رژیم کتوژنیک در درمان سرطان.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم در سال های اخیر، رژیم کتو که با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود، یک برنامه محبوب برای کاهش ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما وزن بوده است. 4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. بعدازاین شما با دقت بیشتری باید این رژیم را رعایت کنید. 1- منبع حیوانی (گیاهخوار و وحشی)- گوشت حیوانات علف خوار(گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، گوشت گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی (از خوردن ماهیهای پرورشی اجتناب کنید)، گوشت خوک و مرغ، تخم مرغ، ژلاتین، کره ، روغن حیوانی- این موارد دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان بالای ۱۸ سال ۸ تا ۱۰ اونس غذای دریایی در هفته بخورند. راهنمای رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیان می کند که افراد باید غذاهای حاوی چربی اشباع شده را محدود کنند. بعلاوه اینکه استفاده مداوم از یک رژیم با کربوهیدرات کم می تواند سبب بروز سردرد ، یبوست ، مشکلات تنفسی و غیره گردد.

اما اگر دچار اضافه وزن هستید و یا دیابت دارید، این رژیم می تواند به شما در بهبود مشکلات متابولیکی کمک کند و شما را سالم تر نگه دارد. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز استفاده کنید. سعی کنید که کربوهیدراتها را مطابق یک رژیم غذایی خاص وارد وعدههای غذایی خود کنید، زیرا بدن شما برای جایگزینی چربی به جای کربوهیدرات به زمان نیاز دارد. در بعضی افراد این رژیم باعث ایجاد راش های پوستی و خارش می شود که برای حل این مشکل بهتر است فعالیت بدنی خود را تغییر داده و کربوهیدرات بیشتری میل بفرمایید. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود.

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان

۵ درصد انرژی بدن را کربوهیدرات تشکیل می دهند و ۲۰ درصد باقیمانده توسط پروتئین ها تامین می گردد. شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. در این مقاله، از رژیم کتو یا کتوژنیک میگوییم و اینکه چهکسانی باید دور آن را خط بکشند. در این رژیم باید مواد غذایی را به گونه ای مصرف کرد که در نهایت 75 درصد چربی،20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات به بدن برسد. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. در واقع مصرف نشاسته، ماکارونی، برنج، سیب زمینی، پاستا و… ناهار: کاسه استیک با برنج، گلکلم، پنیر، سبزیجات، آووکادو و سالسا. ناهار: سالاد اروگولا با تخممرغ آبپز، بوقلمون، آووکادو و پنیر. روغن زیتون میتونه به عنوان چاشنی برای تهیه سالاد فصل، سالاد سبزیجات و… ناهار: سالاد تنماهی با کرفس و گوجهفرنگی و سبزیجات تازه. ناهار: یک همبرگر بدون نان با پنیر، قارچ، آووکادو و سبزیجات. کافیست یک جستجوی ساده اینترنتی داشته باشد تا به لیستی نامحدود از انواع رژیمهای لاغری استاندارد و غیراستاندارد دسترسی پیدا کنید. برای اینکه بدانیم در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی مصرف کنیم باید بدانیم اساس رژیم کتوژنیک کروبوهیدرات کم، پروتئین متوسط و لیپید بالا است و به این منظور شما باید اطلاعات مواد غذایی مختلف را بررسی کنید و بدانید که هر غذا و هر مادۀ غذایی متشکل از چه موادی و چه درصدی از گروه مواد ذکرشده است.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

از آنجایی که رژیم کتوژنیک میوهها و حبوبات را محدود میکند، ممکن است مصرف فیبر را نیز کاهش دهد. آب میوهها همانند آب شکر هستند اما نوشیدنیهای اسموتی حاوی فیبر هستند و رضایت بخشتر هستند. با این حال، خوردن چربی کافی ، منبع سوخت اولیه در رژیم کتوژنیک، به کاهش این هوس کمک می کند و احساس رضایت را در شما حفظ می کند. جهت راهنمایی شما برای داشتن یک رژیم غذایی کتوژنیک، دستورالعملهایی ارائه میدهیم. نتایج برخی مطالعات انجام شده بر روی افراد چاقی که با رژیم غذایی کتوژنیک وزن خود را کم کردهاند، نشان میدهد که بسیاری از این افراد، پس از گذشت یکسال دوباره چاق میشوند. اگر از بادام زمینی استفاده میکنید، مطالب بعدی ما را دنبال کنید. در مطالب پیشین دیدیم که رژیم کتوژنیک چیست، چه فوایدی دارد و در چه مواردی اجرا میشود. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است. این رژیم یک روش کاهش وزن است که در آن تمامی مواد غذایی در حد متعادل مصرف می شوند و محدودیت غذایی در آن وجود ندارد. Th᠎is w᠎as generated  by G SA᠎ Conte᠎nt G᠎enerat᠎or D em oversion.

