رژیم های غذایی پر فیبر ممکن است شانس ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد – اخبار سلامت مصرف کننده



جمعه، 10 آوریل 2020 (HelthDay News) – یک بررسی جدید و جامع نشان می‌دهد که چه از میوه‌ها، لوبیاها، غلات یا سبزیجات دریافت کند، به نظر می‌رسد فیبر رژیمی حداقل اندکی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

این بررسی داده های 20 کارآزمایی مختلف را شامل می شود که میلیون ها زن را شامل می شد. این نشان داد که سطوح بالای مصرف کل فیبر «با ۸ درصد کمتر خطر ابتلا به سرطان سینه» در مقایسه با مصرف کم مرتبط است.

مطالعات فقط شامل کارآزمایی‌های آینده‌نگر بودند، که در آن کارآزمایی تنظیم می‌شود و نتایج با گذشت زمان جدول‌بندی می‌شوند. تصور می‌شود که کارآزمایی‌های آینده‌نگر اعتبار بیشتری نسبت به مطالعات گذشته‌نگر رژیم غذایی/سرطان دارند، که فقط از زنان می‌پرسند که در گذشته چه می‌خورده‌اند.

تیمی به سرپرستی مریم فروید از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان در بوستون گفت که مطالعه جدید اولین بررسی از این قبیل داده ها است که شامل مطالعات آینده نگر است.

فراتر از کاهش کلی خطر، این بررسی همچنین فواید ضد سرطانی فیبر را برای زنان در تمام سنین نشان داد.

گروه فاروید خاطرنشان کردند: «مصرف بالای فیبر کل نیز به طور قابل توجهی با کاهش خطر در سرطان سینه قبل از یائسگی و پس از یائسگی مرتبط است.»

یک متخصص سرطان سینه با این یافته ها تشویق شد.

دکتر لورن کاسل، رئیس جراحی سینه در بیمارستان لنوکس هیل در نیو گفت: با توجه به اینکه خطر ابتلا به سرطان سینه به همان اندازه قابل توجه است، ما همیشه به دنبال راه هایی هستیم که بتوانیم خطر ابتلا به این بیماری را در زنان کاهش دهیم. شهر یورک.

در مورد اینکه فیبر چگونه جادویی خود را انجام می دهد، گفت: «فرض می شود که مصرف فیبر کل به کاهش انسولین در گردش و فاکتورهای رشد و همچنین کاهش سطح استروژن کمک می کند. [all] شناخته شده برای کمک به توسعه سرطان سینه.”

تیم بوستون خاطرنشان کرد که زنان آمریکایی معمولاً نزدیک به نیمی (45٪) از فیبر غذایی خود را از غلات کامل و غلات دریافت می کنند که سبزیجات منبع حدود 23٪ فیبر هستند و بقیه بین میوه ها، آجیل، لوبیا و دانه ها تقسیم می شود. .

اما این مطالعه نشان داد که واقعاً اهمیتی ندارد که فیبر رژیمی از کجا آمده است: به نظر می رسد که کاهش خطر در مصرف همه منابع فیبر مشابه است.

این مطالعه نشان داد که مصرف بالای فیبر روزانه نیز فواید مشابهی برای انواع مختلف سرطان سینه دارد.

محققان گزارش دادند: «یافته‌های مطالعه کنونی از دستورالعمل‌های رژیم غذایی انجمن سرطان آمریکا برای مصرف غذاهای غنی از فیبر کامل، از جمله میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل حمایت می‌کند.»

کاسل این مفهوم را تایید کرد.

او گفت: «حتی اگر کاهش خطر کمی وجود داشته باشد، افزودن انواع فیبر به رژیم غذایی شما، به ویژه فیبرهایی که از میوه‌ها می‌آیند، آسان است و فواید اضافی دیگری برای هضم و رژیم غذایی فرد دارد.»

این مطالعه به صورت آنلاین در 6 آوریل در مجله منتشر شد سرطان.

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرطان سینه، به انجمن سرطان آمریکا مراجعه کنید.