استفاده از هفت درباره رژیم کتوژنیک استراتژی‌هایی مانند حرفه‌ای‌ها

لیست غذای کتوژنیک رژیم کتوژنیک در واقع همان ابتدا برای درمان بیماری های عصبی مانند ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما صرع طراحی شد. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. مصرف غذاهای پرچرب احتمالاً مصرف چربی اشباع شما را افزایش میدهد که دستورالعملهای فعلی دولت بریتانیا توصیه میکند که ما آن را به 30 گرم برای مردان و 20 گرم برای زنان محدود کنیم. غذاهای مجاز و غیرمجاز در رژیم کتوژنیک کدامند؟ در ادامه میتوانید لیستی از غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم را مشاهده کنید. غذاهای رژیمی بدون قند: آب نباتهای بدون قند، شربتها، پودینگها، شیرینکنندهها، دسرها و غیره. غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنی حذف حبوبات، سبزیجات، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی است. بسیاری از استرالیاییها به سختی میتوانند میزان مصرف روزانه غلات کامل، سبزیجات و میوهها را کاهش دهند. نکته: همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ زیرا سبزیجات هر نوع مواد مغذی را در خود جای دادهاند.

همچنین عوارض جانبی طولانی مدت این رژیم میتواند شامل؛ استئاتوز کبدی، هیپوپروتئینمی، سنگ کلیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. تمام آنچه را که باید درباره رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن بدانید، در این مطلب مطالعه کردید، اما اگر همچنان سوال یا ابهامی وجود دارد، می توانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایید. رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. توضیح دادیم که این روش یکی از راه های لاغری سریع است و شما می توانید پس از مشورت با پزشک و با انجام دستور این رژیم در مدت 3 ماه، کاهش وزن قابل توجهی داشته باشید. رژیمهای غذایی مناسب برای کاهش وزن میتواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کنند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

بله. ولی ممکن است میزان عضله سازی به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات متوسط نباشد. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. یکی از رژیمهای غذایی که ثابت کرده است برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و پرچرب است. صرع: بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک می تواند منجر به کاهش چشمگیر دفعات صرع در کودکان شود. صرع: پژوهشها ثابت کردهاند که این رژیم میتواند باعث کاهش چشمگیر در حملات تشنجی در کودکان مبتلا به صرع شود. ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف به کمتر از 50 گرم در روز از کربوهیدرات محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود.

افزایش انسولین خون، یکی از دلایل ابتلا به PCOS است.

رژیم غذایی کتو معمولا سیرکننده است؛ بنابراین، با توجه به میزان فعالیت بدنی ممکن است فقط به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. معمولا رژیم کتوژنیک بدون ایجاد محدودیت در کالریهای دریافتی باعث کاهش وزن میشود. این رژیم، از طریق کاهش اشتها و افزایش متابولیسم به درمان چاقی کمک میکند. سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، یک بیماری هورمونی است که موجب افزایش هورمونهای مردانه و اختلالات قاعدگی در زنان میشود. افزایش انسولین خون، یکی از دلایل ابتلا به PCOS است. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. اطمینان از مصرف مایعات و الکترولیت کافی میتواند به مقابله با برخی از این علائم کمک کند.

سعی کنید دائما آب مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی چربی مصرف میکنید. سعی کنید به خوبی برچسبها، میزان گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر مواد غذایی را بشناسید. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. یکی از انتقادات اصلی این رژیم غذایی این است که بسیاری از مردم پروتئین و چربی های با کیفیت پایین و میوه و سبزیجات کم استفاده می کنند. نویسندگان این تحقیق اشاره می کنند که در مطالعات قبلی درباره رژیم کتو، محققان نتایج متناقضی یافته اند. در مطالعهای بر روی 81 نفر، محققان فوایدی مانند کاهش توده چربی در افراد مبتلا به سرطان رکتوم یا سینه و حفظ توده عضلانی اسکلتی را مشاهده کردند. در حالی که رژیم کتوژنیک میتواند در کوتاه مدت سریع و موثر باشد، حفظ آن میتواند سخت باشد زیرا بسیار محدود کننده است. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. این مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی در برخی افراد فواید کوتاه مدت از جمله کاهش وزن و بهبود کلسترول تام، قند خون و فشار خون دارد، اما در یک سال این اثرات تقریباً مشابه رژیمهای کاهش وزن معمولی است.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