البته به این بستگی به عادتهای غذایی قبلی شما دارد که تا چه اندازه تغییرات قیمتی را احساس کنید. و با اینکه میزان چربی بدن ما را نیز به صورت حدودی مشخص می کند اما نحوه توزیع چربی ها را نشان نمی دهد و همچنین تمایزی بین چربی و عضله قائل نیست. در اینجا برخی از بیماری هایی که رژیم های کتوژنیک در درمان آن ها نقش کمک کننده را ایفا می کند، بررسی می کنیم. داشتن یک رژیم غذایی سالم، با مصرف کربوهیدرات اندک، شاید برایتان کمی سخت و چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به تازگی این نوع رژیم را شروع کرده باشید.. غذاهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک گاهی اوقات باید خورده شوند 1- برخی سبزیجات، قارچ و میوهها- برخی از سبزیجات چلیپایی( سبزیجات خانواده کلم)،کلم سفید و سبز، کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی، رازیانه،شلغم، کلم سوئدی. رژیم غذایی کتوژنیک کاملا ساده است: یک رژیم غذایی کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم، در واقع این نوع رژیم غذایی به خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات کم تاکید دارد. پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید).

اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. عوامل مختلفی همچون بروز اسیدوز و کاهش هورمون رشد در این موضوع دخیلند. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون 13.5 گرم چربی داره و این موضوع برای این روش از اهمیت بالایی برخوردار هستش. یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. کربوهیدرات ها در ایجاد آکنه مؤثرند، بنابراین کاهش مصرف آن ها می تواند به درمان آکنه کمک کند. بنابراین این رژیم برای همه از جمله افرادی که به دنبال ورزش حرفهای، تخصصی و افزایش مقدار ماهیچه هستند، مناسب نیست.

کربوهیدراتها، پروتئینها، لیپیدها و مواد معدنی چهار گروه اصلی مواد موردنیاز بدن هستند، که برای رشد و سلامت بدن، همگی آنها به اندازه کافی باید دریافت شوند. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین های B، پتاسیم و سلنیوم هستند با این حال، تعداد کربوهیدرات در صدف ها بر اساس نوع متفاوت است. به طور کلی در این روش چربی ها در صدر هرم غذایی قرار میگیرن. زیرا این رژیم کربوهیدرات کمتر و پروتئین و چربیهای سالم بالاتری نسبت به یک برنامه غذایی معمول دارد. 6. ورزش کنید.اگر می خواهید بیشترین استفاده را از رژیم کتوژنیک خود داشته باشید ، در روز 30 دقیقه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. چرا برنامه های لو کرب محبوب است؟ در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات هستند. مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه ها) را بخورید. این پودر به رنگ سفید هستش و از میوه انگور دریافت میشه.

تحقیق و دریافت مشاوره از پزشکان در این زمینه از واجب هم واجبتر است. نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. پروتئین ها هم در این رژیم باید به شکل متوسط از گوشت و تخم مرغ تامین شن. اگرچه مصرف مکمل ها ضرورتی ندارد اما می تواند مفید و سودمند باشد. زیرا باعث می گردند تا کالری زیادی وارد بدن گردد. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. به طور معمول، چربی به عنوان یک منبع سوخت ثانویه ذخیره می شود تا زمانی که گلوکز در دسترس نیست استفاده شود. برای دسر، یک تخته پنیر مخلوط یا توت با خامه بخواهید. مثلاً دیابت، بیماری قلبی یا حساسیت؟ دیابت کاهش طبیعی سطح قند خون، حذف اثر منفی انسولین بالای خون معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع2.