اگر امروز هیچ چیز دیگری نمی خوانید، این گزارش را در رژیم کتوژنیک در درمان سرطان بخوانید

رژیم هفت روزه کتوژنیک یک رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و املاح معدنی بدن را دچار تغییر کند، پس افزودن مقداری نمک به وعدههای غذایی و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی کمککننده ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما است. یک مطالعهی دیگر نشان میدهد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، ۳ برابر کسانی که رژیم توصیهشدهی انجمن دیابت بریتانیا را دنبال میکنند، وزن کم میکنند. در مطالعهی دیگری کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. گزینهی دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند. اگر شما هم تصمیم به انتخاب یک رژیم لاغری گرفته اید شاید بهتر باشد این مقاله را دنبال کنید تا با انواع رژیم های محبوب در دنیا آشنا شوید و یکی از آنها را به فراخور نیاز خود انتخاب نمایید.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

اگر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکنید سبب گسترش انواع بیماری ها در بدن خود خواهید شد . اما لازم است این هشدار را جدی بگیرید که هیچ نوع رژیمی بدون مشورت با پزشک برای شما مناسب نیست و قبل از پیروی از هر گونه برنامه غذایی جهت کاهش وزن، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند گفت: در این رژِیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوه ها، سبزیهای نشاسته ای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز مجاز نیست. این متخصص ادامه داد: این مواد باعث رشد باکتریهای مفید دستگاه گوارش می شوند و عدم رشد باکتریهای مذکور باعث تغییر فلور طبیعی روده و در درازمدت یبوستهای شدید می شود. این کاهش شدید می تواند به عنوان یک شوک برای بدن باشد و ممکن است علائمی شبیه به ترک مواد مخدر را ایجاد کند. الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن مقادیری از کربوهیدرات ها ممکن است شما را از فاز کتوزیس خارج کنند. This da᠎ta has be᠎en done  with GSA C​on​te nt G ener ator Demoversion᠎.

برنامه غذایی کتوژنیک

کتونهای خارجی: این مکملها میتوانند به افزایش سطح کتونهای بدن کمک کنند. هنگامی که کربوهیدرات های غذایی کاهش می یابد، سطح گلیکوژن کاهش می یابد و آب از بدن دفع می شود. این به دلیل دفع مواد تولیدشده در فرآیند کتوز است. کتواسیدوز خطرناک است؛ اما کتوز در رژیم غذایی کتوژنیک کاملاً طبیعی و سالم است. عامل اول طبیعی است، در حالی که عامل دوم فقط در «دیابت کنترل نشده» رخ می دهد. مورد اول طبیعی بوده، اما مورد دوم تنها زمانی رخ میدهد که فرد مبتلا به دیابت بوده و وضعیت بیماری مدیریت نشده باشد. میتواند به سطح قند خون و مدیریت دیابت کمک کند! یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. با این حال، ترکیب این دو روش در کمک به کوچک شدن تومورها موثر بود. این عدد برای کسانی که رژیمهای با کربوهیدرات بیشتر را دنبال میکردند، ۶۲٪ بود. • کافئین: کافئین ممکن است فوایدی برای انرژی، کاهش چربی و عملکرد آن داشته باشد. ᠎Post h as been gener ated by GSA Co ntent  Ge nera​tor DE​MO .

عوارض جانبی طولانی مدت ممکن است شامل سطوح پایین پروتئین در خون (هیپوپروتئینمی)، بیماری کبد چرب، و سطوح پایین ویتامینها و مواد معدنی کلیدی باشد. علائم معمولاً حدود یک هفته طول می کشد، اگرچه برخی از افراد ممکن است آنها را برای مدت زمان طولانی تری تجربه کنند. این رژیم غذایی نباید به صورت طولانی مدت استفاده شود. رژیمی که از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیمهای غذایی در سراسر جهان است و مورد استفاده عموم قرار میگیرد. تنفس کتو؛ مصرف پروتئین و قرار گرفتن در وضعیت کتو به دهان بویی شبیه به بوی میوه یا لاک پاک کن می دهد. کدام میوه ها برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ ممکن است برای همه مناسب نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات کیسه صفرا عضوی که صفرا را برای کمک به تجزیه چربی در رژیم غذایی تولید می کند بوجود آید . اگرچه رژیم کتوژنیک فوایدی را برای کیفیت زندگی نشان داد، اما نرخ انطباق نسبتاً پایین نشان میدهد که ممکن است سخت باشد که مردم را به رژیم غذایی بچسبانند. به هرحال مصرف پروتئین بالا و میزان بالای کتون ها ممکن است از دست دادن عضله ها را به حداقل برسانند؛ به خصوص اگر شما وزنه بلند کنید. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید.

