ده بزرگترین کتوژنیک برای لاغری اشتباهات می‌توانید به راحتی اجتناب

برخی مکملهای غذایی میتوانند در رژیم غذایی کتوژنیک مفید ده ایده‌های شیک برای کتوژنیک برای لاغری شما باشند. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود. راه حل دیگر، کاهش تدریجی مقدار مصرف از کربوهیدرات در طی یک هفته است. کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. کتون ها محصولات جانبی تجزیه چربی هستند و در صورت پیروی از رژیم کتوژنیک به منبع اصلی سوخت تبدیل می شوند. غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و غیره. از مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج، سیبزمینی، آبنبات، آبمیوه، و اغلب میوهها خودداری کنید. غذاهای فرآوری شده: فست فودها، غذاهای حاوی مواد نگه دارنده، گوشت های فرآوری شده مانند انواع هات داگ. This c᠎ontent w​as do ne with t he  help of GSA  C​ontent Gener​at​or DEMO.

است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند. این نوع رژیم حاوی درصد بیشتری از پروتئین است و درصدهای درشت مغذی در این رژیم شامل 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. هرم کتوژنیک حاوی چه ترکیباتی است؟ از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم. اگر چه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، در صورتی که بدن شما تطابق کامل را با این رژیم داشته باشد، باز هم ممکن است بعضی عوارض جانبی ایجاد کند. بسیاری از افراد با اشتیاق و انگیزه فراوان سراغ رژیم کتو می روند اما در میانه راه از گرفتن این رژیم امتناع می کنند.

فعالیت ورزشی بیشتر به تولید کتوز در بدن کمک میکند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان امروزه افراد سبک سالم زیستی را بر می گزینند و تمایل بسیاری به گرفتن رژیم لاغری مختلف از خود نشان می دهند. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. در اینجا چند مورد وجود دارد که قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی باید بدانید و با پزشک مشورت کنید. هر چند در این مورد هم باید تحقیقات بیشتر انجام شود. فعالیت ورزشی بیشتر به تولید کتوز در بدن کمک میکند. با دنبال کردن یک برنامه ورزشی مانند دویدن و حرکات ورزشی حداقل دو بار در هفته وزن خود را حفظ کنید. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند.

این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. هنگامی که شما یک وعده غذایی پر کربوهیدرات میخورید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند. به عنوان مثال: 5 -6 روز در هفته را به رژیم کتوژنیک اختصاص می دهید و در مقابل 1-2 روز خوراکی های پر کربوهیدرات مصرف می کنید. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو، از جمله رژیم های لوکرب (کم کربوهیدرات) و پر چرب (با چربی های غیر اشباع) است. وقتی میگوییم سبزیجات کم کربوهیدرات منظورمان سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی، کاهو، مارچوبه و … چربی های طبیعی سالم مانند روغن زیتون، کره طبیعی، آووکادو و آجیل مصرف کنید. در چالش 21 روزه رژیم کتو لازم نیست تا هزینه های گران قیمت را صرف برنامه غذایی 21 روزه کنید. بهتر است برای موفقیت در این چالش سری به سایت های آشپزی بزنید و پخت غذاهایی که مواد اصلی آنها حاوی پروتئین و چربی زیادی است را یاد بگیرید. شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید.

برای مثال میتوانید از نان کتوژنیک و ماست در رژیم کتوژنیک که دارای کمترین میزان کربوهیدرات هستند، استفاده کنید. این حدود سه تکه نان کتوژنیک، یک فنجان ماست میوه ای کم چرب یا دو موز کوچک است. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۶ میلادی، ۷ کارآزمایی بالینی تصادفی کنترلشده از بهکارگیری رژیم کتوژنیک را در کودکان و نوجوانان دچار صرع مورد بررسی قرار داد. یک مطالعه 10 ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که 65 درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند. اگر مشکلات گوارشی و اسهال به وجود آمد، باید چه کاری انجام داد؟ برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. رژیم کتوز معمولاً پس از 3 یا 4 روز از خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز شروع می شود. پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است.

پس بهتر است از تغییرات کوچک برای شروع کیتو دایت کمک بگیرید. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. اگر کاهش وزن متوقف شد، سعی کنید مقدار غذایی که می خورید را کمی کاهش دهید. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تکمیلی درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری و عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن صحبت کنیم. خب حالا که تمام سعی خود را برای برای گرفتن صحیح کیتو دایت کرده اید و به وزن ایده آل تان رسیده اید. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند.

متخصصان تغذیه بر

این باورند که برخی از افراد در هنگام شروع استفاده از این رژیم غذایی احساس بیماری می کنند. برخی از روغن ها مانند آووکادو، آفتابگردان و روغن سبوس برنج هنگام پختن در حرارت بالا پایدارتر هستند. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز همراه خود ببرید؛ که میتواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسانتر کند. این توزیع درشت مغذی ها با میزان عمومی توصیه شده که شامل 20 تا 35 درصد پروتئین ، 45 تا 65 درصد کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد چربی است بسیار متفاوت است. مقدار مصرف پروتئین باید در حد متعادل باشد، زیرا مصرف بیشازحد آن میتواند باعث نوسان در سطوح انسولین و کاهش مقدار کتونها شود. نوشیدنی های گرم کافئین دارد (نه به مقدار زیاد) مانند قهوه و چای، بدون قند، از جمله نوشیدنی های خوب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. توانایی موثر بودن در طولانی مدت: افرادی که رژیم کتوژنیک گرفته اند، این مطلب را خیلی خوب درک کرده اند که اگر این رژیم را در طولانی مدت ادامه دهند، مشکلی پیش نمی آید. همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید.

آموزش غذاهای کتوژنیک

بنابراین بسیار مهم است که قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. بنابراین کاهش وزن با رژیم کتو باید با توجه به جنسیت یا سن و سالتان تعیین شود. ما در این مطلب از وبسایت من و رژیم می خو اهیم شما را با رژیم کتوژنیک آشنا کنیم. در اینجا برخی از بیماری هایی که رژیم های کتوژنیک در درمان آن ها نقش کمک کننده را ایفا می کند، بررسی می کنیم. اریتریتول نیز میتواند به عنوان یک شیرین کننده جایگزین شکر و قند باشد ولی برای کسانی که حساسیت به این ماده دارند شیرین کننده طبیعی استویا بهترین پیشنهاد میتواند باشد. از سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند (هویج، شلغم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) اجتناب کنید و بیشتر روی مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای تمرکز کنید. نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید.

نکته: قبل از شروع کیتو دایت حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. سپس در یک قابلمه سینههای مرغ را قرار دهید و بعد از حدود ۲ دقیقه، پنیر خامهای را به آن اضافه کنید. با این حال، دانشمندان پیوندهایی بین مصرف بیش از حد گوشت به طور منظم و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن پیدا کردهاند. میزان ابتلا به آلزایمر با افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود. بر همین اساس حتما توصیه میشود برای شروع این رژیم از پزشک متخصص مشورت بگیرید و بدون نظر وی به سراغ این رژیم نروید. علاوه بر این، به شما توصیه میکنیم که روزانه ۱ الی ۲ فنجان آب گوشت بنوشید؛ چون حاوی مقادیر مناسبی از سدیم است. همچنین مصرف سبزیجات حاوی فیبر نیز می تواند در رفع این مسئله اثر گذار باشد. شما می توانید با مصرف مایعات زیاد و الکترولیت کافی به مقابله با برخی از این علائم کمک کنید. کتوز تعادل مایعات و مواد معدنی را تغییر می دهد.