کتوژنیک برای لاغری مهم است برای موفقیت شما. Read این جستجوی} چرا

علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما ۶۲ درصد بود. تحقیقات نشان میدهد که خوردن منظم آووکادو میتواند سطح کلسترول مضر را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود بخشد. بیماریهای قلبی: با بهبود میزان چربی بدن، کلسترول خوب HDL، فشار خون و قند خون، به داشتن قلب سالم کمک میکند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. از این رو در ادامه مزیت های پیروی از این رژیم را برایتان بیان خواهیم کرد. یعنی بر خلاف دیگر رژیم های غذایی، مصرف چربی در این رژیم بسیار بالا است. در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند. Artic le h​as ᠎be​en cre at ed  with t​he help of G​SA Con tent Gen erat or DEMO!

شش راه‌های موثر برای دریافت بیشتر از رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید. به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. ماهی و میگو اولین گروه از مواد غذایی هستند که می توانید بدون زحمت در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. ماهی ها، به ویژه سالمون، سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های گروه ب، پتاسیم و سلنیوم هستند و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند. بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. بهتر است از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین.

با اینکه که هر نوع آجیل کربوهیدرات کمی دارد، ولی میزان کربوهیدرات در هر نوع آن ها متفاوت است. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش سطح انسولین میشود،بنابراین نقش حیاتی در درمان این بیماری ایفا میکند. استفاده می کند. کاهش کربوهیدرات دریافتی و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالتی قرار می دهد که در اصطلاح به آن کتوزیس گفته می شود. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. البته در رژیم کم کربوهیدرات، عوارض متفاوتی وجود دارد که شامل تشکیل سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن ( acidosis ) میباشد . افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد.

مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی می توانند از اهمیت برخوردار

باشند. “جاشوا شدل”، مؤسس و مدیرعامل

Fuelary، هنگام تمرین کردن برای یک مسابقهی سهگانه، از رژیم کتو استفاده نمود. به همین دلیل در هنگام رعایت رژیم غذایی باید از خوردن غذاهایی که کربوهیدرات بالا دارند اجتناب کنید. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. کتونها فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه. گوشت: مثل گوشت قرمز، استیک، بیکن، مرغ و بوقلمون.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

Data has ​been creat᠎ed

 wi᠎th G SA​ Content Gen​erat᠎or Demoversion.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

رژیم کتو یک رژیم با کربوهیدرات کم است که در آن همه گوشتهای قرمز، سفید و دریایی قابل طبخ و استفاده هستند. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. معمولا چاشنی ها و سس ها حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد. بنابراین، یک رژیم کتوژنیک اساساً سلول های سرطانی را “گرسنه” می کند. یکی از ویژگیهای اغلب سلولهای سرطانی این است که گلوکز خون را برای رشد خود تغذیه میکنند. آووکادو دارای برخی مواد مغذی و مواد معدنی مانند پتاسیم است که اغلب مردم به اندازه مورد نیاز از آن دریافت نمی کنند. این رژیم غذایی بهطور معمول خطرناک نیست.این رژیم میتواند دارای عوارضی مانند یبوست، قند خون و سوء هاضمه باشد. رژیم کتوژنیک می تواند به عنوان راهی برای کاهش وزن، یا برای کنترل قند خون باشد.

در واقع در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. این حالت آنفولانزای کتو نامیده میشود و غیر معمول نیست که با سردرد، حالت تهوع و سایر شرایط ناخوشایند همراه باشد. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. باید این نکته را یادآور شویم که در کتوژنیک شکر و هرچیزی که کربوهیدرات بالایی را دارد را حذف میکنیم، در مقابل باید از مواردی استفاده کنیم که بتواند جایگزین مناسب باشد که میتوان به استویا اشاره کرد، بنابراین استویا جایگاه ویژه ای در رژیک کتوژنیک دارد. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. این امر منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و سطوح اسید لاکتیک نیز میشود. برخی علائم نیز ممکن نشاندهنده ورود به حالت کتوز باشند. علائم آنفولانزای کتو چیست؟ کتو میتواند خستگی مرتبط با سرطان (خستگی سرطان) را در ابتدا بدتر کند، و بسیاری از مردم این خستگی را یکی از آزاردهندهترین عوارض جانبی درمان سرطان میدانستند. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا.

محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. با توجه به محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک، ولی خوشبختانه هنوز ، انواع مختلفی از مواد غذایی در رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. دیابت خود را کنترل کنید: در افراد دیابتی که از رژیم کتو پیروی میکنند احتمال افت قند خون وجود دارد. رژیم غذایی کتوژنیک قبلا برای کنترل صرع مقاوم به درمان استفاده می شد. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد. رژیم کتوژنیک در کاهش سطح انسولین مؤثر است. کافئین: کافئین میتواند در افزایش سطح انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. کتون ها از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار می گیرند. اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند.

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات اصلاح شده همچنین می تواند به کاهش وزن و بهبود انرژی و سلامت روانتان کمک کند. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. این عارضه چند روز بیشتر و از علائم آن را میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، اختلالات گوارشی، کاهش سطح انرژی و ناتوانی در ورزش اشاره کرد. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد. با این حال بهتر است قبل از اینکه تصمیم به استفاده از این روش برای کاهش وزن بگیرید، با پزشک خود در رابطه با نوع رژیم صحبت کنید. از آنجایی که روغن زیتون در دماهای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پخت آن را به ظرف ها اضافه کنید. ​This w᠎as created  wi​th t​he he᠎lp ​of GSA Content Gener᠎ator Demover​si on!

ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا برای رژیم کتو بهترین انتخاب هستند این گروه های غذایی سرشار از ویتامین های گروه ب و پتاسیم هستند. میوه سرشار از قند و کربوهیدرات است، بنابراین معمولاً در رژیم کتوژنیک برای لاغری ممنوع است. شیرینکنندههایی مانند: استویا، میوه جادو و شیرینکنندههایی که کربوکسیل کمی دارند. علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف امگا سه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین در درصد کمی از افراد ، رعایت رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به تشکیل سنگ های کلیوی یا افزایش میزان اسید در بدن ( اسیدوز ) شود . یکی از دلایل سندرم پلی کیستیک تخمدانی ( pcos ) افزایش سطح انسولین است. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. هرم رژیم کتوژنیک برای افرادی که علاقه ای به شمارش میزان کالری دریافتی ندارند ، از نظر محدودیت در انواع غذاهایی که می خورند اذیت نمی شوند و ورزشکاران سطح مبتدی و متوسط مناسب است.