مهم است که به یاد داشته باشید که افراد نیازهای متفاوتی دارند و هیچ رژیم کاهش وزنی برای همه مناسب نیست. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. از منظر تکاملی، کتوز یک پاسخ انطباقی طبیعی است که انسان را قادر میسازد در طول زمان، تحمل عدم مصرف غذایی را افزایش دهد. کتونهای اگزوژن: این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. زود بیدار شوید : بیدار شدن در ساعت معین هر روز و پرهیز از پرخوابی ممکن است به عادی سازی الگوهای خواب و بهبود کیفیت خواب در طول زمان کمک کند. مکملی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کننده باشد. این رژیم نیز از جمله رژیم های لاغری است که بر مصرف خوراکی های کم چرب و سرشار از فیبر توصیه می کند. میان ذهن و بدن هماهنگی ایجاد می کند. مصرف میان وعده به رفع احساس گرسنگی در طی روز کمک میکند. Th​is art​icle h᠎as been c​reat​ed ​with GSA C​ontent Gener at or  Demoversion.

از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی دارد. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. دکتر گلبن سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، گفت: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز می شود که قبلا با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیم های معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . بعد از دو الی سه ماه، میتوانید در موقعیتهای خاصی کربوهیدرات بخورید؛ اما پس از مصرف آن، باید سریعاً رژیم خود را ادامه دهید. این عارضه ی جانبی معمولی، معمولاً بعد از 3 الی 4 هفته تمام شده و متوقف می شود. امید است که با مطالعه این مقاله به تمام سوالات شما درباره این رژیم پاسخ داده شود.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

᠎Th is  data was gen​erated ᠎by G​SA Conte᠎nt G ener᠎ator D᠎em᠎oversion᠎!

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

این کار به شما در فراهم ساختن کربوهیدرات مورد نیازتان برای انجام تمرینات ورزشی کمک می کند. انجمن متخصصان تغذیه استرالیا میگوید که داشتن رژیم کتوژنیک میتواند رسیدن به این اهداف را بدون مکملها دشوارتر کند. حالت کتوزیس میتواند در افراد مبتلا به صرع به خصوص افرادی که به سایر درمانها پاسخ ندادهاند، میزان تشنج را کاهش دهد. از آنجایی که کربوهیدراتها حدود یک دهم کیلوژول دریافتی روزانه در رژیم کتوژنیک را تشکیل میدهند (کیلوژول اندازهگیری میزان انرژی است که ما از غذا دریافت میکنیم)، بدن فرد در حالت کتوز ثابت میماند. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. این به این معنی است که تعداد زیادی از افراد تمایل به ترک رژیم غذایی دارند که به رفتارهای ناسالم رژیم غذایی کمک میکند. This was gen​er᠎ated by GSA Con᠎tent G᠎en erator​ Demov ersi on​.

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

اکثر بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط میشوند که معمولاً محصول یک سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی ضعیف است. در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. اگر رژیم غذایی کتو درست انجام شود ، معمولا شامل سبزیجات زیاد و منابع پروتئین حیوانی بدون چربی است. بر مصرف قابل توجه میوه و سبزیجات تاکید می شود. با این حال، مصرف پروتئین و سطوح بالای کتون ممکن است به کاهش از دست دادن عضلات کمک کند. این رژیم از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری می کند. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز مینوشید، کربوهیدراتها میتوانند اضافه شوند و رژیم شما را بر هم زنند. و خوابی آرام داشته باشید. اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده! این نسبت اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.