهیدرات تا روزانه 100 گرم مصرف شود. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم تنها در زمان انجام فعالیتهای ورزشی اجازه استفاده از کربوهیدراتها را میدهد.

لیست خوراکی های رژیم کتوژنیک

استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند. زیرا بدن می تواند برای تامین انرژی، پروتئین ها را به گلوکز تبدیل کند. به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میکند. تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتو میتواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن شود رژیمهای غذایی کتوژنیک همچنین میتوانند خطر بیماری قلبی عروقی در بیماران چاق را به طور مؤثر تر از رژیم غذایی کم چربی یا متوسط چربی کاهش دهند. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. در مرحله سوم می توان کربوهیدرات دریافتی را افزایش داد و 50 تا 80 گرم دریافت کرد. در مقابل، از بین بردن کربوهیدرات، سطح قند خون را بهتر تنظیم میکند و خطر ابتلاء به انسولین را کاهش میدهد.