رژیمی، صحیح و اصولی و بدون عوارض است که همه گروه های غذایی را داشته باشد و تا زمانی که شما با یک رژیم لاغری عادی و اصولی می توانید وزن ایده آل را کم کنید و زیبا لاغر شوید، نیاز نیست وارد رژیم هایی شوید که نمی توانید تا آخر عمر از آن الگو پیروی کنید و اگر بخواهید الگوی غذایی خودتان را تغییر دهید وزنتان دوباره بر می گیرد و حتی بیشتر از گذشته هم می شود. در کنار خوردن غذاهایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، میتوانید با نوشیدنیهای رژیمی که در مقالهی نوشیدنی خنک رژیمی آوردیم، آشنا شوید. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید. اگر کودکی چاق هست و نیاز به رژیم غذایی دارد این رژیم برای او توصیه نمیشود. در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید.

رژیم کتوژنیک هم از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار فوایدی چون تسریع در لاغری، عوارضی هم دارد که در این قسمت از مطلب ازپزشک به آن اشاره میکنیم. یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. مصرف قند و کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک ممنوع است. آووکادو: استفاده از یک کاکادو کامل در هر وعده غذایی مجاز است. یک نمونه برنامه ی رژیمی برای شما آماده کردیم که تا یک هفته می توانید استفاده کنید. رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. برای اینکه سرطانها رشد کنند، آنها همچنین نیاز به ایجاد رگهای خونی جدید برای حمایت از تومور دارند. زیرا کودکان اگر چاق هم باشند نباید منابع اصلی غذایی خود را حذف کنند زیرا ممکن است در رشد آنها اختلال ایجاد شود. تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. در حالی که برخی از افراد ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به رژیم کتوژنیک روی آورند، برخی دیگر ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنند.

ورزشکاران قبل و بعد از ساعت ورزش و فعالیت خود می توانند مقداری کربوهیدرات بیشتر مصرف کنند تا انرژی مورد نیاز خود را برای بهتر ورزش کردن تامین نمایند. در این رژیم بر مصرف خوراکی های کم قند و سرشار از مواد مغذی تاکید می شود، و مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و ورزش کردن بسیار مورد توجه است. بر مصرف مواد غذایی تازه و حذف خوراکی های فرآوری شده تاکید می شود. محدودیت غذایی قابل توجهی دارد. معمولا رژیم کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. یک مطالعه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

پس توصیه می کنیم روزانه از دو میان وعده غذایی مناسب استفاده نمایید. کامل بودن رژیم: این رژیم تمام مواد هرم غذایی را دارد. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش همراه کنید، موثرتر است. حتی این بو را به هنگام ورزش کردن نیز می توان از طریق عرق کردن استشمام کرد. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. صبحانه: املت تخممرغ، گوجه، پنیر بز به همراه ریحان. این رژیم غذایی می تواند برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از دیابت رنج میبرند یا در تلاشند متابولیسم بدن خود را بهبود بخشند، مناسب باشد اما لازم به ذکر است که مطالعات در زمینه این رژیم غذایی اثر بخشی آن را در بیماری صرع نشان داده اند و در خصوص کاهش وزن مطالعات متناقض هستند. این پروسه برای ورود بدن به مرحله کتوزیس معمولا 3 تا 4 روز طول می کشد . اگرچه مطالعات انجام شده در این زمینه کافی نبوده اما از نظر علمی می توان گفت سوختن قند و کربوهیدرات های وارد شده به بدن، باعث عدم ذخیره سازی قند در بدن می شود.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد

که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. در واقع، بعید است که رژیم کتو با وجود اینکه دارای مصرف چربی زیاد است، به طور منفی بر سطح کلسترول شما تاثیر بگذارد. با این حال بهتر است قبل از اینکه تصمیم به استفاده از این روش برای کاهش وزن بگیرید، با پزشک خود در رابطه با نوع رژیم صحبت کنید. ویژگی دیگر این رژیم این است که بدون اینکه کالری های غذاهایتان خود را بشمارید، میتوانید وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس درمورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. این غذا را سفارش دهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را جایگزین سبزیجات اضافی کنید. این ظرف غذایی را به جای هر گونه غذای پر کربوهیدرات با سبزیجات اضافه سفارش دهید. در مطالعهای در سال 2019، رژیم غذایی کتو سلولها را به روشهایی سرکوب میکند که ممکن است فراتر از عملکرد آن در تامین انرژی سلولها باشد. رعایت رژیم کتوژنیک به صورت کوتاه مدت ممکن است برای افزایش کارایی و توان ورزشی در ورزشکاران استقامتی – دونده ها و دوچرخه سواران مفید باشد .